Meer informatie en details over gameplay en verhaal God of War vrijgegeven 

Meer informatie en details over gameplay en verhaal God of War vrijgegeven 2017-06-16T10:20:41
God of War staat ongetwijfeld ergens bovenaan het lijstje van games om naar uit te kijken bij veel mensen en nu weten we iets meer over wat we kunnen verwachten. Het verleden van Kratos is alles behalve vergeten.

God of War op PlayStation 4 wordt een vervolg op de verhalen van de vorige delen uit de franchise. Hoewel dit al langer bekend is, weten nu dankzij een interview met game director Cory Barlog van GamerRadar meer over hoe dit in het spel verwerkt is. Eén ding is zeker: het verleden van Kratos gaat een belangrijke rol spelen.

Het interview gaat voornamelijk over de relatie tussen Kratos en zijn zoon Atreus. Het wordt geen spel waar je constant aan het babysitten bent op een jongen die zichzelf niet kan verdedigen, maar beide personages zullen veel van elkaar leren. Atreus is misschien niet zo machtig als de legendarische Kratos, maar hij kan prima voor zichzelf opkomen en kan door middel van zijn pijl en boog ook behoorlijk handig zijn tijdens grote gevechten.

Combat in God of War is nog steeds erg snel, ondanks het feit dat het vrij traag oogde in de eerste gameplaybeelden die we in 2016 voorgeschoteld kregen. Kratos is wat ouder, maar lijkt weinig van zijn kracht verloren te hebben en rijgt nog steeds gemakkelijk hordes aan vijanden aan zijn magische bijl. Er is trouwens naast een verandering in gameplay een belangrijke reden dat Kratos deze bijl als wapen heeft, in plaats van zijn iconische Chaos Blades.

De dynamiek tussen Kratos en iedereen die tussen hem en zijn doel staat is ook anders dan we van de God of War-games gewend staan. Waar je er in de eerste drie games er vrijwel zeker vanuit kon gaan dat wanneer Kratos tegenover een enorm wezen stond er geknokt ging worden, is dit in het nieuwe spel niet altijd het geval. Met sommige monsters wordt gesproken, zoals in de nieuwe trailer te zien is wanneer onze vers bebaarde held de 'World Snake' ontmoet.

SNEK

Quick Time Events zijn ook bijna niet meer aanwezig in God of War. Ze zijn nu op zo'n manier geïmplementeerd dat het natuurlijker aanvoelt voor de spelers, met dezelfde knoppen die ze in normale combat ook gebruikt zouden hebben. Hierdoor weet de speler eigenlijk in alle situaties wat er mogelijk is, zonder ook maar iets van die epische momenten uit de eerste games weg te nemen.

God of War verschijnt begin 2018 op PlayStation 4.

REACTIES (15) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord