Red Dead Redemption 2 duurt 65 uur
Red Dead Redemption 2 heeft een storyline die zo'n 65 uur duurt. Dan Houser, de medeoprichter van Rockstar Games, deed in een interview met Vulture een aantal opvallende uitspraken, waaronder eentje over de speelduur van Red Dead Redemption 2's verhaalmodus. Verder maakte Houser bekend dat de ontwikkellaars bij Rockstar echt keihard hebben gewerkt om het cowboy-epos af te maken: tijdens verschillende periodes werkte men honderd uur per week(!!!) aan Red Dead Redemption 2.
Logischerwijs is het maken van de Wild West blockbuster een gigantische onderneming geweest, want de uiteindelijke versie van de game heeft 300.000 animaties en 500.000 zinnen aan dialoog. De verhaallijn van Red Dead Redemption 2 was oorspronkelijk zelfs nog langer dan de 65 uur die je over elf dagen voorgeschoteld gaat krijgen: Rockstar heeft vijf uur uit het verhaal geknipt dat 'niet zou werken'.
Het gaat om een stuk uit het verhaal waarin een mogelijk liefdesrelatie voor hoofdpersoon Arthur Morgan aan bod komt en enkele missies die volgens Rockstar technisch niet klopten, niet soepel liepen, of onnodig waren. Tijdens een van die geschrapte missies moest Arthur op een trein met een groep premiejagers afrekenen:
It was fun at first, but then it wasn't. This part of the process is always about compromise and horse trading. Everyone always loses bits of the game they love.
Het artikel van Vulture komt verder met een hoop andere cijfertjes over de productie van Red Dead Redemption 2: het uiteindelijke script voor de verhaallijn bevat tweeduizend pagina's. Rockstar heeft naar verluid 1200 acteurs betaald voor motion-capture werk, waarvan 700 acteurs ook dialoog opnamen voor het verhaal. De 65 uur aan verhaallijn is volgens Vulture onderhevig aan het tempo en de manier waarop je speelt.
Red Dead Redemption 2 komt op 26 oktober uit voor PS4 en Xbox One. Check voor meer Red Dead-nieuwtjes de preview van Dennis of de laatste gameplay-trailer van Red Dead 2.
REACTIES (35)