The Last of Us Part 2-lek lijkt geen impact op pre-orders te hebben 

The Last of Us Part 2-lek lijkt geen impact op pre-orders te hebben 2020-06-01T00:19:50
Het aantal pre-orders voor The Last of Us Part 2 ligt op namelijk hoger dan voor Marvel's Spider-Man destijds. Ander nieuws deze N8W8: Ghost of Tsushima onthult details over lengte en moeilijkheid, Final Fantasy VII Remake-producer is blij met al onze theorieën en Steam geeft korting op Warhammer-games en DLC.

Cats <3
    

The Last of Us Part 2-lek lijkt geen impact op pre-orders te hebben

Sony laat weten dat de spoilers over The Last of Us Part 2 geen impact gehad lijken te hebben op het aantal pre-orders voor de game. Dat zijn er namelijk nog altijd meer dan voor Marvel's Spider-Man destijds!

Een paar weken geleden lekten er behoorlijk dikke spoilers over het verhaal van The Last of Us Part 2 uit. Het ging onder meer om videobeelden, inclusief cutscenes van belangrijke scènes uit de game. En alhoewel de video’s relatief snel werden verwijderd van YouTube en Reddit kun je ze vast nog wel ergens vinden…

Juist omdat het zulke belangrijke plotpunten waren die gelekt werden, zou je wellicht verwachten dat mensen hun pre-orders intrekken. Toch? Want als je al grotendeels weet wat er gaat gebeuren, wil je de game dan nog wel spelen?

PlayStation CEO Jim Ryan vertelt in een interview met CNET dat (in ieder geval in Europa) het aantal pre-orders voor The Last of Us Part 2 op dit moment groter is dat voor Marvel's Spider-Man. Uiteraard vergeleken op hetzelfde punt voor de release. En we weten natuurlijk allemaal hoe goed die game het uiteindelijk gedaan heeft! Ryan hoopt dan ook dat The Last of Us Part 2 een bepalende game voor deze generatie wordt.

The Last of Us Part 2

Het onderzoek naar de hack bij Naughty Dog is nog gaande. Wel is inmiddels duidelijk dat het in ieder geval toch geen ontevreden werknemer is die de content gestolen heeft.

The Last of Us Part 2 is vanaf 19 juni te checken op PS4.
      

Ghost of Tsushima onthult nieuwe details over lengte, moeilijkheid en meer

In een bericht op de PlayStation Blog beantwoordt ontwikkelaar Sucker Punch Productions een aantal vragen over Ghost of Tsushima. Er wordt onder meer gesproken over de moeilijkheidsgraad en de lengte van de game.

Ghost of Tsushima

De Wachtster zet graag wat details over Ghost of Tsushima voor jullie op een rijtje. Onderstaande uitspraken zijn afkomstig van Nate Fox en Jason Connell van Sucker Punch. Komt-ie:

  • De mannen doen geen uitspraken over de specifieke lengte van de game. Wel zeggen ze dat sommige playtesters langer dan een week met de game bezig waren, maar nog niet klaar waren met het verhaal.
  • Sowieso goed om te weten: Ghost of Tsushima wordt Sucker Punch hun grootste game.
  • Ghost of Tsushima krijgt drie moeilijkheidsgraden: easy, medium en hard. Hard zorgt voor een grotere uitdaging, terwijl de easy-modus bedoeld is voor mensen die willen genieten van het verhaal en het eiland willen verkennen.
  • De game kent geen karmasysteem; er zijn geen binaire keuzes.
  • Iets cryptischer: je acties worden niet beperkt door je armor. Met andere woorden: Jin begint als een samurai, gespecialiseerd in zwaardgevechten. Naarmate hij meer manieren ontwikkelt om te vechten, staat hij ook wel bekend als de Ghost. Hij verliest echter nooit zijn vaardigheden met het zwaard.
  • De katana is het belangrijkste wapen in de game. Je kunt het wapen opwaarderen met nieuwe vaardigheden.
  • Ghost of Tsushima kent een dag-nachtcyclus en dynamisch weer.
  • De game bevat side quests.
  • Je paard is je partner. Aan het begin van de game krijg je de kans om het paard te kiezen waarmee je op avontuur wilt gaan.
  • Ghost of Tsushima laat je armor pieces mixen en matchen.
  • Je kunt op dieren jagen, maar gelukkig niet op die schattige vos uit de State of Play. Sommige dieren zijn er om Jin te begeleiden, en sommige dieren zijn roofdieren die zich agressief gedragen.

Ghost of Tsushima verschijnt op 17 juli op PS4.
      

Trailerovervloed

Kijk gezellig mee naar een stapeltje versche trailers:

  • Industria – in 2021 op PC
  • Goosebumps Dead of Night – deze zomer op PC, PS4, Switch en Xbox One
  • The Unliving – in 2021 op PC


       

Comic-momentje

Comic-momentje
       

Final Fantasy VII Remake-producer is blij met al onze theorieën

Nu de Final Fantasy VII Remake alweer een poosje uit is, is het tijd om eens te kijken hoe het met de ontwikkelaars is. En hen bovenal te vragen wat zij van de reacties op de game vinden!

Producer Yoshinori Kitase en co-director Noaki Hamaguchi schoven aan bij de mensen van VG247. In het interview wordt vooral stilgestaan bij de ontvangst van de game. Daarbij wordt ook het einde van de game besproken, uiteraard zonder spoilers!

Het einde van de Final Fantasy VII Remake is een enorm twistpunt onder gamers. Het is verreweg het meest polariserende deel van de game. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Kitase enorm heeft genoten van alle theorieën over het einde van de game. Wat heet: het was zelfs de bedoeling om ons te laten discussiëren: “We wilden dat de fans de discussie gaande houden op sociale media en hun opwinding behouden terwijl we richting het volgende deel gaan." Clever, hoor!

Final Fantasy VII

Hamaguchi gaat alvast kort in op dat volgende deel van de remake: "Omdat dit nog het eerste deel van het project was, hebben we de meest geavanceerde wapens en materia weggelaten. We hebben er voor gekozen om in plaats daarvan nieuwe elementen tpoe te voegen. Dat maakt het alsnog mogelijk om te genieten van de groei van de personages, net zoals je dat in een standalone-game zou hebben."

De co-director laat ook nog weten dat de optie om hoofdstukken te selecteren zijn favoriet is. Hamaguchi geeft aan dat de feedback op die toevoeging vanuit gamers eveneens positief was: “Het was de eerste keer in de hele Final Fantasy-serie dat we zoiets hebben gedaan, maar we zijn blij met de positieve reactie die we hebben gekregen."
        

Steam geeft korting op talloze Warhammer-games en DLC

Games Workshop sluit mei af met het vierde jaarlijkse Skulls for the Skull Throne-evenement op Steam. Dat evenement biedt je de kans om talloze Warhammer-games en de bijbehorende DLC-pakketten met flinke korting te scoren!

Total War: Warhammer II

Even wat voorbeelden:

  • Total War: Warhammer II met 66 procent korting
  • Warhammer: Chaosbane met 60 procent korting
  • Battlefleet Gothic: Armada 2 met 70 procent karting
  • Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr met 66 procent korting

Zelf een kijkje nemen, doe je op deze Steam-pagina.

Enjoy!
        

Memes en dingen

Vandaag in memes en dingen: de 7 raarste mini-games in games, alle geheimpjes in Paper Mario onthuld en een kijkje in het duurste bordeel in Second Life.


          

Lekker koesen!        

REACTIES (17) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord