Dishonored 2 – QuakeCon Preview 

Dishonored 2 – QuakeCon Preview 2016-08-10T10:29:03
Dishonored 2 gameplay footage is altijd een traktatie en ook op de QuakeCon 2016 heeft Wouter genoten van verse Corvo-beelden. Hij moest wel hard z’n best doen om alle kills te ontwaren in een chaos van throatstabs en ontploffende Howlers!

Tijdens de keynote speech dat het startschot was voor de QuakeCon 2016, werd ik (en de rest van het aanwezige publiek) getrakteerd op meerdere, gloednieuwe gameplay-trailers. Onder andere eentje van Dishonored 2, de steampunk-achtige stealth-game van Arkane Studios waar vooral Jan een natte kin van krijgt. Ik ben niet de allergrootste fan van deel 1, maar ik moet zeggen dat de nieuwste gameplay-beelden me wat meer enthousiast hebben gekregen. Want shit, Corvo is echt een soort van superheld in deze game! En ja, ik heb een zwak voor onze superpowered medemens, zoals u vast wel weet.

Mooie zwaarden hoor

     

Dishonored 2: f*ck stealth

Het eerste beeld van de trailer is meteen al een indrukwekkende: we zien de opdrachtgever van de betreffende quest een pijp roken op een soort steampunk-stoomboot. Er zwemt een walvis langs deze boot, eentje die lijkt op een gewone bultrug maar het is tegelijkertijd duidelijk dat dit niet een doorsnee krilvreter is. Dan glijdt de ‘camera’ door het gebied waar de missie zal plaatsvinden: ik zie enorme stalen balken die boven de stad hangen (functie: onbekend), straten die rood van het bloed zijn en assholes genaamd Howlers die de boel bewaken. Uiteindelijk worden de beelden in versnelling ‘wait wut’ gegooid en begint de actie, die overigens niet bepaald stealthy is.

Explosie van bloed nummer 1

Corvo moet een knakker genaamd Paolo uitschakelen en dit doelwit moet volgens de legenden twee keer vermoord worden voordat de zon ondergaat. Sprookjesachtige shizzle, maar het komt er op neer dat je hem hoe dan ook 1 keer moet afmaken, zelfs als je hem levend wil vangen. Dit gebeurt niet voordat Corvo te maken krijgt met wat een beetje de plaatsvervangers zijn van die ranzige ratten uit deel 1: de Blood Flies. Deze vieze vliegen komen uit een soort rode honingraat en Corvo gebruikt dit om een vijand in de val te lokken. De eerste Howler die, door de aanvallende insecten, verdwijnt in een explosie van bloed, en zeker niet de laatste.

Mooie robots hoor

   

Fikkende dansers

Dan komt Corvo in de kamer waar Paolo zich bevindt en deze papi is aan het chillen terwijl hij naar een bandje luistert en er twee mensen op een tafeltje met elkaar aan het dansen zijn. Met z’n time bend power maakt Corvo binnen no-time korte metten met het hele gezelschap; de twee dansende mensen vliegen in de fik terwijl Paolo een mes in z’n nek krijgt. Hij verandert echter in een groepje ratten en ontsnapt, maar zijn vlucht duurt niet lang. Corvo gaat achter hem aan met behulp van z’n teleporterende blink-kracht, ramt z’n slachtoffer bewusteloos en gooit hem over z’n schouder. Dan maakt hij zich klaar voor de stoerste actie van de demo…

Mooie muur hoor

    

Bazenactie

Corvo gooit Paolo over de balustrade van een balkon en terwijl het lichaam richting de grond lazert, vertraagt de tijd met time bend, laat zich -dolken first- in een vijand vallen, draait zich om, vangt dan Paolo op en gooit hem weer over z’n schouder. Alles onder fucking controle, die gast. Daarna volgt een volledige chaos van ontploffende lichamen, geweld jegens Howlers en bloederige mayhem, maar ik kan het allemaal niet meer volgen. Ik denk dat ik Dishonored maar eens ga spelen als een killer-superheld en dat ik stealthy zijn wel bewaar voor games zoals Hitman en Deus Ex.

REACTIES (12) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord