Tweede helft Final Fantasy XV wordt lineair 

Tweede helft Final Fantasy XV wordt lineair 2016-08-28T14:44:32
Op deze muffe, benauwde, zweterige, maar qua gamenieuws rustige zondagmiddag heeft de Wacht toch nog wat interessante dingen voor je klaar staan. Zo bestaat Guild Wars 2 vandaag 4 jaar, hypet Battlezone ons voor PS VR en wordt Final Fantasy XV toch niet zo open als we dachten. Goedemiddag!

     

Final Fantasy XV slechts voor de helft open world?

Square Enix pronkt graag met de adembenemende open wereld van het onlangs uitgestelde Final Fantasy XV, maar nu blijkt dat misschien niet de hele game zoveel bewegingsvrijheid zal bieden als wat we tot nu toe gezien hebben. Game director Hajime Tabata heeft in een interview met Famitsu laten weten dat de tweede helft van het verhaal meer lineair zal spelen. Siliconera.com heeft voor ons een vertaling van het meest opmerkelijke punt uit het interview:

“The entire game structure for Final Fantasy XV consists of both open-world and linear parts. The first half keeps going as an open-world, but the story in the second half’s is led by a linear path. That way, you won’t get bored of an open-world as the rest of the game tightens, so we made it in a way that you’ll also get to advance through it as you have in conventional Final Fantasy games.”

Tabata zegt daarnaast dat je met het verhaal vermoedelijk 40 tot 50 uur zoet zal zijn, als je in het tweede deel alleen de ‘hoofdroute’ volgt.

Een opvallende keuze en een beetje raar dat we hier zo laat pas over horen, maar met de overvloed aan saaie open werelden in het achterhoofd, hoeft dit natuurlijk geen negatieve ontwikkeling te zijn. Hoe Tabata het precies bedoelt en hoe lineair het uiteindelijk wordt, moet uit de game zelf blijken. Het klinkt voor de Wacht alsof het iets optioneels wordt, bijvoorbeeld dat je in de tweede helft de open wereld nog wel kunt betreden, maar niet meer gebruikt om verder te gaan in het verhaal. Wat jullie?

Final Fantasy XV verschijnt op 29 november voor PlayStation 4 en Xbox One.
    

Guild Wars 2 viert vier-jarig jubileum

Momenteel heeft heel MMO-liefhebbend publiek natuurlijk alle ogen gericht op World of Warcraft: Legions, maar ondertussen willen de mensen van ArenaNet ons eraan herinneren dat hun game Guild Wars 2 ook nog steeds online is. Om precies te zijn vandaag al 4 jaar! Om deze verjaardag te vieren, kijken de ontwikkelaars in deze video vol trots terug op de lancering van hun game. Wordt Guild Wars 2 eigenlijk nog een beetje gespeeld onder PUmmunity, of is ‘ie inmiddels wel aardig doodgebloed?

    

Battlezone spat van je scherm in nieuwe trailer

Over precies anderhalve maand (!) stapt ook Sony de eerste generatie der Virtual Reality binnen en een van de games die je daar sowieso op gaat spelen is Battlezone. Hoog tijd dus voor een nieuwe trailer van deze multiplayer tankshooter, geïnspireerd door de gelijknamige arcadegame uit 1980.

Battlezone verschijnt op 13 oktober, tegelijkertijd met de PlayStation VR headset waar dit mieters ogende spelletje op te spelen is.

     

Hello Games heeft het ook begrepen
    

     

Naughty Dog doet Uncharted 4 multiplayer dingen

Hmm, interessant?

Oké!

Alle intro’s van BioShock: the collection

Een van de meest felbegeerde remasters ooit is bijna hier en om alvast in de stemming te komen heeft 2K van elk deel een korte Let’s Play gemaakt. Het pakket waarvan het bestaan al bijna een jaar van te voren is gelekt, bevat BioShock: The Collection een remaster van BioShock 1, BioShock 2, BioShock Infinite en alle bijbehorende DLC. De PC-versie krijgt geen opgedirkte versie van Infinite, aangezien deze grafisch al helemaal ‘up to snuff’ is. De games draaien allemaal op 1080p / 60fps en daarnaast bevat deel 1 een speciale ‘Imagining BioShock’ docu, met commentaar van Ken Levine en Shawn Robertson.

BioShock: The Collection verschijnt op 16 september voor PlayStation 4, Xbox One en PC. Barst vooral los in de comments: 1, 2, of Infinite, welke is jouw favoriet en waarom?

    

Assetto Corsa launch trailer

Dankzij de voortschrijdende techniek worden racesims steeds realistischer en één game die op dat gebied al heel lang in het oog springt is Assetto Corsa van ontwikelaar KUNOS Simulazioni. Inmiddels is de game eindelijk uit voor consoles en daar hoort natuurlijk nog wel even een strakke launch trailer bij!   

Assetto Corsa is nu verkrijgbaar voor PlayStation 4 en Xbox One. De Wacht heeft uit betrouwbare bron vernomen dat snelheidsduivel Florian deze (versie van de) game zeer binnenkort van een oordeel zal voorzien.

   

Zieke takedown jonguh

Heb jij ook zoveel plezier met de Titanfall 2 technical test?

   

Tot de volgende keer!
  

REACTIES (40) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord