Onderzoek: Console-gamers geven voorkeur aan fysieke games 

Onderzoek: Console-gamers geven voorkeur aan fysieke games 2018-06-19T17:14:19
Uit een onderzoek is gebleken dat meer dan de helft van gamers die op consoles spelen de voorkeur hebben voor fysieke games in plaats van digitale.

Nielsen, een onderzoeksbureau uit de Verenigde Staten, heeft zijn jaarlijkse Games 360-rapport weer uitgebracht. Dit rapport wordt ieder jaar opnieuw gemaakt zodat ontwikkelaars inzicht krijgen in wat voor verschuivingen er zijn binnen trends en voorkeuren van de consument.

Het gehele rapport is gratis en biedt inzichten en data over hoe de consumenten kijken naar VR, eSports en mid updates voor consoles. Één van de onderwerpen waar opvallend veel verdeeldheid geconstateerd werd, ging over digitale en fysieke games. In het onderzoek is er gevraagd aan spelers (boven de 13 jaar) hoeveel geld zij uitgeven aan games en op welke console(s). Aan de hand van segmentatie konden spelers ingedeeld worden in groepen waaraan vervolgens gevraagd werd of hun voorkeur uit gaat naar fysieke of digitale games.

Nielsen onderzoek

Meer dan 66% van de consolespelers geeft de voorkeur aan fysieke kopieën van games, terwijl minder dan 30% van de PC-gebruikers daar zijn of haar voorkeur aan geeft. In totaal geeft 34% aan liever een digitale versie te willen, terwijl 71% van de PC-gamers juist de voorkeur geeft aan een digitale versie.

Spelers die liever digitale versies hebben van games, op zowel PC als consoles, spelen gemiddeld een groter aantal uren per week. Opvallend is dat gamers die liever fysieke spellen kopen minder gamen ten opzichte van de tegenhangers. Ondanks dat ze minder uren aan gamen spenderen, geven ze wel meer geld uit per maand.

Nielsen onderzoek

Verder wordt er in het rapport aandacht geschonken aan het uitgavenpatroon van gamers op zowel PC en consoles. Het biedt verder nog inzichten over consumentengedrag met betrekking tot nieuwe games, downloadable content, gebruikte spellen, online abonnementen en meer.

Mocht je geïnteresseerd zijn in meer informatie, dan kan je het rapport gratis downloaden op de website van Nielsen.

REACTIES (40) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord