Druckmann over haatreacties voor The Last of Us: Part 2 en PlayStation 5 

Druckmann over haatreacties voor The Last of Us: Part 2 en PlayStation 5 2020-06-30T17:08:52
De creative director van The Last of Us: Part 2, Neil Druckman, heeft zich in een podcast uitgesproken over de haat die hij heeft gekregen van mensen met betrekking tot zijn nieuwe game. Daarnaast praat hij ook over de ontwikkelingen van de PlayStation 5.

In de podcast, Talking Games with Reggie & Harold.zegt Druckmann dat met de nieuwe SSD van de PlayStation 5 laadtijden sterk verminderd worden. Hij gaf aan dat Naughty Dog met The Last of Us: Part 2 moeite had met de limieten van de PlayStation 4. “Aan het einde van een console-generatie voel je altijd de beperkingen. Je hebt constant het gevoel dat je tegen een stel muren duwt en de kleine scheurtjes moet vinden waarmee je iets verder kunt gaan, of het nu gaat om geheugen of CPU of de snelheid van de harde schijf. Als een nieuwe generatie start, is het een tweesnijdend zwaard", zei Druckmann.

PlayStation

"Enerzijds moet je nieuwe technologie bouwen voor de nieuwe hardware en dat kan veel werk zijn", vervolgde hij. "Maar aan de andere kant voel je ineens deze vrijheid van: 'Oh mijn god, we kunnen weer ademen! We hebben geen last meer van de eerdere beperkingen!' En een van de dingen waar we enthousiast over zijn, is de solid-state harde schijf en dus bijna geen laadtijden”, aldus Druckmann.

Tijdens de podcast kreeg Druckmann ook de vraag hoe hij omgaat met de haat die zijn laatste game, The Last of Us: Part 2, heeft gekregen na diens release. Hij gaf aan dat hij kritische meningen begrijpt, maar de harde haatreacties moeilijker vindt om te negeren. “Vooral als het echt gericht is op één teamlid of acteur van de game,” stelde hij. “We hebben een acteur die echt vreselijke, gemene dingen te horen krijgt vanwege een fictief personage dat ze in de game speelt", voegde hij eraan toe.

"Ik vind het gewoon moeilijk om me daar overheen te zetten. Wat ik probeer te doen, is het gewoon zoveel mogelijk te negeren. Wanneer dingen dreigen te escaleren, zijn er bepaalde beveiligingsstappen die we nemen en meld ik dit bij de juiste autoriteiten. Vervolgens probeer je je gewoon te concentreren op de positieve punten en jezelf af te leiden met andere dingen. Maar het is toch min of meer de realiteit op het moment”.

In de podcast zei Neil Druckmann ook dat hij en zijn team niet bezig zijn met een ander project. Hij zegt dat ze even een korte adempauze nemen na de release van The Last of Us: Part 2.

The Last of Us: Part 2 is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over dit langverwachte vervolg.

REACTIES (29) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord