Nintendo onderzoekt problemen met Joy-Con en dock, vraagt om feedback 

Nintendo onderzoekt problemen met Joy-Con en dock, vraagt om feedback 2017-03-13T13:56:59
Nintendo of America-baas Reggie Fils-Aime heeft aangegeven dat de problemen met de Joy-Con onderzocht worden en dat het Switch-dock in hun ervaring niet voor krassen op schermen heeft gezorgd. Het bedrijf verzoekt alle consumenten officieel melding te doen van de problemen die ze ondervinden.

Nintendo of America-baas Reggie Fils-Aime heeft het de laatste erg druk met interviews geven. Iedereen wil iets weten over de problemen van de Switch en de games die erop uitkomen en dit keer beantwoordt de CEO alle vragen over de Joy-Con-problemen. In een interview met Time meldt Fils-Aime dat Nintendo het verbindingsprobleem van de controllers uitvoerig onderzoekt, maar benadrukt dat het over een klein percentage van de gekochte producten gaat.

We hebben de klachten gezien en we zijn hier in Amerika druk op zoek naar alle informatie die we maar binnen kunnen krijgen. We zitten nog in de eerste dagen na de lancering van de Nintendo Switch, dus we willen zoveel mogelijk feedback van de consument. Als er vragen of problemen zijn, wordt verzocht via Nintendo Support contact op te nemen.

 Als er puur naar de Joy-Con gekeken wordt, wat het grootschaligste probleem lijkt te zijn, zijn het aantal problemen en vervangingsverzoeken volgens Fils-Aime niet bijzonder hoog. Volgens de CEO komt het overeen met vorige console-lanceringen. Maar de Joy-Con zijn niet het enige probleem, sommige gebruikers melden dat het dock het scherm bekrast. Ook hier zegt Fils-Aime de klachten gehoord te hebben, maar dat dit bij de tests van Nintendo niet is gebeurd.

We hebben sinds januari honderden events georganiseerd. Zodra ik van het probleem hoorde, ben ik direct naar mijn teams gestapt en gevraagd of wij deze problemen zelf ook hebben ervaren. Het antwoord hierop was altijd en duidelijk 'nee'. Wij willen graag meer weten over de problemen die mensen met hun dock ondervinden en verzoeken ze alsjeblieft meer te laten weten via onze support site.

Ondanks wat probleempjes doet de Nintendo Switch het wereldwijd volgens het bedrijf erg goed. Met verkooprecords in Amerika, Europa en Australië is de nieuwe console in een groot deel van de wereld in de periode na release vaker over de toonbank gegaan dan voorgangers de Wii en Wii U. Op de redactie zijn er, op wat Joy-Con connectieproblemen na, nog geen grote issues met de console ondervonden. Mocht je zelf wel last hebben van connectieproblemen of krassen op je scherm door het dock, dan kun je dit aangeven bij Nintendo Support.

REACTIES (16) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord