Xbox-hoofd Phil Spencer: 'De nieuwe generatie zal niet achterlopen qua prijs en kracht

Xbox-hoofd Phil Spencer: 'De nieuwe generatie zal niet achterlopen qua prijs en kracht' 2019-11-15T15:34:42
Xbox-hoofd Phil Spencer heeft in een interview aangegeven dat ze bij Xbox niet van plan zijn om, net als aan het begin van de huidige generatie, meteen al achter te lopen. Destijds ging de PlayStation 4 er met de console-fans vandoor, iets wat met Project Scarlett niet opnieuw mag gebeuren.

In een interview met TheVerge heeft Xbox-hoofd Phil Spencer aangegeven dat ze bij Xbox hebben geleerd van de fouten die ze bij de huidige generatie hebben gemaakt. Vanaf het begin van de generatie liepen ze met de Xbox achter de feiten aan, en konden ze alleen maar toekijken hoe Sony de PlayStation 4 niet alleen eerder uitbracht (in een groot deel van de wereld zelfs veeeeel eerder), maar ook nog met een lagere prijs en meer power.

I would say a learning from the Xbox One generation is we will not be out of position on power or price. If you remember the beginning of this generation we were a hundred dollars more expensive and yes, we were less powerful. And we started Project Scarlett with this leadership team in place with a goal of having market success.

Wellicht door het verliezen van de console-strijd, dachten ze er bij Microsoft even over na om het over een geheel andere boeg te gooien. Zijn consoles nog wel de toekomst? Uiteindelijk is daar niets speciaals uitgekomen, want Spencer geeft zelfs aan dat we nog vele generaties aan consoles tegemoet gaan:

We had the discussion years ago ‘do we want to go do another generation?’ Yes, and do we think there will be multiple generations ahead of us? I actually think there probably is. So we’re going all in. We’re all-in on Project Scarlett and I want to compete, and I want to compete in the right ways which is why we’re focused on cross-play and backward compatibility.

Project Scarlett

Eerder dit jaar werd Project Scarlett onthuld, en sindsdien hebben we er vrij weinig over gehoord. Wel weten we dat de console 8K gaming, tot 120 fps in-game en ray tracing ondersteunt. Ook gebruikt Microsoft een SSD voor Project Scarlett. Waarschijnlijk horen we volgend jaar pas meer over Project Scarlett, omdat Microsoft er net, in hun woorden, de grootste Inside Xbox ooit op heeft zitten waarin ze alleen maar games lieten zien.

Vervolgens werd Spencer gevraagd over de mogelijkheden van een diepere integratie met Discord, waarop hij positief antwoordde. Xbox-spelers kunnen in de toekomst wellicht een samenwerking tussen Discord en Xbox verwachten, maar het schijnt niet zo makkelijk te zijn om waar te maken vanwege de verschillende ‘voice codecs’ die ze gebruiken. Maar toch, het ‘is something I think we should be focused on’.

Gisteren zagen we dus een hele hoop nieuwe games voorbijkomen tijdens Inside Xbox, maar ook oude games zoals Planet Coaster kwamen terug. De pretparksimulator van Frontier komt volgend jaar namelijk niet alleen naar de Xbox, maar ook naar de PlayStation 4.

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord