Fortnite-ontwikkelaars werken zich 100 uur in de week kapot 

Fortnite-ontwikkelaars werken zich 100 uur in de week kapot 2019-04-24T11:35:12
Een artikel van Polygon legt het vuur aan de schenen van Epic Games, de ontwikkelaar van battle royale-sensatie Fortnite. Zo kwam naar buiten dat bijna alle medewerkers van het team die aan de game werken weken van 70 uur draaien.

Wat een verrassing. Als bedrijven zoals BioWare en Rockstar hun medewerkers compleet de grond in werken, bestaat er een nogal grote kans dat Epic Games, de ontwikkelaar van de sinds 2017 bestaande hit Fortnite, hier ook een handje van heeft. En kijk eens aan, daar komt Polygon met een vernietigend rapport dat dit idee bevestigt.

Het managementteam van Fortnite stelt de community altijd voorop en vindt het volgens de diverse medewerkers onwijs belangrijk om het erg strakke patch-schema aan te houden. Volgens een van de ondervraagden werd soms het gehele team bij zijn of haar taken weggetrokken als er maar één negatieve reactie was op een nieuwe toepassing. Dit is prima als je spelers tevreden wil houden, maar deze houding komt ook met een prijskaartje: ongelukkige en overwerkte medewerkers. Volgens het Polygon-artikel, waarvoor de website zowel vaste, fulltime medewerkers als freelancers sprak, zijn er meer dan honderd mensen die weken van tussen de 70 en 100 uur per week draaien.

Everything has to be done immediately. We're not allowed to spend time on anything. If something breaks - a weapon, say - then we can't just turn it off and fix it with the next patch. It has to be fixed immediately, and all the while, we're still working on next week's patch. It's brutal.

Het gaat zelfs zo ver dat mensen die niet over kunnen werken minder kans hebben om hogerop te komen in het bedrijf. Er zijn volgens de bron zelfs mensen ontslagen omdat ze niet in het weekend wilden werken en dat daardoor een deadline werd gemist. Ook werden veel freelancers aangenomen omdat Epic Games daar makkelijk van af kan komen.

It's killing people. Something has to change. I can't see how we can go on like this for another year. At first, it was fine, because Fortnite was a big success and that felt good. We were solving problems that were new for Epic: how to run a big, global game as an online service. But now the workload is just endless.

Uit artikelen als deze van Polygon en Jason Schreiers artikel over BioWare valt een conclusie te trekken; er bestaat een groot probleem in de game-industrie en dat probleem lijkt te komen van managementteams die niets anders willen dan aandeelhouders en hoge bazen tevreden stellen. Als mensen erachter komen proberen ze het met mooie woorden glad te strijken. Wie lijdt hier onder? Uiteindelijk wij allemaal.

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord