Street Fighter V krijgt een releasedatum 

Street Fighter V krijgt een releasedatum 2015-10-28T00:34:41
In 2016 mogen we eindelijk aan de slag met Street Fighter V. De Wacht weet ondertussen zelfs exact vanaf welke datum dit kan. Doe er je voordeel mee, verder pikken we nog wat trailers mee, komt John Carpenter voorbij en weten we hoe hard Gordon Freeman kan rennen.

Street Fighter V krijgt een releasedatum

Street Fighter V ziet er echt retestrak uit en belooft een fighter te worden waar hardcore leunstoelninja's (en net iets mindere hardcore leunstoelninja's) weer jaren mee vooruit kunnen. De maanden die we nog moeten wachten, dat zijn er ondertussen nog grofweg vier. Street Fighter V komt 16 februari 2016 naar de PlayStation 4 en PC. Wat verder erg interessant is om te weten, is dat er in het eerste jaar zes extra vechters zullen verschijnen. Allemaal ingame te koop met 'Fight Money'.

Het doet de Wacht deugt dat gouwe ouwe Dhalsim ook weer meedoet. Hij heeft voor dit vijfde straatvecht avontuur zelfs zijn baart laten staan!

Dhalsim bestaat verder gewoon echt trouwens.

D

   

Bonuspunten voor John Carpenter

De overeenkomsten tussen Metal Gear Solid en de film Escape From New York zijn er zeker. Hoewel Snake qua uiterlijk meer is gebaseerd op het uiterlijk van Kyle Reese uit The Terminator lijkt hij eigenlijk meer op Kurt Russel. Oftewel, Snake Plissken uit Escape From New York. In Sons of Liberty wordt Snake zelfs nog even Plissken genoemd. Daarom dacht CanalPlus, die de film Escape From New York bezit; 'Wij geens eens ff lekker aanklagen en cashen'. Gelukkig is regisseur John Carpenter mede eigenaar en die had zoiets van; 'Nee'.

Snake

De reden dat John Carpenter meneer Hideo Kojima nooit heeft willen aanklagen is simpel, wacht, John zegt het zelf wel even:

CanalPlus wanted to also go after the video game Metal Gear Solid, which is kind of a rip-off of Escape From New York, too, but I told them not to do that. I know the director of those games, and he’s a nice guy, or at least he’s nice to me.

Zo is dat, aardige mensen moet je het niet moeilijker maken, zeker niet als een serie als freaking Metal Gear Solid aan het opzetten zijn. Goed bezig John. Jammer dat Carpenter de laatste tig jaar niks boeiends meer gemaakt heeft. Wie niet weet wie Carpenter is; allemaal verplicht Halloween of nog beter, Big Trouble in Little China kijken.

   

Geld in Street Fighter V

Om verdere verwarring te voorkomen, Capcom wil graag nog even ingaan op het feit dat Street Fighter V zogenaamd 'Fight Money' zal bevatten. Hiermee wordt niet gerefereerd naar Microtransacties maar naar ingame geld wat je kunt verdienen door vooruitgang met je spel te boeken. Zowel offline als online. Men kan bijvoorbeeld geld scoren door characters te levelen of door specifieke 'daily challenges' te halen. Daily challenges variëren van een x aantal keer winnen tot bepaalde special moves meerdere keren succesvol uitvoeren.

SFV

Wel een vette manier om de gameplay te pushen. Zo zorg je dat een game gespeeld wordt. Hoewel, je zou het ook als een omslachtige manier kunnen zien om nieuwe vechters vrij te spelen. Tenslotte nog heel even over die extra vechters, dit worden er dus zes, stuk voor stuk netjes verspreidt over 2016. Het complete vechtersassortiment komt zo begin 2017 op 22 stuks.

       

Snelheid

Hoe snel lopen alle Valve FPS helden eigenlijk? Hoe snel precies? Ja boeiend, wie wil da... STOP! Vlad Tretiak zocht het uit en het levert een daadwerkelijk zeer vermakelijke tabel aan. Reken er maar op dat Gordon Freeman een prima conditie heeft en dat ze in Quake 3 helemaal absurt snel gaan. De rest spreekt voor zich. Dank Vlad!

SPeed

     

Dat past echt niet

Een regelmatig terugkerende gedachte na het niet spoedig kunnen vinden van de juiste sleutel is bij de Wacht: 'Goddomme, hier kan die lul gewoon tussendoor lopen waarom moet ik überhaupt een %%$& sleutel vinden?!' Met andere woorden, geinig plaatje.

Tuurlijk

   

Ultieme co-op ervaringen

Nog leuker dan tegen elkaar spelen is samen ergens naartoe werken in een game. Ok, dat is natuurlijk gelul. Als je met anderen speelt, wil je die over het algemeen het liefst kapot maken of op z'n minst laten zien dat je beter bent. Desalniettemin, vooruit, samen een spel spelen kan ook best leuk zijn. Onze buitenlandse collega's van IGN hebben een paar voorbeelden op een rij gezet die het helemaal goed doen wat betreft co-op.

  • Lekker samen bouwen en craften in Minecraft
  • Je helemaal gek springen met meerderen in Super Mario 3D World
  • Samen rocken gaat uitstekend in Rock Band
  • Teamwork met vier, Left 4 Dead 2 eist het
  • Niemand wil opgegeten worden door zombies. Een prima reden om co-op de outpost te verdedigen in Black Ops II
  • Schieten en raiden met je vrienden: Destiny

Dest

Omdat delen nooit kwaad kan, mogen jullie naar eigen inzicht gewoon co-op aanvullingen geven in de comments, voor wie wil dan hè.

    

Super Mario Maker update

Er staat een Super Mario Maker Update gepland voor vier november. Daarin zitten enkele praktische zaken die het vertier met de game net iets kunnen verbeteren. De grootste impact heeft waarschijnlijk de toevoeging van de 'Checkpoint'. Deze kan nu in levels toegevoegd worden zodat als de maker daar voor kiest, spelers niet steeds helemaal overnieuw hoeven te beginnen. Wat ook mogelijk zal zijn, is om een Fire Flower/ Super Mushroom combo in eenzelfde blok te stoppen. Dit betekent dat als een kleine Mario hier zijn hoofd stoot deze een paddestoel zal vinden. Beukt een grote Mario tegen het blok, dan vindt ie een vuurbloem. Tenslotte zorgt de update dat er een meer uitdagende versie van de Gnat Attack minigame te vinden zal zijn.

MM
Buiten de game zelf is het fijn dat het makkelijker zal zijn om officiële levels te vinden, deze krijgen een speciale tab. Op de hoofdpagine zal een 'Toad icoon' te vinden zijn die je linkt naar special events.

   

Gravity Rush 2 trailer

De Vita exclusive Gravity Rush krijgt een spectaculaire opvolger op de PlayStation 4. In dit deel is de gameplay net even een tikkie anders. Met character Kat kun je nog steeds de richting van zwaartekracht aansturen maar dit keer kun je ook bepalen of je extra licht of zwaar bent. Feitelijk is dit kiezen tussen lichter en sneller of zwaarder en daarmee slomer maar wel de mogelijkheid meer damage uit te delen. Switchen tussen een lichte of zware stijl kan ten alle tijden. De Wacht is vooral verrast hoe 'luchtig' de game aanvoelt. Vrolijke muziekjes, genoeg kleur en veel fantasievolle characters plus omgevingen zorgen voor een uitnodigend geheel.

REACTIES (24) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord