Shadow of the Colossus dev werkt aan Oculus Rift Game 

Shadow of the Colossus dev werkt aan Oculus Rift Game 2013-12-14T10:27:30
Vandaag vind je in de Nachtwacht goed nieuws voor de Major League Gaming en voor Dead Rising 3 fans. Ook denkt de dev van Shadow of the Colossus erover om games te maken voor de Oculus Rift en helpt Ubisoft gedupeerde Youtubers een handje. Goedemorgen!

Dead Rising 3 DLC Operation Eagle demo nu beschikbaar

Als je dacht dat je al genoeg zombies door midden hebt gehakt met een light saber gemaakt van dildo’s, dan heb je het mis, en dan snap je het leven niet. Je kunt namelijk nooit genoeg zombies doorklieven met dildozwaarden. Daarom komt de eerste DLC voor Dead Rising 3, Operation Eagle, binnenkort uit.

Deze DLC plaatst je in de huid van Spec Ops Commander Adam Kane die de president van Amerika moet vinden en redden. De machtigste man ter wereld heeft vaak wel moeite om zichzelf te redden... De extra’s die deze DLC met zich meebrengt zijn de volgende:

-          Een nieuw combo wapen

-          5 andere nieuwe wapens

-          Een nieuw setje kledij

-          Een nieuw voertuig

Dead Rising 3 DLC

Als je even wil checken of je het wat vindt, kan je nu twee keer een demo van 20 minuten spelen. Wanneer de DLC uit komt, is nog niet bekend, wel weet De Wacht dat deze uitbreiding je €9,99 gaat kosten. Tenzij je zo’n vlotte jongen bent die alles al haalt in die twee keer 20 minuten. Petje af dan!

 

Pokémon Bank trailer

Vanaf 27 december is de Pokémon Bank beschikbaar voor Pokémon X en Y. Met deze ‘app’ is het mogelijk om maximaal 3000 pokémon te managen in privé boxen. In deze boxen kan je je monsters kwijt uit Pokémon X, Y, Black, White en Black en White 2. Zo kan je je Pokedex in X en y lekker opvullen. In de volgende trailer word je een beetje wegwijs gemaakt in de wereld van de Pokémon Bank, exclusief woekerpolissen of te dure leningen!

Als je deze ‘app’ voor 31 januari downloadt, mag je hem 30 dagen voor gratis proberen, verder kost hij slechts €4,99 per jaar. Echte trainers slaan daarvoor wel even de pokémon van een of twee swimmers dood en stelen vervolgens hun geld.

 

Hier, een mooi plaatje

Super Mario 2

 

ICO en Shadow of the Colossus’ dev speelt met Oculus Rift

Fumito Ueda is de ontwikkelaar van Shadow of the Colossus en ICO en heeft zich met alleen deze twee titels al onsterfelijk gemaakt in de game-industrie. Onlangs heeft hij een Oculus Rift aangeschaft om te bestuderen wat de mogelijkheden zijn voor hem en toekomstige games voor het virtual reality apparaat.

Ueda zegt dat games het unieke aspect hebben om je volledig onder te dompelen in de entertainment. Een kwaliteit waar games het alleenrecht op hebben, en met behulp van VR moet dit unieke aspect nog beter uit de verf kunnen komen volgens Ueda. Hij is er al ongeveer 10 jaar in geïnteresseerd en is maar wat blij dat we bijna zo ver zijn. Vooralsnog heeft hij onder andere een game in zijn hoofd met zombies:

“This may be surprising, but one day I'd like to make a game on the theme of zombies. I'd like to try making a low-threshold game for hardware that is based around a touchpad. That's if I can come up with a well-suited idea, of course. There are many other things, too, but they're secret."

Shadow of the Colossus

Misschien krijgen we binnenkort dus een aankondiging van een VR zombie game, waar we dan vervolgens 8 jaar op moeten wachten. Als Ueda die Oculus eens van zijn harses haalt en eens gaat kijken hoe de zaken staan met The Last Guardian... Misschien is dat een idee.

 

The Last of Us LEGO stylo

Joel en Ellie in LEGO vorm. Het is dan wel erg fictief, maar alsnog vond De Wacht het spannend. Vooral de twist op het einde is tof!

 

Major League Gaming kijkers, keken 54 miljoen uur prof-wedstrijden

De Major League Gaming wordt steeds serieuzer genomen. Niet alleen door de buitenwereld, maar natuurlijk ook door de gamers zelf. Afgelopen jaar hebben fans 54 miljoen uur aan beelden bekeken van MLG.TV. Dat is best wel veel, en om dat te bewijzen pakt De Wacht er een paar percentages bij, dan lijkt het altijd officieler indrukwekkender.  Het is namelijk een stijging van 262% ten opzichte van 2012 en een stijging van maar liefst 1557% ten opzichte van 2010. De Wacht had geen idee dat er zoveel procenten bestonden!

De MLG zendt onder andere wedstrijden uit van DOTA 2 en Call of Duty: Ghosts, en dit zijn natuurlijkneit de minste titels. Vooral de opmarks van de MOBA’s doen hun ‘kijkcijfers’ vast goed denkt De Wacht. Sundance DiGiovanni, directeur van MLG ziet in de toekomst alleen maar meer stijging:

"MLG's 1,557 percent growth in live video consumption over the last four years is tremendous and we expect that demand to continue as we expand our programming via our new MLG.TV premium video platform in 2014.”

DOTA 2

Dit wordt natuurlijk steeds interessanter, en niet alleen voor de uitgevers van games en de gamers zelf, maar ook voor adverteerders die nu opeens een platform hebben voor een moeilijke doelgroep: jonge mannen. De Wacht is benieuwd hoe de aantallen er volgend jaar uit gaan zien.

 

Ubisoft staat achter gedupeerde Youtubers

Zie je, er staat “gedupeerde” in de titel, dan weet je dat die shit heftig is! Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten, is Youtube bezig met een ware heksenjacht op filmpjes die copyright schenden. Veel Let’s Players en Youtubers die bijvoorbeeld walkthroughs op hun kanaal hebben staan, zijn de afgelopen dagen gebombardeerd met berichten wat betreft copyright infringement. Ubisoft vindt het in ieder geval onzin en ze proberen de Youtubers een hand boven het hoofd te houden.

Nu zijn er grote bedrijven, o.a. Nintendo, die het eens zijn met hoe Youtube het nu gaat doen; de inkomstenstroom van de betreffende Youtubers wordt verdeeld over de belanghebbenden en originele makers van de beelsen (devs en bands bijvoorbeeld). Ubisoft daarentegen schaart zich aan de kant van de Youtubers en ze dragen deze ‘talented content creators’ een warm hart toe, en ze proberen er zo snel mogelijk voor te zorgen dat de jongens en meisjes op Youtube weer hun gang kunnen gaan. Dit stond in een statement die Ubisoft vandaag heeft gegeven.

"We are aware that many of the Ubisoft-related claims have come from IDOL, our longtime partner in the digital distribution of our music. We are working closely with IDOL to remove these claims. We kindly ask you to be patient, as this process may take another week or so to fully resolve."

Assassin's Creed 4: Black Flag

Andere grote uitgevers die de Youtubers ook toejuichen zijn deep Silver, Capcom en Blizzard. De Wacht ziet wel in wat de argumenten zijn van beide kanten, maar hij vindt het natuurlijk grote klasse van Ubisoft en cornuiten!

 

Bedankt voor het lezen! DAAAAG!

Friendzone

 

Friendzone

De Wacht houdt van jullie, als vrienden.

REACTIES (47) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord