Mensen van Sony over Sony exclusive Death Stranding: ‘You’ll definitely cry’ 

Mensen van Sony over Sony exclusive Death Stranding: ‘You’ll definitely cry’ 2019-10-09T14:56:20
Volgens Shuhei Yoshida ga je het niet droog houden wanneer je de tweede helft van Death Stranding bereikt. Hij heeft de game zelf nog maar zo’n 10 uur gespeeld, maar de medewerkers van Kojima Productions en Sony lieten hem vast weten: ‘You’ll definitely cry’.

In een recent interview met Dengeki Online, deelde Sony Interactive Entertainment Worldwide Studio-president (ja, een hele mond vol) Shuhei Yoshida zijn ervaringen met Death Stranding, na de game zo’n tien uur gespeeld te hebben. Zo heeft hij deze eerst uren ervaren:

In total I played around 10 hours from the beginning, but it still feels like it’s only starting. Other people were there and would try the game simultaneously, including Director Kojima, who showed me tons of ways to use Sam’s tools I didn’t think of myself.

Ook liet Yoshida het een en ander los over het verhaal van Death Stranding:

I’d compare the story to a really well done Netflix original series. It feels like I reached only half of that series, and there are still many possibilities for what could happen next. Also, I heard you’ll definitely cry when reaching the second half of the game. Kojima Productions’ staff told me this, and even the debuggers at Sony told me this as well.

Death Stranding

Voorlopig moeten we het woord van de makers van de game dus maar geloven, hoewel die natuurlijk nooit zouden zeggen dat de game slecht is. Of we dus écht moeten huilen tijdens het spelen van de game, dat valt nog te bezien. In het ergste geval huilen we omdat de game vreselijk slecht is, maar dan kan Yoshida in ieder geval wel zeggen dat hij gelijk had.

In het interview had Yoshida het niet alleen over Death Stranding, maar ook over de next-gen. De releaseperiode van de PlayStation 5 werd natuurlijk gisteren onthuld, dus daar kunnen we de komende tijd meer informatie over verwachten. Yoshida legde in ieder geval uit dat ze met de volgende generatie niet zozeer de focus leggen op het verbeteren van de graphics, maar op het vernieuwen van de manier waarop je games speelt.

Waarom? Hij noemt Ghost of Tsushima, een game die volgens Yoshida, ondanks de prachtige graphics, de kracht van de PlayStation 4 nog niet eens maximaal benut. Grafisch kan de huidige generatie dus nog wel even mee.

Ten slotte zei hij dat het verminderen van laadtijden een grote prioriteit is, en dat we hier met de PlayStation 5 een hoop van gaan merken.

Terug naar Death Stranding, want die game komt over een maand al uit. Op dit moment is Hideo Kojima druk bezig met het bewerken van de launch trailer, dus die zien we binnenkort wel verschijnen.

Als je nog steeds niet weet waar Death Stranding over gaat, ben je niet de enige. Bekijk deze twee video's om een beetje wijzer te worden, of om juist alleen nog maar meer verwarring te veroorzaken.

REACTIES (11) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord