#nadezomer
Was er al bij voordat het een meme werd.

MvR

4
Forumposts1
Comments1176

BIO

https://soundcloud.com/markvanrijswijk

Member sinds 6 september 2011 om 16:14

Activiteit van MvR

  • Heeft een comment geplaatst bij artikel: Dankzij Skyward Sword HD besef ik dat ik de traditionele Zelda-formule misVoor mij zijn beide games enorm goed. Breath of the Wild is wellicht mijn favoriete game ooit, maar Skyward Sword staat ook zeker in de top 10. Op de Wii was het af en toe lastig om de game te spelen. Het werkte allemaal niet super, er was veel te veel geouwehoer en je werd constant aan je handje vastgehouden, zodat de moeilijkheidsgraad om niveautje kleuterklas kwam te liggen. Gelukkig zijn die problemen opgelost met de HD versie. Nog steeds werken de motion controls niet altijd even lekker, maar voor mijn gevoel zit ik veel minder te vloeren erop dan vroeger en dat is gewoon vooruitgang. Het maakt de game en zijn vijanden uniek en dat is zeker wat waard. De klassieke Zelda formule is altijd goed geweest en is dankzij het backtracken in Skyward Sword misschien wel de beste uitvoering van deze formule. Er zijn constante dingen te vinden die je wel ziet, maar waar je nog niets mee kan. Dit geeft de speler aanmoediging om door te blijven spelen. Toch is het goed dat Nintendo een Zelda game heeft gemaakt die flink afwijkt van de formule. Het zorgde er bij mij voor dat ik anders moest gaan nadenken over bepaalde puzzels, gevechten of keuzes. In de oude Zelda's is er vaak maar één manier om iets op te lossen of te verslaan. Vaak met het item wat je net unlocked hebt. In Breath of the Wild geeft Nintendo je zo veel vrijheid, dat het soms niet in één keer duidelijk is wat je moet doen. Ik vond dat enorm fijn, omdat Zelda's tot een bepaalde hoogte voorspelbaar zijn. De Youtuber Mark Brown van Game Makers Toolkit heeft in zijn Boss Keys serie ook duidelijk laten zien dat dungeon design voor Nintendo vaak op basis van dezelfde puzzel is. Al vraag ik me af of linksaf gaan, sleutel pakken en de gesloten deur unlocken überhaupt een puzzel genoemd mag worden. Waar Breath of the Wild lichtelijk de plank misslaat is dat ze wellicht te ver zijn afgeweken van de formule. Want makkelijk en voorspelbaar of niet, het is wel wat Zelda Zelda maakt. Er hadden wat meer klassieke dungeons/temples in gemogen. De Divine Beasts zijn leuke temples met unieke mechanics, maar toch heeft een Fire of Water temple van Ocarina of Time de voorkeur bij mij. Misschien is dat de nostalgie. Terugkomend op de vergelijking tussen Skyward Sword en Breath of the Wild. Je ziet dat Nintendo Skyward Sword heeft gebruikt om sommige mechanics uit te proberen. De stamina gauge is in Breath of the Wild een core aspect van de game geworden, waar het in Skyward Sword vaker een last is dan een leuke toevoeging. Althans, dat vind ik. Het verzamelen van insecten en materialen om daar vervolgens potions of items mee te versterken is ook iets wat later een core aspect wordt in Breath of the Wild. Voor mijn gevoel is Skyward Sword ook echt een game waarin ze lekker wat wilden proberen. Het is ook de meest verhalende Zelda, waarin letterlijk het ontstaan van Hyrule wordt uitgelegd. De timeline start in deze game. Ja, het is fijn om weer eens een "klassieke" Zelda te spelen, maar ook Skyward Sword wijkt al af van de formule, doordat het dingen probeerde waar in Breath of the Wild op werd doorgebouwd. Einde van dit onnodig lange betoog. 9 augustus 2021 om 14:32
  • Heeft een comment geplaatst bij artikel: De PS5-voorraadchecker - waar koop je nu een PlayStation 5?Ik heb m eindelijk te pakken dankzij deze tool! Duizendmaal dank! 30 juli 2021 om 20:37
  • Badge ontvangen: EarlyGamer 9 juli 2021 om 10:17
  • Level gestegen: 4 9 juli 2021 om 10:17
  • Heeft een comment geplaatst bij artikel: De track builder in Hot Wheels Unleashed uitgelichtIk wil gewoon een HD versie van Hot Wheel Turbo Racing die ik vroeger op de N64 helemaal kapot heb gespeeld. Al ziet dit er ook wel leuk uit, I guess. 9 juli 2021 om 10:17
  • Level gestegen: 3 3 juni 2021 om 19:26
  • Heeft een comment geplaatst bij artikel: De Nintendo Switch Pro: deze games willen we er op spelenAged like milk 3 juni 2021 om 19:26
  • Badge ontvangen: Mission accomplished 2 juni 2021 om 10:03
  • Level gestegen: 2 1 juni 2021 om 22:04