10 dingen die je nog niet wist over Assassin's Creed 

10 dingen die je nog niet wist over Assassin's Creed 2018-10-22T13:35:45
In deze Serial vind je 10 dingen die je nog niet wist over een game, gameserie of gamepersonage. Dit deel staat in het teken van partyfeitjes over Assassin's Creed. Wist je bijvoorbeeld dat de Tweede Wereldoorlog uitgesloten is als setting? Of dat het einde van de AC-serie al geschreven is?

Bovengetekende mocht haar Serial verlengen! Zodoende gaan we lekker door met de partyfeitjes over games, gameseries en gamepersonages. Ook ditmaal krijgen jullie maar liefst drie features vol met partyfeitjes. Dit eerste deel in de reeks staat in het teken van 10 dingen die je nog niet wist over Assassin's Creed.

Assassin's Creed
     

Prince of Persia: Assassin

Assassin's Creed had bijna niet bestaan. Of nou ja, in ieder geval niet in de huidige vorm. Het begon met het idee voor een nieuwe Prince of Persia-game, getiteld: Prince of Persia: Assassin. De hoofdrol in deze game zou vertolkd worden door de bodyguard van een prins. De allerhoogste heren bij Ubisoft vonden dat echter niet oké. Een Prince of Persia-game hoorde volgens hen toch echt over een prins te gaan en niet over zijn bodyguard. Ook vond men deze Prince of Persia: Assassin iets te gewelddadig voor de franchise.

Om niets te doen met het idee was echter ook zonde... Zodoende werd er een geheel nieuwe game in het leven geroepen: Assassin's Creed. Om de premisse verder uit te werken, keek Ubisoft onder meer goed naar het boek Alamut van de Sloveense schrijver Vladimir Bartol, dat ook handelt over Hassan-i Sabbah en de Hashshashin.
     

Geen Tweede Wereldoorlog

De Assassin's Creed-games hebben ons getrakteerd op een fikse reis door de tijd. We zijn aanwezig geweest tijdens de Kruistochten, de Renaissance, de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog, de 18e-eeuwse Zevenjarige Oorlog, het Victoriaans tijdperk, het Oude Egypte en de Peloponnesische Oorlog. Ubisoft heeft echter laten weten dat de Tweede Wereldoorlog als setting uitgesloten is.

Assassin's Creed
    

Connor stamt echt af van de Indianen

We weten allemaal dat Ubisoft het tof vindt om de Assassin's Creed-games zo historisch accuraat mogelijk te maken. In het geval van Assassin's Creed III betekende dit onder meer dat er een team van taalexperts werd aangetrokken om de dialecten van de personages op orde te krijgen. Ook vond men het belangrijk dat de echte naam van Connor (Ratonhnhaké:ton) goed gespeld werd in zijn moedertaal. Om het plaatje compleet te krijgen, is Ratonhnhaké:ton gevoice-act door Noah Watts, een echte afstammeling van de Blackfeet Nation-stam. Het ging Ubisoft echter weer te ver om hem zijn vijanden te laten scalperen. Dat werd namelijk wel heel erg bloederig...
     

Filmfeitjes

Eind 2016 verscheen de Assassin's Creed-film. Helaas bleek ook deze gameverfilming weer geen puur goud... Wellicht is dat ook een beetje te wijten aan de rommelige start. Al in 2011 spraken Sony en Ubisoft over een film in de franchise. Nadat de onderhandelingen stukliepen, besloot Ubisoft de film zelf uit te brengen. Op die manier behielden ze in ieder geval meer creatieve controle. Uiteindelijk was er echter alsnog een zak geld van New Regency, RatPac Entertainment en Alpha Pictures nodig. Zodoende kon men pas in 2015 beginnen met filmen.

Ongeacht je mening over de film, moet je echter wel respect hebben voor de crew. Neem de iconische Leap of Faith die stuntman Damien Walters echt uitvoert. Ook is hij in Assassin's Creed verantwoordelijk voor een van de hoogste vrije vallen ooit gemaakt in een film, namelijk vanaf 38 meter hoogte.

Assassin's Creed
     

Het einde is al bekend

Het einde van de Assassin's Creed-serie lijkt nog lang niet in zicht. Toch weet Ubisoft al wel hoe het verhaal ooit zal eindigen. Het einde schijnt zelfs al helemaal uitgeschreven te zijn.
     

Psychoanalyse met Carl Jung

Carl Jung is een bekende psycholoog, die begin 20ste eeuw naam voor zichzelf maakte. Hij is de grondlegger van de Jungiaanse psychoanalyse. Een van zijn theorieën staat in het teken van zogenaamde archetypen. Zonder dat wij er ons bewust van zijn, bepalen deze archetypen voor een groot deel ons gedrag en onze denkbeelden. Een hiervan is de anima/animus, onze onbewuste mannelijke of vrouwelijke tegenpool. De animus is aanleiding tot projecties. De eerste projectie van de animus is bij vrouwen gericht op de vader, en bij mannen op de moeder. Oftewel: meisjes zoeken een man die op hun vader lijkt en jongens willen met hun moeder trouwen.

De animus in de theorie van Jung heeft dus alles te maken met ons onbewuste denken en handelen. Door zich bewust te worden van deze invloed, kan de mens het heft van zijn leven in handen nemen. Met andere woorden: hij hoeft zich niet langer te laten leiden door dat wat in het verleden is gebeurd.

Passende naam dus, die Animus van Abstergo Industries.

Assassin's Creed
     

Dank je wel, NASA

De maps in Assassin's Creed: Origins zien er goed uit, hè? Om het terrein en de kleuren er zo realistisch mogelijk uit te laten zien, maakte Ubisoft gebruik van NASA-satellietbeelden.
     

Klauteren à la Dan Osman

Assassin's Creed laat je een heleboel rennen, springen en klauteren. In het echte leven is vrijwel niemand beter in dat laatste dan Dan Osman. Deze meneer doet aan free-soloing bergbeklimmen. Dat betekent dat hij zonder touwen of andere veiligheidsmaatregelen werkt. Ook van rope jumping is Osman niet vies. Zijn record staat op meer dan 300 meter... Om hun hoofdrolspelers zo realistisch mogelijk te animeren, heeft Ubisoft goed gekeken naar de bizarre fratsen van deze bergbeklimmer.

Assassin's Creed
     

Verwijzingen

Je vindt talloze verwijzingen in de Assassin's Creed-games, bijvoorbeeld naar James Bond en Mario. Een van de leukste verwijzingen vind ik echter die naar Batman. Als je lekker aan het rennen en springen bent, word je in Assassin's Creed II opgemerkt door een NPC. Deze roept je na: "Another capering crusader." Ook de s/o naar Monkey Island in Assassin's Creed IV is trouwens favoriet:

Mancomb: “Guybrush Threepwood?” (Laughs) “That’s the stupidest name I’ve ever heard!”
Guybrush: “What’s your name?”
Mancomb: “My name is Mancomb Seepgood.”
     

Spot de Kraken

Het laatste partyfeitje over Assassin's Creed valt in de categorie "je moet het maar net weten". Mocht je teleurgesteld zijn over het gebrek aan Kraken in Assassin's Creed IV dan heb ik namelijk nieuws voor je. Als je Sequence 6: Memory doorgespeeld hebt en je je naar het wrak Atocha begeeft, kun je in de verte toch nog even een verdacht grote octopus spotten.

Assassin's Creed

En daarmee sluit ik het eerste deel in mijn Serial met partyfeitjes af. Kennen jullie nog meer wetenswaardigheden over Assassin's Creed? Deel ze dan vooral in de comments!
      

De 10 dingen die je nog niet wist over-Serial

Maandag 19 november – 10 dingen die je nog niet wist over GTA

Maandag 17 december – 10 dingen die je nog niet wist over Pokémon
      

Eerder in deze Serial

10 dingen die je nog niet wist over Zelda

10 dingen die je nog niet wist over Mario

10 dingen die je nog niet wist over Metroid

10 dingen die je nog niet wist over Tomb Raider

10 dingen die je nog niet wist over World of Warcraft
      

REACTIES (17) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord