11 gamepersonages die een merk kunnen promoten 

11 gamepersonages die een merk kunnen promoten 2016-02-24T12:42:15
Sinds Final Fantasy’s Lightning een officieel Louis Vuitton model is geworden, weten we 2 dingen zeker. 1: vrouwelijke schoonheidsidealen zijn onrealistisch. En 2: gamepersonages kunnen merken promoten! PeterKoelewijn doet een paar pitches.

Lighting promoot Luis Vuitton, Mario Mercedes-Benz en Nathan Drake Subway broodjes. Dat de gameswereld alle schaamte voorbij is wisten we al langer en daar vullen we graag onze Nachtwachten mee. Maar dat de reclamewereld nu ook naar dit niveau gedaald/gestegen is, opent een wereld van mogelijkheden! Hier komen 11 gamepersonages en 11 merken die voor elkaar gemaakt zijn.

 

Waluigi – American Eagle Outfitters

Wat had ooit gedacht dat Waluigi’s paarse kleren zijn uit marmer gebeitelde lichaam zó zouden afkleden? Hij is misschien gedoemd om voor eeuwig in partygames te blijven meespelen, maar na deze photoshoot kan niemand meer ontkennen dat Waluigi zijn eigen game verdient. De plek waar hij zijn paddestoel bewaart is ook heel origineel.

Waluigi

En ja, dit plaatje is bewerkt door de mensen van VentureBeat, die als eerste op dit briljante Feature-idee kwamen. Ik wil natuurlijk niet dat jullie aan mijn journalistieke integriteit twijfelen tijdens het lezen van dit artikel.

 

Samus Aran – Prada

Bij Samus Aran denk je misschien niet meteen aan hoge hakken. Maar wij zijn dan ook niet Masahiro Sakurai, de man achter de Super Smash Bros. series. In de 3DS en Wii U versies draagt de bounty hunter opeens raket aangedreven laarzen met hoge hakken. Gewoon, omdat het praktisch is.

Zero Suit Samus

Los van het feit dat ze spuuglelijk zijn verdient Samus natuurlijk beter schoeisel onder haar voetjes. Samus Aran Prada! Dat klinkt als een nieuwe succesvolle lijn stiletto’s in de maak.

 

Tidus - Zalando

Als je de sterspeler van de Zanarkand Abes ziet, denk je meteen aan mode. In het bijzonder denk je aan een modeontwerper die een kussen op z’n gezicht krijgt gedrukt van Tetsuya Nomura. Wat de fuck is er met die broek aan de hand? Of je draagt een lelijke driekwart broek of je een draagt een lelijke korte broek, MAAR NIET ALLEBEI! Dan krijg je een viervijfde broek… denk ik. Het is gewoon dom!

Tidus

Maar ik zou Tidus er niet bij plaatsen als ik geen mogelijkheden zag. Zalando is trots op het feit dat ze opdringerig zijn en mensen veel te veel kleren laten kopen. Tidus kan als het gezicht van Zalando laten zien dat je meerdere partijen kleding tegelijkertijd kunt dragen. Door ze in stukken te scheuren en weer aan elkaar te naaien in een soort fucked up Cronenberg broeken. Jullie mogen me later bedanken met geld, Zalando!

 

Chun-Li - Nike

Capcom is niet heel aardig geweest voor Chun-Li in Street Fighter V. Wat op de E3 2015 nog als een glitch werd aangeduid, blijkt gewoon de harde waarheid te zijn in de retailversie.

Chun-Li

Chun-Li’s chunlis stuiteren rond als Florian na z’n 24e Red Bull! We betalen 60 euro voor Street Fighter V en dan kan Capcom die meid niet eens een sportbeha geven! Gelukkig zoekt Nike nog naar een nieuw gezicht voor haar borstenhouders die ook werkelijk de borsten goed vasthouden!

 

Commander Shepard – Giorgio Armani

Tjonge wat ben ik goed met Photoshop! Deze foto van Mark Vanderlouuuuuuh… Commander Shepard ziet er gewoon levensecht uit! En laten we eerlijk zijn, van alle gritty blanke, gemillimeterde Triple A ruimtemariniers, blijft Shepard toch altijd de beste. Dat of je hebt zijn gezicht of zelfs geslacht veranderd, maar een minuscule minderheid die dat doet.

Commander Shepard

Met een lichaam waar zelfs een Krogan verliefd op zou worden, heb je natuurlijk zo een dikke deal bij Giorgio Armani binnen. En ingesproken commercials zijn ook geen probleem voor Commander Shepard.

 

Nathan Drake – C&A

Na de Subway broodjes is het tijd voor het grotere werk: C&A. Deze belichaming van oer-Hollandse middelmatigheid gebruikte eerder al de starpower van Jan Smit om een hele onderbroekenlijn te promoten. Nu is het de beurt aan Uncharted-ster Nathan Drake!

Nathan Drake

Waarom hij? Tja, Nathan Drake is gewoon een beetje de Jan Smit onder de gamepersonages. Ze gaan zelfs naar dezelfde kapper!

 

Inklings – Zeeman

Zeeman is de goedkoopste fucking klerenwinkel die je kunt vinden. Je kunt er een trouwjurk voor € 29,99 kopen, maar helaas niet in mijn maat. Als ik dan toch door de gele schuifdeuren heenloop, dan is het vaak voor weggooikleding. Joggingbroeken voor de koude stijlloze winteravonden of zweetshirtjes om in te sporten. Oude kleding nodig omdat je gaat bootcampen of paintballen? Gewoon naar de Zeeman met een handvol kleingeld en je bent klaar.

Inklings

Over paintballen gesproken, die inklings uit Splatoon lijken allemaal Zeeman-kleding te dragen. Weg met die lullige matroos en zet gewoon een squid girl naast je crappy kleding. Mensen snappen meteen de connectie en zo kan dat arme Nintendo ook een centje bijverdienen.

 

Pikachu – Duracell

Duracell? Die hebben toch dat roze konijntje als mascotte. Goed gezien! Alleen wanneer heb jij voor het laatst een kind zien spelen met een elektronisch speelgoedkonijntje? Die zijn allemaal te druk bezig met appen, Instagrammen, Minecraften en YouTube pranken. En misschien dat er ook nog wel een paar Pokémon-games spelen.

Pikachu

Jawel, de elektrische rat Pikachu is geknipt om Duracell te promoten. En geheel volgens Pokémon-traditie kunnen ze 2 versies van de batterijen uitbrengen, die je allebei moet kopen om de volle power voor je apparaten te unlocken. Het is evil en briljant tegelijk! Maar vooral evil.

 

Sonic the Hedgehog - Viagra

Ondanks mijn persoonlijke opvattingen over Sonic the Hedgehog, is de blauwe egel nog steeds superpopulair in delen van de wereld. Het was zelfs een van de best verkopende amiibo in 2015 in de Verenigde Staten!

Sonic the Hedgehog

Dus Sonic is een prima kandidaat om Viagra te promoten. Het pilletje is blauw, net als Sonic. De oude mannetjes die het gebruiken zijn snel klaar, net als Sonic. Èn de gebruikers zijn overduidelijk over hun top heen… I rest my case.

 

Kirby – Sperti

Aambeien is een van de meest onderschatte aandoeningen ter wereld. Voornamelijk omdat de slachtoffers het gênant vinden om erover te praten. Gelukkig zijn er zalfjes zoals Sperti om de pijn te verzachten. Maar ja, hoe verkoop je nou zoiets?

Kirby

Kirby natuurlijk! Hij ziet er uit als een vrolijk glimlachende aambei en wie ooit tegen hem gevochten heeft in Smash Bros. weet dat hij verschrikkelijk pijn kan doen. Hmm, misschien had Nintendo hem toch maar wit moeten houden zoals in de eerste games. Of misschien had ik niet zo infantiel moeten zijn om deze connectie te maken. Maar ik zeg ook altijd: als je op het randje zit, is er maar één richting om op te gaan!

 

Cloyster – Vagisil

Cloyster

Bij nader inzien neem ik alles terug. Het is een slecht idee om gamepersonages echte merken te laten promoten. Sterker nog, het is een verschrikkelijk idee! Je hebt geen digitale nepfiguurtjes nodig om je te vertellen wat je wel en niet moet kopen. Want als je ergens jeuk hebt, moet je er zelf voor kiezen om te krabben. Oh god, nee… ik, uhm, het spijt me zo, deze Feature is nu voorbij!

REACTIES (41) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord