David Cage is hyped over Google Stadia 

David Cage is hyped over Google Stadia 2019-08-14T03:47:07
Volgens David Cage zitten er alleen maar voordelen aan Google Stadia en hij is dan ook behoorlijk hyped over wat hij ‘Cloud Play’ noemt! Alle details in deze Nachtwacht met verder nieuws over Need For Speed: Heat, L.A. Noire: The VR Case Files, Switch overclock, PC Building Simulator, Mario zonder snor, Splinter Cell VR en hoge framerates in games.

NFS 2019 is Need For Speed: Heat

Moguh en wat fijn dat je de nieuwe Nachtwacht weer hebt gevonden! De Wacht begint vandaag met een gerucht, dat zo goed als waarheid is. Sterker nog, als je deze Wacht ergens in de middag pas leest weet je waarschijnlijk al of dit bullshit is of niet. Watsdedeal? Vanmiddag wordt de nieuwe Need For Speed officieel gepresenteerd, waarvan we de echte titel nog niet weten, maar de Wacht kan je alvast verklappen dat dit NFS: Heat gaat worden.

NFS

Deze wijsheid komt uit een URL die je op de officiële EA site kunt vinden, maar grappig genoeg lekte deze naam al eerder uit, begin vorige maand! Toen kreeg een YouTuber wat insider info met niet alleen de naam, maar ook dat de game zich in de jaren 80 gaat afspelen, een grote open wereld krijgt en gemaakt wordt door Ghost Games. Ergens vanmiddag dus de bevestiging van EA tijdens de reveal.


L.A. Noire: The VR Case Files voor de PS4?

Nog een klein geruchtje dan, over L.A. Noire! In 2017 kwam er een speciale VR versie uit voor de Oculus Rift en HTC Vive onder de naam The VR Case Files en het lijkt er op dat de VR versie binnenkort ook eindelijk naar de PlayStation 4 gaat komen. Het Europese rating board (PEGI) heeft namelijk heel even de PS4 versie vermeld, maar het uiteraard daarna snel weer offline haalde. Gelukkig hebben we de screenshots nog.

Oops

Het zou zo maar kunnen dat L.A. Noire: The VR Case Files voor de PS4 op de Gamescom aangekondigd gaat worden en PEGI gewoon net even te vroeg was met de listing. Typisch gevalletje foutje, bedankt?


DF checkt Switch op volle snelheid

De Switch kan mooie plaatjes op het interne beeldscherm en je TV toveren, maar is niet bepaald state of the art als het gaat om de hardware. De Nvidia Tegra X1 chip, het hart van de Switch, is inmiddels aardig verouderd en Nintendo underclocked de chip dan ook nog eens voor de batterijduur! Maar, hoe zouden Switch games draaien op de Tegra chip, die op normale clockspeeds draait?

Tegra

Door de Switch helemaal de moeder te hacken is het mogelijk om andere clockspeeds te selecteren en dat heeft hier en daar behoorlijk impact op de Switch games. Digital Foundry heeft zo’n ‘unlockte’ Switch en ging op onderzoek uit. Behoorlijk nerdy, maar rete interessant!


PC Building Simulator

Tegenwoordig kan je zo ongeveer voor alles wel een sim ‘game’ vinden. Zo zijn er uiteraard de bekende Flight, Truck en Farming Simulators, maar het gaat veel verder dan dat met bijvoorbeeld PC Building Simulator, waarin je helemaal naar eigen smaak je eigen ultieme game PC kunt bouwen, met echt bestaande onderdelen van bekende fabrikanten. Je kunt zelfs met de settings van de PC klooien en je virtuele droom PC overclocken! Moet niet gekker worden.

PC sim

Dat wordt het dus wel, want PC Building Simulator is vanaf nu beschikbaar… voor de PS4?! Een sim waarin je een game PC moet bouwen, voor de console. LOL!


Mario zonder snor

Stel nou, dat Mario op een dag zijn trademark snor af zou scheren! Zou je hem überhaupt nog herkennen? Is het juist misschien wel een goede nieuwe look voor de Italiaan? Modders zijn aan de gang gegaan met Super Mario Odyssey en hebben de snor van Mario op knappe wijze weggehaald, maar het resultaat is wat de Wacht betreft behoorlijk onwennig. Oordeel zelf in het filmpje hieronder.


Splinter Cell VR?

Een aantal weken geleden liet Facebook weten een deal te hebben gesloten met Ubisoft voor een paar exclusieve VR titels voor de Oculus headsets. Er waren wat geruchten over Assassin’s Creed en Splinter Cell games, maar Yves Guillemot, de CEO van Ubisoft, heeft in een interview nu laten weten dat er nieuwe Splinter Cell ervaringen gaan komen, die op andere devices worden gespeeld. Dat klinkt als een bevestiging!

Tijdens een interview werd Yves gevraagd hoe het zit met alle geruchten rond Splinter Cell en hij zei:

VR

“On Splinter Cell, there will be some new types of experiences, but more on different devices. We are working on the brand today to come back at one point. We can’t say when, because it takes time, but we have to find, each time, the right experience to come back big.”

Het is volgende week precies 6 jaar geleden dat Splinter Cell Blacklist uitkwam, de laatste Splinter Cell game uit de serie. Wordt wel weer eens tijd voor een nieuw deel, of niet dan? Misschien dus wel in VR.


David Cage is hyped over Google Stadia

Sinds de aankondiging van Google Stadia hebben we al een hoop meningen gehoord van bekende uitgevers en ontwikkelaars over de nieuwe streaming dienst. Over het algemeen wordt er positief gereageerd vanuit de industrie, met de kanttekening dat het ook echt moet gaan werken zoals we allemaal hopen, maar zo enthousiast als David Cage, de CEO van Quantic Dream, hebben we ze nog niet gehoord.

Mr. Cage gaat er namelijk bijna al blind vanuit dat het streamen van games, of ‘Cloud Play’ zoals hij het noemt, de toekomst is en het buiten een hoop voordelen voor gamers, ook een hoop pluspunten heeft voor ontwikkelaars, uitgevers en het hele financiële plaatje. Volgens hem is het een win-win voor iedereen.

“Cloud Play is going to be the next revolution in gaming, it will totally change the face of our industry, both for players and developers. Games are going to look stunning no matter what screen you play on, and developers will only have to focus on one platform, which means that dev money will go into quality instead of compatibility. Developers won’t have to develop three or four versions of their engines to fit all platforms. They will just focus on one Cloud Play engine and get it streamed on all platforms. We can then reinvest the saved time, energy, and resources in making the gaming experience even better. Cloud Play will also be a way to make high-end video games accessible to a wider audience.” 

Cage

Verder laat hij weten zich gek genoeg geen zorgen te maken over het technische gedeelte, want als er een partij is die dit kan flikken is het Google, maar meer over de content die Google kan aanbieden aan Stadia gebruikers. Volgens hem is exclusieve content nog steeds het belangrijkste om je platform te laten slagen. Hij zei:

“Google Stadia is an interesting attempt at breaking this new ground. They definitely have the resources and technology to make it happen, but like their competitors, they will need to convince developers and publishers to make their platform unique. Content is king: the platform with the most exclusive content will win.”

Tot slot liet hij weten dat hij zelfs hoopt dat ook de Epic Games Store, waar Heavy Rain, Beyond: Two Souls en Detroit: Become Human binnenkort op uitkomen, een Cloud Play platform gaat worden! David Cage heeft er duidelijk al zin in.


DF checkt hoge framerates in games

Dat games de laatste jaren scherper zijn geworden door het gebruik van steeds hogere resoluties is absoluut fijn voor het oog, maar voor een betere game ervaring is het veel belangrijker dat een game stabiel draait en als het even kan met een zo hoog mogelijke framerate. Op de consoles draaien games op 30 frames per seconde en gelukkig steeds vaker op 60fps, maar op de PC kan je veel verder gaan met monitoren die refreshrates hebben van 120, 144 en zelfs 240Hz. Maar, heeft dat wel zin?

Terry

Lange tijd was 60fps de ‘sweetspot’, maar is dat wel echt zo? Is een hogere framerate niet gewoon altijd beter? Het is lastig om te laten zien hoe belangrijk hoge framerates zijn in games, maar Digital Foundry doet een dappere poging. De Wacht hoopt heel hard dat we eindelijk verlost zijn van 30fps op de next-gen consoles en 60fps de standaard wordt. We weten zelfs al dat de nieuwe PlayStation en Xbox ondersteuning krijgen voor 4K/120Hz door HDMI 2.1 maar of dat ook echt gebruikt gaat worden in games is nog maar de vraag. Fingers crossed!

REACTIES (18) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord