Bedank Nintendo maar voor Bayonetta 2 

Bedank Nintendo maar voor Bayonetta 2 2012-09-24T11:42:18
Zeg maar 'dank je wel' tegen de meneer. Meneer Nintendo dat is. Deze schenkt ons samen met Platinum Games Bayonetta 2 en dat belooft, puur gebaseerd op de reputatie van beide partijen, een verdomd mooi cadeau te worden!

Bedank Nintendo maar voor Bayonetta 2

Er zijn de nodige Bayonetta fans die niet al te blij zijn met de Wii U als thuisbasis voor Bayonetta 2. Daar zit wat in aangezien het origineel op de PlayStation 3 en Xbox 360 is losgelaten. Veel van de mensen die het origineel hebben gespeeld, gaan straks voor een PS4 of Xbox 720. Dat is dus geen Wii U. Daarbij kan je je afvragen hoeveel profijt een hardcore combo beuker als Bayonetta 2 zal hebben van de specifieke Wii U controls. Ook is het heel stiekem vervelend om te fantaseren over hoe mooi een Bayonetta 2 er op de nieuwe Sony of Microsoft console uit had kunnen zien.

Bayonetta

Na bovenstaande alinea aan klaagzang kan ik mededelen dat dit relaas het eigenlijk bij het verkeerde eind heeft. Fan van Bayonetta? Zeur dan niet dat ie naar de Wii U komt maar zak door de knietjes en bedank dat de game überhaupt uitkomt. Sommige mensen hadden dit meteen al door; zonder Nintendo was er wellicht nooit een Bayonetta 2 geweest. Platinum Games onderstreept dit heel duidelijk. Zoals zij het uitleggen, hadden ze niet een specifiek platform voor ogen, Platinum was vooral op zoek naar een sterke partner om Bayonetta 2 te realiseren. De grote N zag dit wel zitten en daar kan je ze moeilijk ongelijk in geven. Tevens kan je Platinum moeilijk ongelijk geven deze kans met beide handen aan te grijpen. Nintendo heeft nog wel een paar centjes en zal deze vast graag benutten om Platinum de best mogelijke Bayonetta 2 te laten maken.

 

Handig, die Pokémon

Poke


PS3 en Xbox 360 die hetzelfde doen!

Negen van de tien keer zijn multiplatform games vrijwel exact hetzelfde als het gaat om spellen die zowel op de Xbox 360 als PlayStation 3. Die ene fighter zal wat beter spelen met een PS3 controller en die ene andere game heeft op de 360 net iets minder bugs omdat de console minder ingewikkeld in elkaar steekt. Het zijn echter uitzonderingen; de meeste multiplatform games bieden gewoon dezelfde ervaring op beide systemen. Toch verschijnt er bijna altijd wel zo'n vergelijkende video waarbij PS3 en 360 beelden direct naast elkaar worden gelegd. Handig? Tja, anders hadden we nooit geweten welke versie nu een halve procent lichter is of net een grauwer kleurenpallet had. Waarom zouden zulke filmpjes nog checken...? 

Hoppa! Ziehier PS3 keihard in strijd met de Xbox 360, welke versie is het vetst?!?! Voor de mierenneukers...


Diablo III verslaving

In HAWP is Anthony negen van de tien keer de lul. Gelukkig voor hem zijn er games als Diablo III om af toe eens te ontsnappen aan de tergende realiteit. Hoewel, Diablo III is uiteraard ook weer een vrijbrief voor Ash en aanhang om de knakker er eens flink bij te naaien.

 

Loze quote van de week

Destructoid was onlangs op de koffie bij Nintendo en daar probeerden ze, zoals journalisten dat doen, informatie te vergaren. De Wii U controller was één onderwerp dat ter sprake kwam. Destructoid was op zoek naar extra info omtrent de controller. Nintendo wist het volgende te vertellen over de Wii U gamepad:

"The Wii U GamePad …. combines touch controls with more traditional videogame controls. You've got the analogue sticks, the d-pad, the multiple buttons, and the motion control, and the touch screen control as well. It's really its own unique thing, taking all these different forms of input into one device."

Juist, en elke game die uitkomt, maakt niet uit binnen welk genre, zal met de Wii U GamePad te besturen zijn. Hadden ze er best nog even bij kunnen zeggen.

 

Zombie X Ninja

Yaiba: Ninja Gaiden Z komt tot stand door een aparte combinatie aan ontwikkelaars. Ten eerste natuurlijk Team Ninja, maar ook Keiji Inafune’s studio Comcept en Lost Planet 3 ontwikkelaar Spark Unlimited. Deze samensmelting van verschillende partijen heeft meerdere redenen. Het begon allemaal met de liefde voor Ninja Gaiden. Spark Unlimited had een idee voor de serie en toen ook Keiji Inafune aan boord sprong, zag Team Ninja het zeker wel zitten. Team Ninja had sowieso nog op de verlanglijst staan met een Westerse spellenmaker in zee te duiken, dus dat kwam met Spark goed uit.

Yaiba 01Yaiba 02

Team Ninja weet overigens mooi te melden dat westerse en oosterse invloeden hier het beste van twee werelden gaan bieden. De Ninja is iets van Japan en wie anders dan Team Ninja kan zich het beste voor de soepele vechtmachines inzetten? De zombie daarentegen, die is ontstaan in ons westen en daar mag Spark haar zegje doen. Hoewel ik zo'n vermoeden heb dat Keiji Inafune met zijn werk voor Dead Rising (de vetste zombie gameserie ooit) ook wel iets weet.

Iedereen die Yaiba nog over het hoofd gezien heeft... HALLO! We hebben ninja's, zombies, Keiji Inafune aan boord, het Ninja Gaiden universum...... Met andere woorden, hou die game in de gaten!
 

Random Awesomeness

Yes, het eerste officiële portie random awesomeness op de nieuwe site! Gewoon omdat het weer lekker random en awesome is. En omdat het kan natuurlijk. Verder ga ik niks verklappen behalve; wie handig is met computers kan mooie dingen maken.  

 

REACTIES (41) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord