Nieuwe Metal Gear Solid V: The Phantom Pain details 

Nieuwe Metal Gear Solid V: The Phantom Pain details 2014-06-12T14:30:54
In een interview met CVG heeft Hideo Kojima leuke details vrijgegeven over Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Wij hebben het interview ontleed en de details eruit gepikt voor je. Let wel: kopje 7 heeft spoilers.

In een interview met CVG heeft Hideo Kojima leuke details vrijgegeven over MGS: V. Wij hebben ze voor je op een rijtje geplaatst.

  • Het is geensandbox game: Kojima meldt dat het geen game is waarin je alles kan doen en het verhaal kan negeren zoals in GTA. De open-world zorgt er alleen voor dat je alle vrijheid hebt om de missie aan te pakken zoals jij dat wilt. Er zit een limiet aan wat een speler kan doen buiten de missies om, want de opdrachten hebben de voornaamste rol in de game.
  • Controls zijn flink veranderd ten opzichte van Ground Zeroes, Kojima zegt dat dit komt door voornamelijk feedback van fans.
  • De typische Metal Gear humor keert ook terug in The Phantom Pain. Kojima weet dat het topic heel duister is en denkt dat de game daardoor stressvol en zwaar wordt. Hij vind dat de game dus wat stress-relief momenten moet hebben.
  • Je kan een dierentuin maken in de Mother Base - wij willen Bokito en domme vrouwen.

  • Kojima zegt ook dat de sci-fi wapens zoveel mogelijk op realisme is gebaseerd maar soms moeten er concessies worden gedaan om de game leuker te maken. Bijvoorbeeld de Phantom Cigar: die de tijd sneller laat gaan wat de game die zeer op dagdelen focust leuker maakt.
  • Er zijn online invloeden in MGS: V, zoals we zagen in de trailer: Mother Base werd aangevallen. Je kan zowel online aangevallen worden als zelf aangevallen worden. Meer kon en mocht Kojima er niet over vertellen.
  • SPOILERS: Ground Zeroes was bedoeld om het thema van ''revenge'' duidelijker te maken: je wil wraak nemen voor wat je is aangedaan in Ground Zeroes. Voor de mensen die Peace Walker hebben gespeeld en honderden uren in het opbouwen van Mother Base hebben gestopt was het natuurlijk extra zuur dat de base op het einde vernietigd werd. De coma waar Snake in lag geeft ook Snake hetzelfde gevoel als de speler die MGS:V voor het eerst speelt. Wat is er in de 9 jaar tussen Ground Zeroes en The Phantom Pain gebeurd?

Lekker veel informatie over de nieuwe Metal Gear Solid, en wij zijn ons best al aan het doen om niet onze vingernagels op te eten van ongeduld.

REACTIES (12) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord