Depressie en angst zijn een epidemie bij Bioware 

Depressie en angst zijn een epidemie bij Bioware 2019-04-03T11:56:45
Jason Schreier heeft alles uit de kast getrokken en een lang en diepgaand artikel over de problemen bij Bioware gepubliceerd op Kotaku. Hierin komen een aantal gigantische problemen naar boven, die vooral te maken hebben met de intense werkdruk binnen de ontwikkelaar.

In een op zijn zachtst gezegd uitgebreid artikel op Kotaku heeft Jason Schreier een hoop problemen binnen ontwikkelaar Bioware boven tafel gehaald. In dit artikel interviewt hij meerdere medewerkers, die allemaal aangeven dat het een en al chaos is bij de ontwikkelaar en dat het team onredelijk vaak kampt met depressie, angst en stress, zo vaak dat men in het artikel spreekt over een epidemie. Een van de medewerkers van Bioware vertelde Schreier zelfs dat het aantal medewerkers dat is uitgevallen door stress niet te tellen was. Bioware reageerde al snel na het uitkomen van het artikel door middel van een blogpost en probeerde duidelijk de problemen glad te strijken.

We hear the criticisms that were raised by the people in the piece today, and we're looking at that alongside feedback that we receive in our internal team surveys. We put a lot of focus on better planning to avoid 'crunch time,' and it was not a major topic of feedback in our internal postmortems. Making games, especially new IP, will always be one of the hardest entertainment challenges. We do everything we can to try and make it healthy and stress-free, but we also know there is always room to improve.

Het is begrijpelijk dat een groot bedrijf als Bioware soms veel moet vragen van haar medewerkers, maar de gegeven reactie lijkt de problemen een beetje onder het kleed te schuiven. ‘Crunch time’, oftewel het onredelijk hard door blijven pushen van een team, is een steeds groter wordend probleem in de game-industrie. Er zijn wel dingen aan te doen, bijvoorbeeld de aangekondigde game uitstellen zodat je je medewerkers niet met depressie naar huis stuurt zoals 343 Industries, de ontwikkelaar achter Halo Infinite, doet. Volgens het artikel op Kotaku is er ook zeker nog hoop voor Bioware om haar interne problemen op een goede manier op te lossen.

Bioware is niet de enige ontwikkelaar die onredelijk veel vraagt van haar medewerkers. Rockstar ging ook al in de fout met het kapotwerken van het team dat werkte aan Red Dead Redemption 2. Hier lees je daar meer over. Check hier ook direct de review van Anthem en beslis zelf of de 'crunch time' het waard was.

REACTIES (16) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord