Hideo Kojima en Guillermo del Toro werken samen aan iets nieuws 

Hideo Kojima en Guillermo del Toro werken samen aan iets nieuws 2015-07-25T12:11:15
Zo, jongens en meisjes, kom er allemaal maar even lekker bijzitten, want allemachtig, wat er vannacht toch allemaal weer gebeurde in gameland, je zult je oren niet geloven… Onder andere ladingen aan Fallout-nieuws vanaf QuakeCon en Kojima en del Toro die nog lang niet klaar zijn! Welkom bij de Nachtwacht.

Tip: begin je dag altijd met een stevig ontbijt
   

 

Kojima en Del Toro gaan toch nog samenwerken

Helaas, Silent Hills is verleden tijd, maar dat betekent gelukkig niet dat de vriendschap tussen Hideo Kojima en Guillermo del Toro ook ten einde is! In tegendeel, del Toro heeft in een interview met IGN bevestigd dat de heren nog altijd de beste maatjes zijn en van plan zijn om samen te werken aan een nieuw project:

"I love working with Kojima-san. We are still in touch. We are still friends and working into doing something together, but that’s not going to be [Silent Hills]."

Verder zegt del Toro (nogmaals) het vreselijk zonde te vinden dat Silent Hills niet doorgaat. Hij vertelt dat ze van plan waren om flink de grenzen van de nieuwe consoles op te zoeken en dat ze met de game een flinke mindfuck wilden neerzetten. Vervolgens refereert hij naar de beroemde scène met Psycho Mantis uit Metal Gear Solid, waarbij de game echt met jou aan de haal gaat.

Als we op del Toro's woorden en het laaiend enthousiast ontvangen P.T. af mogen gaan, beloofde Silent Hills iets heel speciaals te worden, maar eind april werd duidelijk dat Konami de stekker uit de horror-game van Kojima en del Toro heeft getrokken. Sinds die tijd is de relatie tussen Kojima en Konami sowieso erg onzeker en gaan er geruchten dat de Metal Gear guru en de Japanse software-reus na de release van Metal Gear Solid 5 de banden verbreken. Zo is Kojima’s vestiging in Los Angeles omgetoverd in Konami Los Angeles Studio en is de naam Kojima voor de zoveelste keer van de cover van Metal Gear Solid 5 verwijderd. Nou, weet je wat Konami? Dan niet! Dan gaat het dynamische duo toch gewoon lekker zelf iets anders moois maken! De Wacht heeft er alvast alle vertrouwen in.
    

Bergen aan Fallout 4 info

Zoals je inmiddels vast wel vernomen hebt, is op dit moment de QuakeCon gaande, het jaarlijkse evenement van ZeniMax Media, waarop heel wat potjes Quake worden gespeeld en ontwikkelaars als Bethesda en id Software achter gesloten deuren hun nieuwste games laten zien. Een van de belangrijkste games dit jaar is natuurlijk Fallout 4 en op een speciaal penal heeft Bethesda een shitload aan informatie vrijgegeven.

Tijdens het panel zijn ook nieuwe beelden getoond, waaronder een demo van 10 minuten, maar die krijgt de buitenwereld helaas nog niet te zien. Journalisten ter plaatse hebben gelukkig wel de belangrijkste dingen voor ons uitgelicht. De Wacht volgt Fallout 4 met arendsogen en heeft zodoende een aantal van deze leuke weetjes al wel eens eerder gehoord, maar het is natuurlijk altijd lekker om alle feiten even op een rijtje te hebben. Hou je vast:

  • Je hond Dogmeat kan gecommandeerd worden, objecten voor je pakken en loot van vijanden verzamelen. Hij is tevens een prima waakhond en kan je waarschuwen als er vijanden in de buurt zijn.

  • Het levelsysteem is vernieuwd, waarbij perks zijn gekoppeld aan je SPECIAL stats (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility en Luck), in plaats van aan je level. Elke stat kent 10 verschillende perks, één perk per stat-point. In totaal bevat Fallout 4 dus 70 verschillende perks.

  • Het hacken van terminals en het openen van sloten zijn terug. De lockpicking-minigame lijkt identiek aan die van Fallout 3.

  • Naast Dogmeat kan de speler kiezen uit ongeveer 12 companions, één tegelijk. De speler kan met alle (menselijke?) companions een romantische relatie beginnen, ongeacht geslacht.

  • Eén van deze companions is natuurlijk Codsworth, de huisrobot die we al kennen uit de eerste trailer van Fallout 4. Codsworth wordt ingesproken door Stephen Russel, de stem achter Gerret uit de originele Thief games.

  • Er zijn duizenden mogelijke namen voor je personage ingesproken, dus als je jezelf bijvoorbeeld Bert, Angela, McFly of F*ckFace wil noemen, is het geen probleem.

  • De Fat-Man mini-nuke launcher is terug.

  • De speler kan stealth gebruiken om directe combat te omzeilen. Op die manier kun je bijvoorbeeld security bots hacken om voor je te laten vechten.

  • Vijandige partijen tegen elkaar opzetten gaat een grote rol spelen.

  • Straling lijkt een directer effect te hebben op de speler. De hoeveelheid straling waar je aan wordt bloodgesteld, bepaalt hoe laag je max health is. Dit blijft zo tot je alle straling uit je lichaam hebt weggewerkt.

Zo, hier kunnen we weer even mee vooruit. Fallout 4 komt op 10 november uit voor PlayStation 4, Xbox One en PC. En dat is verdomme nog maar 107 nachtjes slapen!
    

Fallout Shelter komt op 13 augustus naar Android

En er is meer Fallout nieuws! Bethesda heeft op QuakeCon aangekondigd dat de mobiele management-sim Fallout Shelter vanaf 13 augustus op Android-apparaten te downloaden is. De game waarin je zelf een Vault moet runnen werd aangekondigd tijdens Bethesda’s E3-pershow en was vanaf dat moment tijdelijk exclusief beschikbaar voor iOS. Begin deze maand al werd bekend dat Fallout Shelter in augustus naar Android zou komen en nu hebben we dus een mooie exacte datum.

Wanneer de game over paar weken op Android verschijnt, krijgen beide platforms ook enkele nieuwe features en wordt de vriendelijke huishoudrobot Mr. Handy als een premium reward beschikbaar. Dit iconisch stukje metaal kan voor je looten en de Vault beschermen, bijvoorbeeld tegen de nieuwe Death Claw aanvallen en Molerat plagen. Mooi.
  

Keira heeft weer eens issues

Zucht…
   

Dikke korting op Wolfenstein games op Steam

Een laatste beetje nieuws vanaf Quake-con vannacht: we mogen lekker Nazi’s knallen voor een zacht prijsje, want Bethesda geeft op dit moment dikke kortingen op de PC-versie van alle Wolfenstein games ooit gemaakt! Zo kun je Wolfenstein: The New Order bijvoorbeeld nu downloaden voor €16,99 en is de standalone uitbreiding The Old Blood te krijgen voor slechts €11,99. Goeie deal!

   

Rare Replay trailert

Nog maar anderhalve week en Xbox One-bezitters kunnen aan de slag met maar liefst 30 klassiekers van Rare, in een mooi pakketje genaamd Rare Replay. Deze bundel bevat games als Battletoads (1991), Banjo-Kazooie (1998), Conkers Bad Fur Day en natuurlijk Viva Piñata. Om alvast in de stemming te komen heeft Xbox een verdomd geinige trailer online gezet:

Rare Replay verschijnt op 4 augustus, alleen voor Xbox One.
    

Submerged verschijnt op 4 augustus

Voor mensen zonder Xbox One, maar met gevoel voor bijzondere games, komt op diezelfde dag Submerged uit, een third-person avontuur zonder combat van ontwikkelaar Uppercut Games. Vandaag is er een nieuwe gameplay trailer verschenen van deze sfeervolle game, waarin je als een meisje genaamd Miku met je gewonde broertje moet zien te overleven in een overstroomde stad.

De game oogt strak dankzij de Unreal Engine 4, maar klinkt waarschijnlijk nog strakker dankzij de soundtrack van BAFTA-winnaar Jeff van Dyck. Submerged verschijnt op 4 augustus voor PlayStation 4 en PC en op 7 augustus ook voor Xbox One.
   

Bizar realistische Need for Speed screenshots

Om de dag goed van start te gaan, brengt de Wacht je tot slot nog even deze niet van echt te onderscheiden plaatjes van Need for Speed. Om te laten zien voor welk niveau van realisme ze gaan, heeft ontwikkelaar Ghost Games een foto in-engine nagebouwd. Kun jij zien welke kant de echte foto is, en welke in-game?

Knap hoor, maar laten we wel wezen, stilstaande plaatjes op een relatief lage resolutie zijn natuurlijk makkelijk scoren. Hoe de game er echt uitziet, daar kunnen we eigenlijk op 3 november pas over oordelen, wanneer Need for Speed uitkomt voor PlayStation 4, Xbox One en PC.
    

Fijn weekend!

View post on imgur.com

REACTIES (46) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord