Gaan we binnenkort meer horen over Elden Ring

Gaan we binnenkort meer horen over Elden Ring? 2021-03-01T08:29:25
Mogelijk spoedig meer informatie over Elden Ring, nieuwe informatie over ellende bij Google Stadia, Tom Holland over zijn acteerwerk in de Uncharted-film en Druid-class arriveert in Baldur’s Gate 3!

Gaan we binnenkort meer horen over Elden Ring?

Als er één game is waar de Wacht om staat te springen is het wel Elden Ring. De nieuwe game van FromSoftware is sinds de aankondiging tijdens E3 2019 vrijwel in duister gehuld; op wat kleine updates na stamt het laatste beetje informatie over Elden Ring alweer uit november vorig jaar, toen Phil Spencer zei de game al gespeeld te hebben.

Volgens GamesBeat’s Jeff Grubb, een insider die regelmatig details over allerlei zaken binnen de game-industrie lekt, duurt het echter niet lang meer voordat fans worden getrakteerd op meer info. In een recente podcast (vanaf 37:35) zegt Grubb zijn informatie van verschillende bronnen vernomen te hebben en noemt ‘eind maart of uiterlijk in april’ als periodes die je in de gaten moet houden. Of het om daadwerkelijke gameplay gaat of wat meer duidelijkheid over de open spelwereld van Elden Ring, kon Grubb niet zeggen.

De langverwachte opvolger van Dark Souls-ontwikkelaar FromSoftware werd aangekondigd voor PlayStation 4, Xbox One en PC, maar verwacht wordt dat de PS5 en Xbox Series-consoles ook een eigen versie krijgen. S. De game is geïnspireerd door Noorse mythologieën en A Song of Ice and Fire-schrijver George R.R. Martin heeft meegewerkt aan de lore van de spelwereld.
     

Talloze gecancelde projecten en verspilde miljoenen voor Google Stadia

Nieuwe berichtgeving over het tegenvallende Google Stadia werpt een nieuwe blik op het debacle van de gamestreamingsdienst. In een verhaal van Bloomberg valt te lezen dat Stadia-chief Phil Harrison een verzoek om de launch te veranderen in een bètatest, naast zich neerlegde. Dat gebeurde in 2019, toen bezorgd personaal aan voelde komen dat een grootse launch, zoals bij gloednieuwe consoles, te hoge verwachtingen zou scheppen bij het publiek. Ook werden er tientallen miljoenen uitgegeven om games als Red Dead Redemption 2 in de launch line-up te krijgen.

Een ander artikel van Wired beschrijft dat Google enorm worstelde om zijn weg te vinden in de game-industrie. Google nam 150 personeelsleden aan om first-party games te gaan maken voor de Stadia Games and Entertainment-studio, maar had vervolgens totaal geen beeld van het kostbare en complexe creatieve proces van een AAA-game maken. Ook hier werden tientallen miljoenen in de studio’s gepompt. Voortgang werd ook na de launch van Stadia nauwelijks geboekt, dus slaakte Harrison in een email op 27 januari een noodkreet richting het personeel om met nieuwe ideeën te komen. Vijf dagen later trok hij tijdens een korte stream de stekker uit Stadia Games and Entertainment; de studio heeft sinds de oprichting geen enkele game kunnen uitbrengen.

Een derde bericht van Videogameschronicle werpt een blik op geannuleerde projecten binnen het team van Stadia. Er zou een multiplayergame van een voormalig producer van Assassin’s Creed: Syndicatie gecanceld zijn, net als een vervolg op Journey to the Savage Planet. Daarnaast zou Stadia zich teruggetrokken hebben uit voorstellen aan Hideo Kojima en Yu Suzuki (Outrun) om exclusief games te ontwikkelen voor Stadia. Kojima Productions zou naar verluidt een episodische horrorgame gaan maken voor de abonnementsdienst, tot het aanbod in mei vorig jaar werd ingetrokken.

Al met al leggen de artikelen, die allemaal zijn gemaakt met informatie van voormalig medewerkers en bronnen die dicht bij het bedrijf staan, bloot dat Google de hele Stadia-klus gigantisch onderschat heeft. Dit heeft ertoe geleid dat ontwikkeling in eigen beheer vrijwel is stilgelegd en dat de focus nu vooral gaat naar het faciliteren van bestaande ontwikkelaars die hun game op Stadia willen uitbrengen. Een van de weinige exclusives die nog naar Stadia toekomt is PixelJunk Raiders van Q-Games. Die game is vanaf 1 maart te spelen via Stadia.
    

Gigantische Baldur’s Gate 3-patch voegt Druid-class toe

In de grootste update tot nu toe zijn Druids toegevoegd aan de Early Access-versie van Baldur’s Gate 3. Ontwikkelaar Larian Studios kondigde de vierde patch van zo’n 39 GB vorige week al aan en in de zeer uitgebreide patch notes op Steam valt te lezen wat er allemaal aan de game wordt toegevoegd.

Net als in Dungeons and Dragons kan je als Druid kiezen uit twee subclasses: Circle of the Land, gericht op het casten van spreuken, or Circle of the Moon, die draait om het veranderen in dieren. Zo kan je in een beer, wolf, das, raaf, kat en spin veranderen. In totaal heeft de Druid meer dan dertig spreuken en mogelijkheden in combat. Als je graag als dier speelt, kan je op een nieuwe manier interactie zoeken met NPC’s in de game. Ze reageren op de verschillende dierlijke vormen die je aan kan nemen. Als je in een beer verandert kan je gesprekken voeren met andere beren.

Daarnaast zijn er veranderingen doorgevoerd in het dobbelsysteem. Je kan er nu voor kiezen om een zogenoemde loaded dice te rollen die vooraf gesimuleerd is. Zo belooft Larian dat je minder vaak extreem hoge of lage scores dobbelt. Wil je toch genieten van de extra spanning die normale, willekeurige dobbelbeurten met zich meebrengen, dan kan je de loaded dice ook uitschakelen.

Verder is er een hoop dialoog toegevoegd voor gesprekken met de doden. Dat betekent ook talloze nieuwe cutscenes, die voorkomen als je na een flinke moordpartij besluit om toch met een paar NPC’s te willen praten. Dat kan handig zijn om bijvoorbeeld een stukje gemist verhaal toch mee te krijgen.

Dan heeft Larian ook nog wat aanpassingen gedaan die de game fijner speelbaar maken. Zo is er de mogelijkheid om doelwitten uit te kiezen door op portretten te klikken, heb je een aparte input om fakkels te gebruiken en is er een optie om van gevechten weg te vluchten. Je moet je dan minstens 27 meter van de dichtstbijzijnde vijand bevinden.

Baldur's Gate 3 is nu speelbaar in Early Acces op Steam.
    

Trailerstrailerstrailers

Stonefly 101 (nog geen releasedatum, verschijnt voor PS5, PS4, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch en PC)

Hot Wheels Unleashed (30 september voor PS4, PS5, Xbox Series X/S, Switch en PC)

Nieuwe Agent Astra in Valorant (verschijnt op 2 maart in Valorant)


     

Rollback netcode in de maak voor The King of Fighters XV

Ontwikkelaar SNK werkt aan de implementering van rollback nedcode in The King of Fighters XV. De nieuwe functionaliteit, gericht op het online nabootsen van de local multiplayer-ervaring in fighting games, is tot dusver alleen gebruikt bij Guilty Gear Strive en werd recent getest tijdens diens bèta.

Volgens producer Yasuyuki Oda werkt het team al lange tijd hard aan de functie, maar kunnen er nog geen garanties worden gegeven voor de uiteindelijke werking in het eindproduct. Het blijft uiteraard lastig om fans van fighting games, die het moeten hebben van nauwkeurige inputs en responsetijden, ook in online multiplayer de beste ervaring te bieden.

The King of Fighters XV moet dit jaar verschijnen. SNK heeft nog niet aangegeven op welke platforms de game gaat draaien.

Tom Holland kijkt terug op acteerwerk voor Nathan Drake-rol

Acteur Tom Holland blikte in een recent interview terug op zijn werk voor de Uncharted-film, waarin hij de hoofdrol van Nathan Drake vertolkt. Dat deed hij tegenover GQ Magazine, maar niet bepaald op een positieve manier. Holland zei onder meer bang te zijn voor het eindresultaat, omdat hij geen prettige herinneringen heeft aan zijn tijd op de filmset.

As soon as you start worrying about ‘Do I look good in this shot?’ acting becomes something other than playing a character. I think there are elements of my performance in Uncharted where I kind of fell under that spell of being ‘I want to look good now. I want this to be my cool moment.

Holland moest flink wat spiermassa bijtrainen voor de rol, waardoor de manier waarop hij het personage speelde veranderde. Want ja, als je een coole actieheld speelt moeten je er wel tof uitzien op het witte doek. De Britse acteur zal zijn PR-agent en filmstudio Sony flink aan het zweten hebben gebracht met het interview. Ols een acteur in interviews zich openlijk zorgen gaat maken over zijn eigen acteerprestatie in een komende bioscoopfilm, schept dat niet bepaald goede verwachtingen.

Look, I haven’t seen it, so I don’t know if I succeeded in that. But it was an important lesson learned, because, at times, it was less about land a mark and go through this scene and more about land a mark, stand like this and see my bulging biceps... It was a mistake and is something that I will probably never do again.

Bij Marvel Studios weten ze alles over de loslippigheid van Holland. Tijdens de PR-tour voor Avengers: Infinity War liet hij tussen neus en lippen door weleens wat spoilergevoelige informatie los over de superheldenfilm. Uncharted staat gepland voor een bioscooprelease in juli 2022. Naast Holland zijn ook Mark Wahlberg en Antonio Banderas te zien in de film.

REACTIES (22) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord