Ori-ontwikkelaar werkt aan action-rpg 

Ori-ontwikkelaar werkt aan action-rpg 2020-04-03T09:21:11
Het is bevestigd dat Moon Studio's, de ontwikkelaar van beide Ori-games, bezig is met een action-rpg. Dat heeft Boris Hiestand gezegd in de afgelopen aflevering van Power Praat. De game wordt in een totaal andere stijl dan we van de studio gewend zijn.

Moon Studio's, dat recent Ori and The Will of the Wisps heeft uitgebracht, is nu bezig met een action-rpg. Dat heeft Boris Hiestand verteld in de afgelopen aflevering van Power Praat. Hiestand was onder andere deels verantwoordelijk voor de cinematics in Ori and the The Will of the Wisps. De nieuwe game gaat totaal niet lijken op de stijl van Ori.

Het was al bekend dat Moon Studios aan een dergelijke game werkt. Zo stonden er specifieke vacatures uit voor mensen die kennis hebben op het gebied van action-rpg's. "Het klopt dat we daar aan werken, maar dat is ook het enige wat ik erover kan zeggen", stelt Hiestand. "De bedoeling is dat je de game nergens mee kan vergelijken en we willen het genre vernieuwen. Maar als je het moét vergelijken dan kan je denken aan games als Dark Souls, Zelda en Diablo. Het wordt sowieso een totaal andere game dan Ori en in een andere stijl." De studio gaat deze week beginnen aan zaken als het verhaal. "Ik ga aan de slag met de eerste cinematics aan de hand van story boards."

Crunch time

Ook gaat Hiestand nog in op de 'crunch' die de studio had bij het uitbrengen van Ori and The Will of the Wisps en de technische problemen die de game ondervond bij release. Zo is hij blij dat mensen die de game hebben gereviewed het ook een kans hebben gegeven ondanks de technische mankementen die de game absoluut had: "Het is heel cool dat mensen die de game hebben gerecenseerd door die lens hebben gekeken. Dat als je die technische problemen weglaat - en je weet dondersgoed dat die technische problemen verholpen gaan worden - dat je het dán hebt over een heel bijzonder spel. Dat we geen koud bedrijf zijn dat zoveel mogelijk geld probeert de verdienen. We zijn een kleine studio die een zo mooi mogelijk spel willen maken."

Toch begrijpt Hiestand heel goed dat mensen flink gepikeerd waren dat The Will of the Wisps op de Xbox One en One S verre van goed draaide toen de game uitkwam. "Iedereen heeft met veel liefde en passie aan het project gewerkt. Maar het is wel heel erg als je ziet dat er technische problemen zijn en dat de spelervaring minder wordt. Ik heb zelf heel lang zitten knutselen aan de cinematics, en als er dan momenten zijn tussen Ori en Ku die heel emotioneel over moeten komen, en de game doet 'kgrrrrrrgh' of je ziet dingen bevriezen of glitchen, dan trek ik mijn haren uit mijn kop. Voor mij is dat moment dan helemaal naar de mallemoeren."

Check hieronder het hele gesprek:

REACTIES (3) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord