Sony komt met exclusieve 500 Million Limited Edition PS4 Pro 

Sony komt met exclusieve 500 Million Limited Edition PS4 Pro 2018-08-10T13:16:53
Na de RDR 2 gameplaytrailer 31 keer opnieuw bekeken te hebben, herinnerde de Wacht zich opeens dat er ook nog nieuwtjes getikt moesten worden vanavond. Bij deze! Iets met Steep die niet meer naar Switch komt, Rocket League parties, Tomb Raider en een wel heel speciale Special Edition PS4!

VRIJDAG!!
  

   

Hele dikke, doorzichtige '500 Million Limited Edition' PS4 Pro onthuld

Sony is niet vies van het uitbrengen van special edition consoles. Meestal gewoon een speciale uitvoering voor een specifieke game, maar de mooiste versies horen bij een bepaalde mijlpaal. Zo verscheen er eind 2014 een toffe PSX-grijze PS4 ter ere van de 20ste verjaardag van PlayStation. Toch is de speciale editie die ze nu presenteren misschien wel nog mooier. Omdat er inmiddels in totaal meer dan 500 miljoen PlayStations verkocht zijn (dus sinds 1994, niet alleen PS4), presenteren ze nu de 500 Million Limited Edition PS4 Pro.   

Deze hele strakke, donkerblauw doorzichtige PlayStation 4 Pro komt met een harde schijf van 2 TB (!) en een DualShock 4 en PS4 camera in dezelfde kleur. Op de voorkant zit een mooi koperen plaatje, waarop staat welk nummer van de 50.000 stuks jij hebt. Dit ‘monument’ kost je €499 en zal op 24 augustus verschijnen.

Heb je dat geld niet, maar heb je wel heel graag een stukje blauw doorzichtig plastic van Sony?  Dan kun je de speciale 500 Million DualShock 4 controller ook gewoon los kopen, voor een bescheiden €64! Daarnaast komt er ook nog een mooie Gold Wireless Headset in deze stijl. Hebben? Hebben! Hier, nog wat plaatjes.

  

Rocket League krijgt cross-platform parties in september

Wie Rocket League speelt, die weet dat spelen met/tegen spelers op andere platforms mogelijk is, maar dat het toch niet heel makkelijk is om elkaar te vinden en met elkaar te communiceren in de game. Daar komt binnenkort eindelijk verandering in, met de komst van RocketID. Hiermee kun je straks eindelijk cross-platform parties maken (maar op PlayStation 4 voorlopig natuurlijk alleen met PC, want Sony doet kinderachtig over crossplay)! Een feature die eigenlijk al deze maand af had moeten zijn, maar nu gepland staat voor september, zoals Psyonix nu bekend heeft gemaakt.

Voor het zo ver is, krijgt Rocket League eind augustus eerst nog een grote update, waarbij onder andere het progressiesysteem wordt aangepast. Sinds Rocket League in 2015 de wereld overnam is Psyonix de game blijven ondersteunen en updaten, en daar lijkt voorlopig ook nog geen einde aan te komen. Het is zelfs een behoorlijke eSports-titel geworden, zoals ook te merken is aan de zeker niet onverdienstelijke prestaties van PU’s eigen Rocket League team.
  

Cities: Skylines - Mass Transit uitbreiding nu uit op console

De Wacht had je jaren geleden vast voor gek verklaard, maar een city builder op console kan helemaal prima! Dat hebben Paradox Interactive en Colossal Order dubbel en dwars bewezen met Cities: Skylines. Twee nadelen: je hebt niks aan al die mods en de updates komen wat later dan op PC. Maar vandaag is het dan toch opeens zover: de Mass Transit uitbreiding is er nu ook voor PlayStation 4 en Xbox One!

Mass Transit is vooral welkom als je, net als iedereen eigenlijk, problemen hebt met verkeersdrukte in je stad. Deze uitbreiding brengt namelijk zaken als monorails, ponten en zelfs luchtschepen. Mass Transit is los te koop in de stores, of als onderdeel van de season pass, maar tegelijkertijd heeft de game ook een gratis update gehad met allerlei verbeteringen aan verkeerszaken. Klaar? Bouwen maar!   

  

Red Dead Redemption Gameplay trailer is opgenomen op PS4 Pro

Toch nog even terug naar die fijne gameplay trailer van Red Dead Redemption die gisterenmiddag live ging, want Sony doet er een interessante claim over. In hun blogpost van de trailer en ook in de omschrijving van PlayStations eigen upload van de trailer op YouTube, wordt beweerd dat de gameplaybeelden zijn opgenomen op een PlayStation 4 Pro. Niet heel verbazingwekkend, maar toch leuk om te weten. De gameplay is bovendien in 4K, al is dat natuurlijk never nooit niet native 4K op PS4 Pro. Wie weet op Xbox One X wel? En hoeveel boeit dat eigenlijk? We gaan het zien!

Zoals je inmiddels toch echt wel moet weten verschijnt Red Dead Redemption 2 op 26 oktober voor PlayStation 4 en Xbox One.

  

Zo’n soort dag…
  

   

Steep komt niet meer naar Switch

Jammer genoeg niet alleen maar goed nieuws vannacht, want zo nu en dan wordt er ook wel eens een game geannuleerd. Of in dit geval één specifieke versie van een game. De Wacht wist helemaal niet dat het op de planning stond, maar in ieder geval nu dus niet meer: Steep voor de Switch gaat niet meer gebeuren. Jammer.

Aangezien de winter(extreme)sport-game begin 2017 al door Ubisoft zelf is aangekondigd als onderdeel van hun Switch line-up, begon men onderhand wel eens af te vragen waar ‘ie bleef. Een Twitteraar besloot het gewoon weer eens te vragen en kreeg waarempel een heel direct antwoord. Wat blijkt: ze hebben besloten niet verder te gaan met de ontwikkeling van de Switch-versie, zodat ze zich volledig kunnen richten op het maken van nieuwe content voor bestaande players op de huidige versies. Balen of prima? Ach, bekijk het zo: je kunt dan misschien niet op de Switch van de zwarte piste af, maar van de zwarte piste af met een Switch in je hand gaat dan weer prima. Kun je van de andere platforms niet zeggen, toch? TOCH!?
   

Shadow of the Tomb Raider trailer: onderwater met Lara

Zeg, vergeten we niet dat er tussen het webslingeren van Spider-Man en het paardrijkamp van Red Dead Redemption 2 niet ook nog avonturen met Lara Croft te beleven zijn?! Niet als het aan uitgever Square Enix ligt, die flink met trailers aan het strooien is. Zoals bijvoorbeeld deze die vandaag verschenen is, waarin we zien hoe onze favoriete heldin onder water bijna even behendig is als boven water.

   

Shadow of the Tomb Raider krijgt veel keuze in moeilijkheidsgraad

En de Wacht vond nog een stukje Tomb Raider nieuws: Square Enix heeft een shitload aan details over de game in een blogpost geknald, met name over toegankelijkheid. Daarnaast bevat het een screenshot van een opties-scherm, waarin te zien is dat de moeilijkheidsgraad van de game op enkele opvallende manieren is te balanceren!

Zoals je kunt zien is er blijkbaar een ‘overall’ difficulty, aangevuld met drie onafhankelijke moeilijkheidsinstellingen: combat, exploration en puzzle. Combat difficulty spreekt redelijk voor zich, maar de andere twee zijn best origineel te noemen en niet dingen waarvan je normaal zou verwachten dat je ze aan kunt passen. Als je je exploration op bijvoorbeeld dus hard hebt staan, heb je onder andere geen witte verf om je de weg te wijzen en moet je sneller reageren om een riggel vast te kunnen grijpen. Puzzles op easy betekent vooral dat je extra hints van Lara en de omgeving krijgt. Interessant!

Shadow of the Tomb Raider verschijnt op 14 september voor PlayStation 4, Xbox One en PC.
   

Keep talking an Nobody Explodes volgende week naar consoles

Een game die wél naar de Switch komt, en ook heel snel al, is Keep Talking and Nobody Explodes! Deze party-game naar de Wacht zijn smaak (omdat je er daadwerkelijk bij na moet denken) is namelijk aangekondigd voor consoles, met een hele irritante trailer:

De game waarbij je als ‘bomexperts’ een andere speler moet helpen een explosief onschadelijk te maken met alleen een handleiding komt op 16 augustus naar Nintendo Switch, PlayStation 4 en een dag later naar Xbox One. Helemaal de eerste verschijning op console is dit trouwens niet; de game is al even verkrijgbaar voor PlayStation VR. Keep Talking and Nobody Explodes werkt vooral goed in VR, waarbij de ontmantelaar als enige de bom kan zien en echt de druk voelt. Op de Switch is dit natuurlijk ook goed te doen, maar in de woonkamer zul je toch dan echt je bank moeten omdraaien ofzo? Hoe dan ook, heel erg cool.
    

Dat was ‘m weer, fijne vrijdag!

Ok, doei!

via Gfycat

REACTIES (36) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord