YouTuber die voor EA Anthem negatief reviewde moet video verwijderen

YouTuber die voor EA Anthem reviewde moet video verwijderen na negatieve review 2019-02-22T18:55:21
Een Youtuber genaamd Gggmanlives, lid van het EA-initiatief Game Changers, werd na betaald te zijn voor een review van Anthem gevraagd om zijn video te verwijderen en aan te passen. Volgens de Youtuber moest hij de EA-watermerken uit de video halen omdat hij zich negatief uitte over de game.

Stel, je wordt gevraagd om een eerlijke review te maken over een game en je krijgt daarvoor betaald. Je stemt toe, maakt je eerlijke review, en dan word je gevraagd om je video offline te halen en alle links met de aanvrager te verwijderen. Dit overkwam Youtuber Gggmanlives met zijn Anthem-review. Deze Youtuber maakt deel uit van het Game Changers-team van EA. Dit team is in het leven geroepen om diverse soorten content te creëren en waar eerlijkheid hoog in het vaandel staat.

EA betaalt de leden van het Game Changers-team dus om eerlijke reviews te maken zodat de leden van haar community de reviews kunnen vertrouwen ondanks dat er voor betaald is. Maar Gggmanlives vertelde zijn eerlijke mening over het spel en werd naar eigen zeggen gevraagd om de video te verwijderen en de EA-watermerken uit de video te halen. Volgens EA ging dit om vooraf afgesproken, maar dus gebroken regels en noemt het contractbreuk, terwijl de Youtuber zich hier niet van bewust is. EA geeft ook niet duidelijk aan welke regels er gebroken zijn. Bekijk zelf de video van Gggmanlives en laat ons weten of het een begrijpelijke, eerlijke move van EA geweest is.

Wouter heeft een ‘review in progress’ geschreven over Anthem, hij weet namelijk nog niet of hij de game nou goed of slecht vindt. Lees daarover hier meer. Ook van plan om Anthem te gaan spelen? Check dan hier de systeemvereisten.