Informatie over verhaal, gameplay en inspiratie voor Shadow of the Tomb Raider
Het begin van Shadow of the Tomb Raider speelt zich af in Peru. Lara en haar goede vriend Jonah zijn daar om een schat te vinden en om een commandant van Trinity te doden, de organisatie die Lara al twee games lang dwarszit en die verantwoordelijk is voor de moord van de vader van Lara. Wanneer ze de commandant confronteren vlucht hij en start een achtervolging, die volgens Simon rete spectaculair is.
Later in de gameplay merkt onze redacteur op dat steatlh een prima methode is om vijanden uit te schakelen in Shadow of the Tomb Raider. Vijanden krijgen namelijk een kleurcode die aangeeft hoe veilig het is om hem/haar uit te schakelen. Rood betekent dat de bad guy in kwestie gezien wordt door een collega, afblijven dus. Wanneer een tegenstander echter geel gemarkeerd is, kan je deze zonder gevaar afmaken. Shadow of the Tomb Raider bevat ook een hub-wereld, al is het nog niet bekend hoe groot deze precies is en wat er allemaal in te doen valt.
David Anfossi, het studiohoofd van Eidos Montreal, de ontwikkelaar die verantwoordelijk is voor Shadow of the Tomb Raider, zegt dat ze veel hebben geleerd van de recente Deus Ex-games. Vooral wat betreft keuzes die je kan maken en de gevolgen die deze keuzes met zich meebrengen. Anfosssi wil niet meteen zeggen dat je dezelfde vrijheid gaat hebben in Shadow of the Tomb Raider als in de Deus Ex-games, maar de game heeft zeker voor inspiratie gezorgd. Naast Deus Ex, heeft de ontwikkelaar ook naar veel films gekeken ter inspiratie. Films zoals Predator, Rambo: First Blood en dat soort kekke actiefilms.
De rest van Simons avonturen in Montreal lees je in de coverview van de volgende PU!
REACTIES (10)