God of War wordt in één long take getoond en bevat geen laadtijden 

God of War wordt in één long take getoond en bevat geen laadtijden 2018-03-23T11:24:26
In de nieuwe God of War doet iets heel bijzonders. Santa Monica Studios heeft het voor elkaar gekregen om geen laadtijden in de game te hebben en de hele game in hetzelfde shot af te spelen.

PlayStation heeft een nieuwe video gepubliceerd op hun YouTube-kanaal waarin de cinematographer van God of War, Dori Azari, uitlegt hoe ze het camerawerk in de game hebben aangepakt. Blijkbaar wordt de gehele game vanuit hetzelfde shot getoond. Dit betekent dat er nooit in het beeld geknipt wordt, iets wat je heel vaak ziet tijdens cinematics. Dit betekent ook dat God of War geen laadtijden bevat, maar wij gokken dat dit niet opgaat wanneer je doodgaat of de game opstart vanuit het hoofdmenu. Wat het alsnog een bizar goede prestatie maakt!

Dit betekent dat God of War altijd feilloos van gameplay naar cinematic zal overgaan zonder camera-overgang. Dit moet volgens Azari een gevoel van empathie opwekken bij de speler omdat je altijd zo dichtbij de personages bent. In film wordt dit ook wel een long take of one shot genoemd. Deze shots zijn vaak heel indrukwekkend wanneer het goed wordt uitgevoerd. Er zijn een aantal films die volledig in one take gefilmd zijn, maar dit is zo ver wij weten de eerste game met een grote focus op het verhaal die hetzelfde probeert te doen. 

Eventjes een van de beste long shots!

Azari laat weten dat dit een enorme uitdaging was, iets wat we graag geloven. Tijdens het filmen van de cinematics was het van uiterst belang dat alle acteurs alles helemaal perfect deden en dat Azari zelf ook geen fouten maakte met zijn camerawerk. En eigenlijk was dat nog het makkelijke gedeelte. Ervoor zorgen dat deze filmpjes je op goede wijze terug in de gameplay gooide, was een nog grotere uitdaging, vooral in zo’n groot team. Azari laat dan ook weten dat communicatie van uiterst belang was tijdens de ontwikkeling en vergelijkt wat ze bereikt hebben met het beklimmen van Mount Everest.

We waren al ontzettend benieuwd naar deze game, maar toch heeft Santa Monica Studios het voor elkaar gekregen ons nóg enthousiaster te maken. Voor meer informatie over de moeilijkheidsgraden van de game kun je terecht in onze meest recente Nachtwacht.

God of War komt 20 april uit exclusief voor de PS4.  

REACTIES (14) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord