Closed beta Valorant trok dagelijks gemiddeld 3 miljoen spelers 

Closed beta Valorant trok dagelijks gemiddeld 3 miljoen spelers 2020-05-31T04:05:38
Dat de halve gameindustrie nog slaapt betekent niet dat er geen gamenieuws is om je zondag mee te beginnen! Met in deze Nachtwacht: imponerende cijfers voor Valorants 'closed' beta, The Darkness is op weg naar Destiny 2, de inhoud van de Halo 3 PC-beta is bekend, een wholesome speedrun-record voor Super Mario 64 en meer. Goedemorgen!

3 miljoen dagelijkse spelers en meer dan 470 miljoen Twitch-uren voor closed beta Valorant

Het wordt een lekker weekje voor veel gamers en Twitch-kijkers. De Closed Beta-fase van de shooter Valorant komt namelijk ten einde en dat betekent dat iedereen vanaf 2 juni rond kan knallen in de game. Maar ja, is er wel sprake van een ‘Closed’ Beta als de ontwikkelaar zo met keys loopt te smijten als Riot? Die vraag is extra relevant nu de ontwikkelaar enkele cijfers over de beta bekend heeft gemaakt, die in ieder geval laten zien dat veel mensen het niet slechts één keertje uitprobeerden. Er speelden dagelijks gemiddeld 3 miljoen spelers, en dat is niet waar de imposante cijfers ophouden.

Ook op Twitch gaat de shooter als een trein; er is in totaal al 470 miljoen uur naar de game gekeken, met 34 miljoen views op de drukste dag. Het hoogste aantal gelijktijdige Twitch-kijkers bedroeg 1,7 miljoen, krankzinnig. De Closed Beta kwam gisteren ten einde, en Riot is nu bezig om accounts te resetten en een nieuwe modus, agent en map toe te voegen. De Wacht snapt het al te goed als jouw trekkervinger nu ook begint te jeuken, maar het wachten is bijna ten einde; nog twee dagen geduld.

Valorant                   

Riot onthult nieuwe Valorant-agent Reyna

Over Valorant gesproken: hier is de nieuwe agent, de Mexicaanse Reyna. In een korte aankondigingstrailer wordt laten zien welke krachten Reyna in huis heeft, en natuurlijk zijn een hoop van haar one-liners ook van de partij. 

             

Wasteland 2: Director’s Cut heeft nu cross-save tussen Windows 10 en Xbox One

De post-apocalyptische RPG Wasteland 2: Director’s Cut is vanaf nu een Play Anywhere-titel, aldus ontwikkelaar inXile Entertainment. Dat betekent dat iedereen die de game heeft, of het nou op Xbox One of Windows is, hem nu ook op het andere apparaat kan spelen, mét dezelfde savegames. Op de Microsoft Store staat nu een geüpdatete versie van de game, met een paar aanpassingen om crossplay te ondersteunen. Dat houdt (helaas) wel in dat het aantal maximale savegames ingeperkt wordt. Wie op PC speelt kan dus mogelijk gevraagd worden om een paar savegames te verwijderen voor ze weer aan de slag kunnen met Wasteland 2. De Xbox One-versie van de game hoeft niet geüpdatet te worden om de Play Anywhere-features aan te kunnen.

Wasteland 2                    

Bungie hint naar langverwachte komt van The Darkness in Destiny 2

Het heeft even op zich laten wachten, maar The Darkness lijkt eindelijk naar de wereld van Destiny te komen! Jep, The Darkness, de grote duistere kracht/villain/tegenhanger-van-het-licht/dinges waar al zes jaar lang naar gehint wordt. Bungie gooit weer eens olie op het vuur, ditmaal door een mysterieus audiofragment op Twitter te plaatsen, met op de achtergrond een golfvorm ervan. Dit lijkt eerst misschien normaal, maar dat is het zeker niet; in de golfvorm zie je namelijk enkele piramides, en dat doet bij een hoop Destiny-spelers een belletje rinkelen.

Pyamide-schepen werden voor het eerst in concept art van Destiny 1 gevonden, maar het duurde tot Destiny 2’s Red War-campagne voor ze in-game verschenen (ook in de Shadowkeep-uitbreiding was er een van de partij). Toen dook een gigantische vloot aan pyramide-vormige schepen die onlosmakelijk worden verbonden met The Darkness, en sindsdien lijkt het er ook op dat ze richting de Aarde komen. Of deze mysterieuze Tweet betekent dat er een nieuwe update of uitbreiding voor Destiny 2 op het programma staat, is natuurlijk niet zeker – sterker nog, zet een uitbreiding eerst maar even uit je hoofd. Het lijkt ook aannemelijk dat Bungie de content-kraan na het afronden van de Season of the Worthy dichtdraait, en dat is al zeer binnenkort. Mogelijk leren we binnenkort dan ook meer over de toekomst van Destiny (2), al dan niet met The Darkness.

                

Spike Chunsoft onthult nieuwe Re:Zero-game

Ontwikkelaar Spike Chunsoft onthult een nieuwe adventure-game in de Re:Zero-franchise getiteld Re:Zero - Starting Life in Another World - The False Royal Selection Candidate. Deze zéér makkelijk uit te spreken en te onthouden titel verschijnt einde van dit jaar voor PS4, PC en Nintendo Switch, al krijgt hij in het Westen eigenlijk de naam Re:Zero – The Prophecy of the Throne. Het gaat hier dus om een compleet nieuwe game, en niet een geüpdatete versie van Re:Zero – Starting Life in Another World – Death or Kiss - ja, alle titels zijn zo lekker kort – zoals veel fans verwachtten toen geluiden over deze game opdoken. Het is een compleet nieuw ‘What if’-verhaal, gemaakt onder toezicht van Re:Zero-auteur Tappei Nagatsuki. Het gamegenre wordt ditmaal beschreven als ‘Tactical Adventure’, wat dus zeker meer belooft dan een ‘simpele’ visual novel. Hieronder wat screenshots én een verhaalbeschrijving (met dank aan Siliconera):

One month after Subaru’s new life in another world began, an emissary sent by the Royal castle suddenly appears with news that the Royal selection has been postponed, but offers no reason as to why. The postponement of this grand event that decides the next ruler of the kingdom of Lugunica stirs Subaru and his friends into action. They return to the Royal Capital only to find that a sixth candidate has claimed their stake for the throne. But the Dragon Stone prophesizes that only five Candidates would be chosen. With one candidate being an imposter, suspicions are immediately cast toward One woman in particular: Emilia. What answers lie beyond the mysterious web of assassination, betrayal, and conspiracies…?

Re: Zero - The Prophecy of the throne

Re: Zero - The Prophecy of the throne

Re: Zero - The Prophecy of the throne
                 

De inhoud van de Halo 3-beta en een bizarre Halo 2-bug in nieuwe developer-update

Het kan niet makkelijk zijn om een collectie games die gemaakt zijn voor drie verschillende consolegeneraties naar de PC te porten, kijk maar eens naar de nieuwe developer-update van Halo-dev Bungie. Daar gaat de ontwikkelaar namelijk érg diep in op een bug uit Halo 2 en de oplossing daarvoor; best interessant, en je hoeft er geen doorgewinterde gamemaker voor te zijn om het te snappen. Mocht dat niet helemaal je ding zijn, maar wil je wel graag meer weten over de toekomstige PC-ports van Halo, dan kun je ook je fix krijgen. De eerstvolgende game op de planning is Halo 3, voor velen de port die het meeste speeksel in hun mond laat rondklotsen, en Bungie wil natuurlijk geen Halo 2-port-bugs herhalen.

Het lijkt de goede kant op te gaan, want in de developer-update maakt de dev bekend dat de ‘Test Flight’ van Halo 3 (de beta voor Halo Insiders) “in de eerste weken van juni” uitkomt, en dat er flink wat content in zit. Een overzicht vind je hieronder, maar lees als je nog meer wilt weten vooral even de dev-update; dat is te veel voor de Wacht om hier even samen te kunnen vatten. 

  • Customization: Updated customization will be available for Halo 3
  • Forge: Forge will be available for players during this flight
  • Theater: Theater will be available for use with Mouse & Keyboard for Halo 3
  • Challenges: The complete Challenge System, including the Challenge Hub screen, will be available for the first time in this flight.
  • Campaign Missions: Sierra 117, The Storm, The Ark, The Covenant, and Halo.
  • Social Games: 4v4, 8p FFA, 12p Infection, 8v8
  • Competitive: H3 Team Hardcore (4v4), H3 Team Slayer (4v4) H3 Team Doubles (2v2)
  • Halo 3 Multiplayer: Construct, Guardian, Last Resort, Narrows, Sandtrap, The Pit, Valhalla, Foundry, Standoff, Avalanche, Sandbox, and Heretic

Halo 3
                    

Het nieuwe Mario 64-speedrun-record is verdomd wholesome

Zweet en tranen bij het nieuwe speedrun-wereldrecord van Super Mario 64! Tig jaar na de originele release en een X aantal maanden voor de Nintendo Switch-port uitkomt – een Wacht mag dromen – zijn een hoop mensen nog erg fanatiek als het aankomt op de N64-klassieker. Zo ook Ryan ‘Simply’ Reeves, die 15 seconden van het wereldrecord afschaafde en een nieuwe beste speedrun-tijd van 1 uur, 38 minuten en 28 seconden neerzette. En ja, dit is met alle 120 sterren in Mario’s broekzak. De Amerikaanse Simply begon bijna acht jaar geleden aan zijn pogingen om het wereldrecord te verbreken, dus het is niet meer dan logisch dat het daadwerkelijke moment een hoop emoties met zich mee bracht. En niet alleen voor Swifty zelf, want dit kan met dank aan zijn ouders wel eens te boeken gaan als het meest wholesome speedrunrecord ooit.

Na Bowser een razendsnel poepje te laten ruiken kan Swifty zijn lachen niet meer inhouden (check de Twitch-stream vanaf ongeveer 5:43:20 of de YouTube-video hieronder), maar al snel komen ook de tranen. Twitch-chat gaat natuurlijk los, en als je vanaf dit moment een clip start zal je tienduizenden upvotes kunnen verdienen op r/aww; Swifty’s moeder komt vragen wat er aan de hand is, en roept direct z’n vader erbij: “Larry! He got the world record!” Natuurlijk is elk speedrun-record een tikkeltje emotioneel (dat krijg je met al die uren die je in zo’n game stopt), maar deze zal extra lekker voelen voor Swifty. En nee, niet alleen vanwege zijn enorm fanatieke ouders (die op Twitter een verdiende shoutout krijgen), maar omdat hij een hoop lichamelijke klachten moest overwinnen om hier te komen. 

Swifty moest in 2015 namelijk bijna stoppen met spelen omdat hij last kreeg van het carpaletunnelsyndroom (knellingen in de zenuwen in de hand/pols), en lang leek het erop dat hij een wereldrecord wel kon vergeten. Na een korte terugkeer op Twitch moest hij noodgedwongen een stop inlassen van twee jaar - de pijn werd te veel. Maar in december 2019 keerde hij pijnvrij terug, en begon hij doodleuk weer met speedrunnen alsof ‘ie nooit was weggeweest. Zes maanden later is de buit binnen; hij verbreekt het wereldrecord dat op 31 maart van dit jaar nog werd gevestigd door Liam Kings (1:38:43). Wat nu? Doorgaan met streamen, aldus Swifty, en nog meer seconden van dat wereldrecord afschaven!


                

Waarom zou je je vervelen in quarantaine? 

I am proud to say that after countless hours of grinding, I have every achievement in every Call of Duty (including DLC and Remasters). from r/gaming

                

Eerste Minecraft Dungeons-DLC komt in juli

Mojang maakt de komst van de eerste Minecraft Dungeons-DLC bekend, en de naam is Jungle Awakens. Volgens de ontwikkelaar zullen spelers in dit nieuwe avontuur een “distant, dangerous jungle” betreden om een mysterieuze kracht te bevechten in drie nieuwe missies. Om deze expeditie tot een succes te brengen heb je de beschikking over nieuwe wapens, armor en artifacts. Dat zal je nodig hebben, want met beesten als de Leapleaf, Jungle Zombie en Poison Quill Vine weet je zeker dat er een hoop pixelige ledematen zullen moeten rondvliegen. Ook de tweede DLC heeft een naam gekregen, die luidt Creeping Winter, maar een releasewindow of beschrijving van de inhoud blijft uit. Ter afsluiting van de blogpost waarin de DLC-onthulling plaatsvond meldt Mojang dat ze ook druk aan het werk zijn met crossplay-ondersteuning én gratis nieuwe content waar iedereen (ongeacht editie) mee kan spelen. 

Minecraft Dungeons Jungle Awakens

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord