Call of Duty: Modern Warfare ‘review bombed’ na verdraaien geschiedenis

Call of Duty: Modern Warfare ‘review bombed’ na verdraaien geschiedenis 2019-10-28T16:48:11
De nodige controversie rondom Call of Duty: Modern Warfare is ontstaan nadat een Twitteraar ontdekte dat een historische gebeurtenis in de story mode anders is geschreven waardoor de Russen de schuld krijgen, in plaats van de Amerikanen. En nu zijn de fans boos…

De release van Call of Duty: Modern Warfare is over het algemeen een succes, de reviews kwamen afgelopen week binnen en Activision zal er ongetwijfeld blij mee zijn. Raf gaf de game een 88, terwijl MetaCritic op een 86 zit. De user score daarentegen… is niet zo best. De game wordt op dit moment namelijk overrompeld met negatieve reviews, vanwege een ontdekking die een Twitteraar heeft gedaan in de story mode van Modern Warfare. De user score is 3.0 na 2942 reviews, en niet geheel onverwacht komen de meeste nullen van de boze Russen af. Hier zie je het zinnetje in de game waar alle ophef door ontstaan is:

De schuld wordt dus op de Russen geschoven, terwijl de Amerikanen er onder andere verantwoordelijk voor waren. De Highway of Death bestaat namelijk echt, en verdiende zijn naam nadat de Verenigde Staten en een aantal andere westerse landen hier een bombardement op gooiden. Dit waren dus niet de Russen, hoewel dat in de game duidelijk wél wordt gezegd.

Het is niet onbelangrijk om te melden dat in Modern Warfare deze snelweg in het fictieve land Urzikstan ligt, niet in Koeweit. Het verhaal is dus niet volledig gebaseerd op geschiedenis, wat een argument is dat veel mensen gebruiken die dit punt in het verhaal verdedigen.

COD MW

Vorige week maakte Sony al bekend dat ze geen digitale kopietjes van Call of Duty: Modern Warfare verkopen in de Russische PlayStation Store, wat wellicht ook te maken heeft met de manier waarop Rusland in het verhaal voorkomt.

Naast het goede cijfer dat Raf Modern Warfare heeft gegeven, deed ook Michel een duit in het zakje. Hij vindt Call of Duty namelijk de beste shooterreeks ooit.