Ratchet & Clank: Rift Apart wapen info 

Ratchet & Clank: Rift Apart wapen info 2021-01-08T01:29:48
In deze Nachtwacht krijgen we wat meer info over de wapens in de nieuwe Ratchet & Clank, in samenwerking met de DualSense controller features! Daarnaast nieuws over Dying Light 2, Fall Doom Guys, lootboxes in FIFA Ultimate Team, Mortal Kombat 11 en Cyberpunk 2077.

Gerommel bij Techland

Hoppa, voor de Wacht de eerste Nachtwacht van het jaar! En ook dit jaar zet de Wacht de traditie van een gerucht of ietwat ranzig bericht als eerste nieuwtje in de Nachtwacht lekker door. Zo rommelt het al maanden bij ontwikkelaar Techland, die al een behoorlijke tijd aan Dying Light 2 werkt. Volgens de geruchten zijn er flinke problemen binnen de studio, die er voor zorgen dat het ontwikkelen van Dying Light 2 erg lastig is.

En nu is er weer slecht nieuws, want Pawel Selinger, de art director en main screenwriter van de game, kapt er mee. Na 22 jaar bij Techland verlaat hij de studio, al geeft hij daar niet echt een duidelijke reden voor. Hij wenst Techland en Dying Light 2 nog wel het allerbeste toe:

Light

"After over twenty-two years, I decided to end my cooperation with Techland. I would like to express my gratitude to the company that has allowed me to develop and fulfill myself for half of my life. Techland, I will always be rooting for you, as well as the great people I have met thanks to you. I wish you that Dying Light 2 and subsequent projects will become world hits. Good bye and good luck!"

Hij heeft overigens ook niet laten weten of hij nu aan de slag gaat bij een andere developer. Hopelijk komen Mr. Selinger, Techland en Dying Light 2 allemaal op hun pootjes terecht.


Fall Doom Guys

Ja joh natuurlijk, Doom outfits in Fall Guys, waarom de hel ook niet? Vanaf 12 januari beschikbaar, check de korte trailer hieronder.


Peter Moore over lootboxes

Laten we het nog eens even hebben over lootboxes en dan in het speciaal over FIFA Ultimate Team. Er wordt de laatste maanden steeds meer gesproken over lootboxes in games en iedereen lijkt er een menig over te hebben. Zo vinden sommige mensen het een vorm van gokken, terwijl andere juist van mening zijn dat het allemaal vrij onschuldig is. Wat vindt Peter Moore van de kwestie?

Peter Moore, tegenwoordig de CEO van Liverpool FC, is jarenlang de president geweest van EA Sports. Hij was ook toen FIFA Ultimate Team werd geïntroduceerd in FIFA 2008 de president en heeft er een duidelijke mening over. Volgens hem komt FIFA Ultimate Team niet eens in de buurt van gokken. Hij zegt:

"This is a personal view, but the concept of surprise and delight vs gambling... on a continuum, they're a long way from each other. You buy or grind your way up to getting a gold pack, you open it up, and you're either happy or you think it's a crappy pack. I don't see that as gambling, per se - but again, this is my personal view as an outsider right now.”

Peter

Peter vergelijkt het principe met het oeroude verzamelen van sigaretten kaartjes in 1920. Dat was al een rage, aangezien er een element van verrassing inzit, waarbij je niet weet wat je krijgt. Het verschil met gokken is volgens Mr. Moore ook dat je bij gokken een grote kans hebt niets te krijgen en dat is niet het geval in FIFA Ultimate Team. Hij legt uit:

“The concept of Ultimate Team goes all the way back to collecting cigarette cards in the 1920s and '30s. The experience of opening something and not knowing what will be inside is appealing to many. People loved it. I think that sense of uncertainty and 'what are you going to get?' and then bang, Ronaldo or Messi would roll out and that's a wonderful thing. You're always getting something, it's not like you opened it and there's no players in there.”

Hij heeft zeker een punt! Jij hebt hier vast ook een ongezouten mening over, gooi hem in de comments.


Mortal Kombat 11 in first person

Mortal Kombat fans opgelet! Mortal Kombat 11 is al een tijdje uit en er is inmiddels een shitload aan extra content beschikbaar, maar ook de modding community is nog steeds erg druk met de game. Zo zijn er bijvoorbeeld mods voor andere characters, wapens, skins en speciale mods, waarmee de camera beïnvloed kan worden. Zo is er nu bijvoorbeeld een first person en third person mod beschikbaar, waarbij je de game vanuit een heel ander perspectief kunt bekijken. ‘Get over here’ heeft er nog nooit zo uitgezien!


Ratchet & Clank: Rift Apart wapen info

Potjandriedubbeltjes, wanneer komt Ratchet & Clank: Rift Apart nou uit? De Wacht zit echt te popelen om aan de slag te gaan met de game, maar het is op dit moment nog steeds onduidelijk of we de game inderdaad al de komende maanden mogen verwachten. Dan nog maar eens de bevestiging over het gebruik van de DualSense features in de nieuwe Ratchet & Clank, met iets meer details.

In een interview liet Marcus Smith, de creative director bij Insomniac Games, iets meer los over de functionaliteit van de DualSense controller, in samenwerking met de wapens in Ratchet & Clank: Rift Apart.

"Weapons are always at the forefront of the Ratchet experience, and the DualSense gives us powerful new tools to take each weapon's unique personality even further," says Daly. "We combine haptics with the controller speaker to make the physical aspect of firing a weapon feel distinctly textured and believable. The expressiveness of the controller is very valuable here, as our weapons all look and feel very different from one another, so it wouldn't be nearly as convincing if all of them had a similar basic rumble."

Ratchet

De DualSense features kunnen zelfs voor nieuwe functies zorgen in de wapens, waarbij je een ander effect krijgt als je de trigger maar voor de helft indrukt, of helemaal. Hij legt uit:

"The adaptive triggers not only give us another channel for weapons to feel unique but, in some cases, they enable extra functionality. Partially pulling the trigger or feathering it gives us a way to add nuance to weapon functions that just weren't possible before as the trigger itself couldn't give feedback. Our Burst Pistol, for example, can be fired accurately by pulling the trigger up to a middle threshold or you can pull through to go all out at the cost of accuracy. It's much more intuitive to have this secondary function directly on the trigger than have players learn different buttons for it.”

De Wacht gokt dat er binnenkort een nieuwe trailer uitkomt van Ratchet & Clank: Rift Apart, met de release date. Help het hopen!


DF checkt Cyberpunk 2077 op Stadia

Laat de Wacht zijn eerste Nachtwacht van het nieuwe jaar afsluiten met een van de meest veelbesproken games van vorig jaar, Cyberpunk 2077. Dat de game, vooral op PS4 en Xbox One, niet bepaald het technische hoogstandje is waar we allemaal op hoopte is duidelijk, maar hoe zit het dan met de Google Stadia versie? De versie voor de PC is by far het beste van allemaal, maar is dat dezelfde ervaring met de streaming service van Google? Digital Foundry heeft het antwoord!

REACTIES (37) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord