Plants vs. Zombies: Garden Warfare 3 in ontwikkeling? 

Plants vs. Zombies: Garden Warfare 3 in ontwikkeling? 2019-07-23T04:09:57
EA heeft uitnodigingen verstuurd voor een closed alpha van een nieuwe Plants vs. Zombies shooter game! Alle info in deze Nachtwacht naast nieuws over Dragon Quest Monsters, GoldenEye 007, Gears 5, next-gen consoles, Hideo Kojima, de beste ‘console’ ooit gemaakt en een eerste blik op Astral Chain voor de Switch.

Dragon Quest aankondiging op 3 augustus

Morning! Terwijl de temperatuur op zolder nu al bijzonder warm is, heeft de Wacht een mooi gerucht over Dragon Quest gevonden. De serie heeft het altijd goed gedaan, maar heeft vooral de laatste tijd goede zaken gedaan met Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age en Dragon Quest Builders 2. Op 3 augustus vindt in Tokio het Dragon Quest Summer Festival plaats en daar gaat een nieuw project aangekondigd worden.

DQM

Dit laat het Japanse V-Jump magazine weten, maar wat het precies gaat worden, is nog niet bekend. Wat we al wel weten is dat het nieuwe project te maken heeft met Erik, een van de main characters uit Dragon Quest XI. Gelukkig zijn er ook de nodige geruchten.

Het zou namelijk gaan om een nieuwe Dragon Quest Monsters game, met Erik in de hoofdrol. De release van Dragon Quest Monsters: Joker 3 voor de 3DS is alweer ruim 3 jaar geleden, dus wordt het wel weer eens tijd. Daarnaast zijn er geruchten dat dit een geheel nieuwe Dragon Quest Monsters game moet worden en niet een opvolger van Joker 3 en uit moet komen voor alle systemen. Fingers crossed!


Plants vs Zombies: Garden Warfare 3 in ontwikkeling?

Nog een geruchtje dan, over Plants vs. Zombies! Het lijkt er namelijk sterk op dat er een nieuwe Garden Warfare in de maak is, aangezien EA uitnodigingen heeft verstuurd naar een aantal gamers, om een nieuwe Plants vs. Zombies shooter te testen, met codenaam Picnic. Het gaat om een closed alpha, die volgende week van start moet gaan. Een stukje uit de email met de uitnodiging:

PvZ

“You are invited to participate in the new PvZ shooter (codename Picnic) playtest on Xbox One or PS4. Made by the team that created PvZ Garden Warfare, the Picnic Closed Alpha will give players a first glimpse into the new game – you don’t want to miss out!”

En nee, het gaat hier niet om Plants vs. Zombies 3, die vorige week al werd aangekondigd. Het moet dus haast wel een nieuwe Garden Warfare zijn! Vanaf volgende week hopelijk meer duidelijkheid.


GoldenEye 007 op de piano

Newsflash! Heb je weleens een dude gezien die met een piano het eerste level van GoldenEye 007 voor de Nintendo 64 speelt? Nee, de Wacht ook niet, maar check het filmpje hieronder en laat je verbazen! Moet niet gekker worden.


Gears 5 in 4K/60fps

Newsflash 2! Wat heb je nu eigenlijk werkelijk nodig wat videokaart betreft in je PC, als je Gears 5 in de glorieuze 4K resolutie wil spelen, met minimaal 60 frames per seconde en alle settings op Ultra? Met een overclocked RTX 2080Ti kom je een heel eind, als je de in-game benchmark mag geloven.


Het bekende ‘devs moeten wennen aan nieuwe hardware’ verhaal

Tijd nu voor het inkoppertje van de week! We weten allemaal dat developers even de tijd nodig hebben om te wennen aan nieuwe hardware en dat technisch en wat graphics betreft de beste games uitkomen aan het einde van een console cyclus. Dat is altijd zo geweest en zal ook weer het geval zijn bij de PS5 en Xbox Scarlett. Op het begin zal de stap van de huidige PS4 Pro en Xbox One X naar de next-gen consoles niet gigantisch groot zijn, maar naarmate de devs weten om te gaan met de extra power wordt dat verschil steeds groter.

Duidelijk verhaal, wat nogmaals wordt onderstreept door Sebastien Le Touze, de CEO van ontwikkelaar eXiin, een Indie dev die nu werkt aan Ary and the Secret of Seasons. In een interview werd hij gevraagd zijn mening te geven over de next-gen PlayStation en Xbox en hij zei:

Next

“It is hard to say how the next generation will affect the development of future titles as not enough is known about this new hardware. At one point, consumers thought the leap from the Xbox 360/PS3 to the Xbox One/PS4 was revolutionary, yet these consoles launch titles don’t nearly push the limits of the hardware the way that Xbox One/PS4 titles do today. It may be a while before we as developers discover how far we can really push the limits of hardware present in the next generation of consoles.”

Eeuh… klopt inderdaad, niets meer aan toe te voegen. Gefeliciteerd met het inkoppertje van de week Sebastien, hij is fijn!


Hideo Kojima is geen fan van battle royale

Het duurt niet lang meer, voordat we het nieuwste hersenspinsel van Hideo Kojima kunnen ervaren in Death Stranding. De beste man reist de hele wereld rond om zijn project te promoten en was afgelopen weekend aanwezig bij de San Diego Comic Con. Tijdens een panel gaf hij uiteraard lekker vaag antwoord op de meeste vragen omtrent Death Stranding, maar hij was wel heel duidelijk in zijn mening over battle royale games. Hij is er geen fan van!

Kojima-san werd gevraagd wat hij vindt van games als Fortnite en of hij ooit heeft nagedacht om zelf een battle royale game of mode te ontwikkelen. Hij zei:

Kojima

"The easiest way to make money is to make a game where everyone is on an island trying to shoot each other. I don't want to make that."

Volgens aanwezige mensen ging zijn uitspraak samen met luid geklap en gejoel uit het publiek en had Kojima een dikke grijns op z’n gezicht. Dus nee, je hoeft geen battle royale mode te verwachten in Death Stranding, en het is sowieso de vraag hoe dat uberhaupt zou werken in een ‘walking simulator.


The Big O unboxing

Newsflash 3! Stel je voor dat er een apparaat bestond met een PS4 Pro, Xbox One X, Switch en high-end game PC in 1 case. Een soort van all-in one ‘console’ waarmee je alle games kunt spelen. Klinkt als een droom? Check de unboxing van het monsterlijke ding hieronder!


DF checkt Astral Chain

Hoogste tijd om de boel af te sluiten, voordat de zon opkomt en de temperatuur ondraaglijk wordt! Begin februari werd bekend dat ontwikkelaar Platinum Games werkt aan Astral Chain, een gloednieuwe IP voor de Switch. De game wordt gemaakt door Takahisa Taura, de lead designer van Nier: Automata, en Hideki Kamiya, de creator van Bayonetta. Een meesterlijke combinatie van devs, die hopelijk voor vuurwerk gaat zorgen in Astral Chain.

Astral

Inmiddels komen we al aardig dicht bij de release van Astral Chain eind augustus en Digital Foundry heeft de game al even mogen spelen bij Nintendo op kantoor in Frankfurt. Heel veel footage mag DF helaas niet laten zien, maar het is meer dan genoeg om je een idee te geven van wat je mag verwachten van de Switch exclusive. Enjoy!

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord