Overwatch-baas Jeff Kaplan: Overwatch stagneerde vanwege ontwikkeling Overwatch 2 

Overwatch-baas Jeff Kaplan: Overwatch stagneerde vanwege ontwikkeling Overwatch 2 2019-11-07T15:04:57
Het was de afgelopen tijd niet makkelijk voor Blizzard om zowel Overwatch te onderhouden als het aankomende vervolg te maken. Het eerste deel heeft onder de ontwikkeling van de sequel geleden, wat Overwatch-baas Jeff Kaplan toegeeft in een interview tijdens BlizzCon.

In een interview tijdens BlizzCon heeft Overwatch-baas Jeff Kaplan toegegeven dat de ontwikkeling van de sequel ervoor heeft gezorgd dat Overwatch de laatste tijd flink stagneerde wat updates betreft. Deze conclusie hadden de fans zelf uiteraard allang getrokken, hoewel zij tot vorige week nog niet wisten dat Overwatch 2 hier de reden voor was.

Overwatch 2 was 100 percent the reason. And that was the reason that we were so excited to announce Overwatch 2. We now feel like we can have that open dialogue with the community of, ‘This is what we’re doing, this is why we’re doing these things.

Verder geeft Kaplan aan dat hij het vervelend vond om al het talent om hem heen te zien, dat steeds geforceerd was om dezelfde seizoensevenementen online te gooien omdat ze geen tijd hadden voor hun grotere ideeën:

Like, I sit right next to one of the designers of Junkenstein’s Revenge—this brilliant guy named Mike Heiberg—and he’s like ‘I have all these ideas I want to do for Halloween this year.’ And I’m like ‘I understand, Mike, but we’re focused on this other thing right now.’ So it’s hard for us.

Kaplan verzekert ons echter wel dat dit niet het langzame einde van Overwatch 1 betekent. Deel 1 en 2 ontvangen in de toekomst de grote map- en hero-updates namelijk tegelijkertijd, en ook de grafische veranderingen worden op Overwatch 1 toegepast:

There will be a point where the clients merge. We think this is important, especially as a competitive experience. The whole idea is to avoid fragmenting the player base and giving anybody a competitive advantage. If we’re playing in the same competitive pool, you’d better not have a better framerate just because you’re on a different version of the engine.

Overwatch 2

Hiermee stelt hij een hele hoop Overwatch-fans gerust, die bang waren dat de playerbase van de game gesplitst zou worden door de komst van de sequel.

Over de toekomst van Overwatch is Kaplan enorm positief, wat uit het volgende citaat wel op te maken is:

I think Overwatch 2 is kinda gonna be the greatest moment in Overwatch history. The fact that we can pick up again with that live service cadence, where we’re 100 percent focused, is really exciting to me.

En ten slotte wil Kaplan nog één keer benadrukken dat Overwatch 1 écht nergens heengaat, en dat hij hoopt dat de spelers dat ook niet doen:

We’ve all seen when the servers shut down on X, Y, or Z game. It’s always a story. I always remember the Halo 2 players who just wouldn’t log out. They kept it up. I thought that was so awesome. I wish I was one of them.

Zie hier de eerste trailers van Overwatch 2, of klik hier om meer over de game te weten te komen.

REACTIES (5) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord