Onderzoek geeft indicatie van omzet loot boxes en skins gambling 

Onderzoek geeft indicatie van omzet loot boxes en skins gambling 2018-04-18T15:29:47
Een nieuw onderzoek van Juniper Research schat dat in het jaar 2022 vijftig miljard verdiend gaat worden aan loot boxes. De onderzoekers zijn er dan ook van overtuigd dat er regulatie moet plaatsvinden zodat niet alles uit de hand loopt.

Onderzoekers van Juniper Research hebben onderzoek gedaan naar loot boxes en skins gambling. Het onderzoek is jammer genoeg niet voor iedereen beschikbaar, dus we hebben alleen de informatie kunnen gebruiken die gameindustry.biz heeft gedeeld.

Skins gamblings zie je bijvoorbeeld veel in CS:GO en is wanneer spelers een skin van hun wapen als inzet gebruiken wanneer ze een potje spelen. Volgens het onderzoek wordt er dit jaar ongeveer dertig miljard aan inkomen gegenereerd aan loot boxes. In 2022 loopt dit mogelijk op tot vijftig miljard.

De regio waar loot boxes en gokken het meest prominent voorkomt is duidelijk Azie. Een cirkeldiagram laat zien hoe de theoretische 50 miljard in 2022 verdeeld wordt. Azie zorgt daarin voor ongeveer 60% van het totale bedrag. West Europa en Noord-Amerika spelen echter ook een grote rol.

Cirkeldiagram

Normaal gesproken is Juniper Research heel objectief en laten ze eigenlijk nooit hun eigen mening doorschemeren. Maar door de resultaten van dit onderzoek zijn ze ervan overtuigd dat regulatie nodig is. Er zijn namelijk veel kapers op de kust die third party skins wager-websites maken waarmee ze skins kunnen jatten. Daarnaast is regulatie ook van groot belang voor kinderen die nu op veel te jonge leeftijd worden blootgesteld aan gokken. Het onderzoek luidt dat 11% van de kinderen in de UK (wat neer komt op een half miljoen kinderen) een keer gegokt heeft met skins.

Juniper wijdt ook een deel van hun onderzoek aan Steam en hoe zij omgaan met skins gambling. Valve doet actief zijn best om externe websites van derde partijen waarin met skins gegokt kan worden uit te schakelen. Het probleem is echter dat deze praktijken ook mogelijk zijn op Steam zelf via de Steam Community Marketplace. Dat is namelijk een virtuele markt waarop skins gekocht en verkocht kunnen worden, waar Steam dan 5% van elke transactie ontvangt.

Steam markt

Omdat we niet bij alle informatie kunnen, worden we wel met een aantal vragen achtergelaten. Zo weten we bijvoorbeeld niet hoeveel wordt verdiend aan loot boxes. De dertig miljard telt ook al het geld wat omgaat in skins gambling mee. Het zou ook handig zijn om te zien hoeveel de verschillende ontwikkelaars verdienen. Het klinkt namelijk alsof dit onderzoek zich voornamelijk focust op PC. Hopelijk komt er snel meer informatie beschikbaar zodat we meer antwoorden krijgen.

REACTIES (8) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord