PlayStation 4 heeft een onhandig patch systeem? 

PlayStation 4 heeft een onhandig patch systeem? 2014-02-05T09:12:05
Volgens de geruchten heeft de PS4 een behoorlijk onhandig patch systeem, waarin alle data steeds opnieuw gedownload moet worden! Alle ranzige details in deze Wacht naast nieuws over The Last of Us, Beyond: Two Souls, Tomb Raider, Metal Gear Solid 5, Oculus Rift en Lightning Returns.

The Last Of Us/Beyond: Two Souls geruchten

Whoop there it is, een gloednieuwe Nachtwacht! De Wacht heeft vandaag meerdere geruchten voor je en we beginnen met het hardnekkige gerucht dat The Last of Us toch echt naar de PlayStation 4 gaat komen. Het meesterwerkje van Naughty Dog was zonder twijfel een van de vetste PS3 games ooit en het zou natuurlijk best leuk zijn als we een soort Definitive Edition van de game kunnen gaan spelen op de PS4. De Ondeugende Hondjes hebben echter tot nu toe altijd ontkent.

Om nog maar weer wat olie op het vuurtje te gooien heeft een dude die een insider schijnt te kennen laten weten dat we toch echt een The Last of Us Game of the Year Edition mogen verwachten op de PS4 en dat gaat al in juli van dit jaar gebeuren. Sterker nog, volgens deze gast komt ook Beyond: Two Souls naar de PS4!

TLOU

“Similar to Tomb Raider, Naughty Dog will do the same with The Last Of Us. The Last of Us GOTY Edition for the PS4. Release Date around July 2014. Same will happen to Beyond: Two Souls. Source? If I name him, somebody at Sony will lose his job.”

Dit soort berichten moet je altijd met een badkuip vol zout nemen, maar interessant is het wel. Tomb Raider zou zo maar eens een nieuwe hype kunnen hebben opgestart met opgepoetste PS3 en Xbox 360 games op de next-gen consoles. Ongetwijfeld to be continued.


Vreemd patch systeem op de PS4?

Nog een sappig gerucht, al is dit een wat technischer verhaal. War Thunder is een van de Free to Play games op de PlayStation 4 en werkt over het algemeen prima. Het nadeel van dit soort F2P games is dat ze vaak oneindig in ontwikkeling zijn en daardoor heel regelmatig een kleine update of patch krijgen die je moet binnentrekken. Geen probleem zou je zeggen op de next-gen consoles, waarin alles op de achtergrond plaatsvindt, maar de PS4 heeft volgens de geruchten een nogal onhandig systeem!

De developers van War Thunder, Gaijin Entertainment, laat weten voorlopig te stoppen met het uitbrengen van patches voor de PS4-versie van de game. De reden hiervoor is dat het huidige patchsysteem van Sony gebruikers verplicht om alle voorgaande patches telkens opnieuw te downloaden als er weer een patch is toegevoegd. Aangezien de eerste patch al 3,5GB is, tikt dat aardig aan. Gaijin laat weten:

War

“SCE didn't finalize its PS4 patching system, and the current one makes its users download all the previously released patches even if we only release a minor one. This basically prohibits us from releasing any new War Thunder content until SCE changes this rule. As soon as the PS4 patching system gets fixed, we will release the update. It does not depend on us at this point. No online game can afford to force its users to download the same several GB of data over and over again.”

Gaijin heeft ook al laten weten met Sony rond de tafel te gaan zitten om naar dit probleem te kijken. De PC-versie krijgt overigens wel nog steeds updates, maar voor de PS4 hoef je ze even niet te verwachten. Toch vreemd dat het zo werkt op de PS4. Waarom kan de nieuwe patch niet bovenop de patches die je al had? Waarom moeten ook die opnieuw worden gedownload? Het zal ongetwijfeld een reden hebben, maar logisch klinkt het allemaal niet!


Assassin’s Creed: Proost

Verschil moet er zijn.

Drunk


De next-gen wereld van Lara

De Tomb Raider: Definitive Edition zit nu een week in de PS4 van de Wacht en komt tot de volgende conclusie. De game is nog steeds verdomd leuk om te spelen en de omgevingen zien er inderdaad beter uit in deze editie, maar de Wacht wil even speciaal stilstaan bij hoe Lara er uit ziet op next-gen hardware. De manier waarop het haar van Lara beweegt, hoe het zweet en het bloed van de huid afloopt, haar prachtige gezicht en ogen, de manier waarop haar kontje heen en weer beweegt tijdens het rennen, de fantastisch vormgegeven zweettieten, enz enz. 60 euro is een hoop geld voor een ‘oude’ game, maar als je Tomb Raider nog nooit hebt gespeeld is het een no-brainer.

Nee, dit is geen review, dit is een warmmakertje voor het onderstaande filmpje, waarin de devs nog één keer uitleggen waarom de Tomb Raider: Definitive Edition zo awesome is. Enjoy!


Multiplayer toen vs. nu

Triest, maar waar.

Multi


MGS: Ground Zeroes wel heel kort?

Nog een klein geruchtje dan in deze Nachtwacht en wel over Metal Gear Solid 5. Het zit een beetje ingewikkeld in elkaar met Ground Zeroes en The Phantom Pain, maar Ground Zeroes moet je eigenlijk zien als een soort prequel en een introductie op het hele gebeuren. Het is een opzichzelfstaande game, maar krijgt wel een zacht prijsje. Dat is misschien maar goed ook, als we de eerste pers met een hands-on mogen geloven.

Het schijnt namelijk dat je in minder dan 2 uur de credits voorbij ziet rollen! Dan mag de game maar 30 euro gaan kosten, maar dat is wel erg kort. Game Informer liet weten:

Grond Nullen

"Judged just by the core story mission, Ground Zeroes is short. We completed it in less than two hours, although this is without having covered all of the game's side-missions and bonus features.”

Waarschijnlijk ben je echt wel wat langer bezig, zeker als je alle side-missions meepakt, maar het is wel duidelijk dat Ground Zeroes echt een voorproefje is op het echte werk. Verwacht er niet teveel van, zou de Wacht bijna willen zeggen, al worden die paar uurtjes ongetwijfeld vreselijk dope.


MGS toen vs. nu

We’ve come a long way!

MGS


Titanfall minimal PC requirements

De game die bij een hoop gamers hoog op het Xbox verlanglijstje staat is Titanfall. De game sloeg in als een bom op de E3 en sindsdien wordt alle info opgezogen als een spons. Ook een hoop PC gamers zitten op de game te wachten en voor die mensen heeft de Wacht wel wat goed nieuws. De PC requirements zijn namelijk helemaal niet zo belachelijk hoog! De minimale specs op een rij:

Titanfall

  • 64-bit Windows 7, 8, 8.1
  • AMD Athlon X2 2.8GHz or Intel Core 2 Duo 2.4GHz
  • 4GB RAM
  • 512MB VRAM, Radeon HD 4770 or GeForce 8800GT

Serieus, zelfs de Wacht zou die game nog kunnen draaien op z’n oude bak! Uiteraard mag je dan geen next-gen graphics verwachten, maar fock it, je kunt spelen.


John Carmack: De echte reden voor zijn vertrek

John Carmack, een van de oprichters van id Software is onlangs vertrokken naar Oculus om zich bezig te houden met virtual reality. Volgens id Software is John dan ook weggegaan, omdat hij geen games meer wilde ontwikkelen, maar zich volledig wilde focussen op VR, maar volgens John zelf is dat niet helemaal waar. Volgens hem wilde id Software geen VR ondersteuning toepassen in aankomende games als Doom 4 en Wolfenstein: The New Order!

Aangezien id Software geen tijd en geld in de Oculus Rift wilde stoppen was er voor Mr. Carmack geen ruimte meer voor hem bij het bedrijf om met de VR technologie te stoeien. Als het bedrijf meer interesse voor Oculus Rift had getoond, had John er gewoon nog gewerkt.

John Rift

"Otherwise I would have been content probably staying there working with the people and technology that I know and the work we were doing. But they couldn't come together on that which made me really sad. It was just unfortunate. When it became clear that I wasn't going to have the opportunity to do any work on VR while at id Software, I decided to not renew my contract."

Het geeft wel aan hoeveel vertrouwen John heeft in de Oculus Rift en virtual reality in het algemeen. Hij is nu de main man van de first-party software development bij Oculus en werkt buiten apps en software ook aan Oculus games. Beetje jammer dat het niet Doom 4 is!


Lightning Returns extended dev diary

Doom 4 en de Oculus Rift is nog een ver van je bed show, maar Lightning staat al te trappelen om nog één keer keihard kont te schoppen in het laatste deel van Final Fantasy XIII. Wat de Wacht van Lightning Returns vindt lees je in de nieuwe PU, maar laat het alvast duidelijk zijn dat het een toffe RPG is geworden!

Om je honger te stillen kan je hieronder kijken naar een extended version van de verschillende dev diary’s met een shitload aan nieuw materiaal. Het filmpje duurt een half uur, maar het is wel de ultieme opwarming voor de game, die je vanaf 14 februari uit de winkels kunt trekken voor de Xbox 360 en PlayStation 3.

REACTIES (62) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord