Super Meat Boy

Super Meat Boy 2013-06-04T10:02:20
Tadaa. Hier mijn eerste review. Als aankomend game-reviewer elders, moet ik toch ergens gaan beginnen, en wat is dan beter dan de Power Unlimited! Maar dat doet er niet toe. Ik ga nu Super Meat Boy reviewen, omdat ik het gewoon, en dat ga ik nu al verklappen, een retevette indie vind. Een vette games verdienen een review.

Homp Vlees

Voor diegene die het nog niet wisten: Super Meat Boy (afgekort SMB), is een platformer. Je speelt als een klein mannetje, dat eigenlijk een homp vlees is. Één of andere dude genaamd Dr. Fetus heeft je vriendin afgepakt, en jij wilt haar weer terug. Je begint bij A, en je zorgt dat je naar B gaat, waar je vriendin, Bandage Girl staat. Door van balk tot balk te springen, cirkelzagen te vermijden, en niet in de lava te vallen, kan je het level halen. Het liefst nog zonder dood te gaan. Simpel toch?

Moeilijker dan je denkt
Zoals (bijna) elke platformer, begint het spel makkelijk, maar het wordt al snel moeilijker, en niet een beetje ook. Er zijn honderden levels, verdeeld over 7 werelden. Elk level heeft een uniek design waar je doorheen moet zien te komen. Heb je alle levels van een wereld gehaald, dan kan je nog een ''boss-fight''. Hierbij is het niet simpel rennen van A naar B, maar moet je zien te overleven terwijl een gozer je probeert af te maken. Heb je dat gevecht gehaald, dan heb je de volgende wereld unlocked, die weer propvol zit met levels. Maar dat is ook nog niet alles, want elke wereld heeft nog een 'Dark World'. Een wereld met bijna dezelfde levels als de 'gewone' wereld, maar daarbij is het nóg eens een tikkie moeilijker. Ook zijn er nog bandages te verzamelen, waarmee je geinige poppetjes unlocked van andere games.

Rage verzekerd!
Samen met een hoop achievements, prop je veel uur in deze game. Wil je 100% halen, dan ben je tientallen uren bezig om elk level te halen, en je neergesmeten controller keer maar keer weer op te pakken. Rage verzekerd!

SCORE: 92
Kortom, Super Meat Boy is een moeilijke en leuke platformer, waar je niet vanaf kan blijven. Als je er eenmaal mee begonnen bent, dan wil je er niet meer vanaf.