Meer over de trollen en hoogste moeilijkheidsgraad van God of War 

Meer over de trollen en hoogste moeilijkheidsgraad van God of War 2018-04-18T10:47:12
In een video over God of War krijgen we meer duidelijkheid over het slechte humeur van de trollen en vertelt Creative Director Cory Barlog hoe ongelofelijk moeilijk de ‘Give me god of War’ moeilijkheidsgraad is.

In God of War ga je ongetwijfeld vijandelijke trollen tegenkomen. Deze wezens zijn grotendeels uitgeroeid door de Noorse goden, dus degene die er nog ronddwalen, zijn niet bepaald in een goede bui. De giganten maken gebruik van bijzondere pilaren met magische krachten als wapens. Deze maakt deel uit van een religie die de trollen volgen, maar de magie van deze pilaren consumeren de trollen langzaam maar zeker, wat nooit goed kan zijn voor hun mentale gezondheid

Wat ook niet geweldig zal zijn voor je mentale gezondheid is de hoogste moeilijkheidsgraad waarop God of War te spelen is. In een interview met Finder AU heeft Cory Barlog gesproken over de ‘Give me God of War’-moeilijkheidsgraad. Zelfs hem is het nog niet gelukt om de grootste uitdaging uit te spelen.

As for me, I'm not even through my playthrough of Give Me God of War. There's only so much pain I can take, and then I'll go back to a lower level. I mean, it is hard, hardcore.

Voor deze moeilijkheidsgraad heeft Santa Monica Studios dan ook meer gedaan dan simpelweg vijanden sterker maken en hun meer leven geven. Jason McDonald, de lead combat designer, wilde echt een unieke uitdaging maken met tegenstanders die zich helemaal anders gedragen.

Look, I think players have raised the bar over time and certain games have increased the challenge so much. Jason McDonald is our lead combat designer and he came to me and did this sort of mad drawing of all the different ways he wanted to manipulate the system [for Give Me God of War difficulty]. He told me “I want to take this farther than we've ever gone before”. So we separated the difficulty out, made it so that it was a super commitment – you can only do this difficulty and you can't jump out once it's been selected. And then he started breaking it down with all of these charts of different things he wanted the enemies to do.

God of War: Kratos en Atreus en een enge draak

Give me God of War is zo lastig dat de ontwikkelaar van plan was om de modus alleen beschikbaar te maken nadat de gamer God of War zou hebben uitgespeeld. Uiteindelijk hebben ze toch besloten om iedereen vanaf het begin de kans te geven deze moeilijkheidsgraad uit te proberen. Barlog gaf echter aan dat meerdere spelers die deze keuze maakten, er al bij het eerste gevecht spijt van hadden en teruggingen naar het menu om een makkelijker modus te kiezen. Dus denk goed na voordat je aan die reis begint, want wanneer je ‘Give me God of War’ start, kan je de game alleen weer makkelijker maken als je helemaal opnieuw begint.

God of War is vanaf 20 april verkrijgbaar, exclusief voor de PS4. Onze review staat echter allang online, dus kijk snel hoe geweldig Tjeerd de game vindt. En hij is niet de enige; op GTA V na is God of War de best becijferde PS4-game op Metacritic.  

REACTIES (17) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord