Een korte review van The Hobbit!

The Lord of the Rings is zeer populair en dus ook zeer geliefd door velen. Toen de boek-verfilmingen daarna een groot succes bleken, konden fans niet wachten op wat de wereld van Midden-Aarde nog meer in petto heeft. Veel mensen rekenden op een film of 2 van het eerder uitgebrachtte, maar ook zeer populaire, The Hobbit boek. Toen uitkwam daarentegen, dat de verfilming net als LotR 3 films in beslag zou nemen, was er wat verwarring. The Hobbit was namelijk maar 1 boek, terwijl LotR 3 boeken vol was. En dan was het niet eens half zo dik.

Mij maakt dit niet heel veel uit. Ja, Warner Bros heeft eigenlijk in de eigen voet geschoten door nieuwe films te maken die onmogelijk konden opleven aan de eerdere flicks, maar deze films weten een leuk verhaal te vertellen, en meer toe te voegen aan de wereld en het verhaal overal.

Ik heb het boek gelezen nadat ik de films heb gezien. Ik vond het raar, omdat het boek helemaal niet zoveel details heeft als de boeken van LotR. Er is vooral focus op Bilbo, wat ook in de films zo is, maar om een film interessant te maken moet je offers brengen. Dit lijd ertoe dat er ook subplots komen, (denk aan Gandalf in Dol Guldur) om de film een beetje aan te dikken. Ik denk dat deze film daarom dus vooral heel sterk is op de punten waar het de boeken bijna woord voor woord kan nadoen. Ik doel hier natuurlijk op het befaamde raadselspel tussen Bilbo en Gollum. En ook de interactie tussen Bilbo en Smaug komt recht uit de boeken, maar vertaalt geweldig naar het witte doek.

Ik denk dat je deze film niet echt moet kijken met de LotR films of het boek in je achterhoofd. Ga deze films kijken met een open mind, en als je dan bij LotR aankomt hou je de beste momenten van deze films in je achterhoofd. Ik heb deze films gezien toen ik nog een klein jochie was, en ik heb voor beide trilogie├źn een warm plekje in mijn hart, maar LotR doet meer met mij.

8/10
Prima films allemaal. Niet helemaal LotR kwaliteit, maar dat wisten we al bij de aankondiging.

ANTWOORDEN (7)