Cory Barlog reageert op kritiek op veranderingen in God of War
De reboot van de God of War-franchise gooit veel aspecten van de vorige games overboord. We gaan van Griekse naar Noordse mythologie, Kratos heeft zijn iconische Blades of Chaos niet meer, maar een hakbijl en het perspectief is veranderd. Daarnaast is hij ook opeens een softy die het rustiger aandoet én hij heeft een kind waarmee hij door de game banjert. Het komt dan ook niet als de grootste verrassing dat een paar fans sceptisch en/of teleurgesteld zijn.
Cory Barlog heeft tijdens een interview met Kotaku gereageerd op al deze kritiek. Hij ziet veel van de haat en kan dit ook wel begrijpen. Hij vraagt aan deze spelers om de nieuwe God of War gewoon een eerlijke kans te geven. Sony heeft expres nog niet veel van de game getoond omdat ze willen dat spelers nog verrast worden en de game ‘als een geheel’ kunnen ervaren.
I know there are a lot of people who are out there saying, 'It's totally different. They're changing a lot of things. Hashtag Not My God Of War. Hashtag Cancel My Pre-Order. But I think a lot of people have to play it.
We've been very restrictive of the information and what we're showing visually, and part of that is my paranoia. I want people to experience this game as a whole. Everybody who made this game--or a good portion of this team--has been a part of God of War from the very beginning. Nothing has changed cynically or under pressure or just willy-nilly. All of us put a lot of heart and soul into this game, and the DNA of what this franchise is still pumps through the blood of this game.
Je hoort het; geef de game een eerlijke kans. Of nog beter, wacht gewoon effe op onze review, want Tjeerd gaat de game sowieso doorspelen en hem beoordelen. Dat gaat hem in ieder geval 43 uur kosten, hebben we gisteren begrepen. Ook interessant is het feit dat de game uit één lange take bestaat en er geen laadtijden in zitten. Oh en er zijn ook al geruchten over de volgende God of War-games.
REACTIES (10)