PlatinumGames werkt aan nieuwe game engine 

PlatinumGames werkt aan nieuwe game engine 2020-03-14T03:08:10
Het is weekend! Tijd om deze bizarre week even achter ons te laten. Blijf vooral in bed liggen en scroll rustig door deze nachtwacht heen. Dan lees je bijvoorbeeld dat PlatinumGames aan een nieuwe engine werkt en dat het verhaal van Baldur’s Gate 3 aansluit op de eerste twee delen. Goed weekend!

PlatinumGames komt met een nieuwe game engine

Het is geen geheim dat PlatinumGames graag gebruik maakt van hun eigen engine. Ook geen geheim is dat deze engine in de loop der jaren ietwat verouderd is. Volgens de ontwikkelaar wordt het tijd dat de workflow binnen het bedrijf verbetert. Daarom wordt er nu gewerkt aan een next-gen in-house engine. Naar eigen zeggen, is het anders niet mogelijk om de technologie bij te blijven. Natuurlijk is er ook gekeken naar bestaande engines, zoals Unity en Unreal. Geen van deze engines zouden echter voldoen aan het verwachtingspatroon van de ontwikkelaar. PlatinumGames benadrukt het feit dat het een groot project is, en dat de engine from the ground up wordt opgebouwd. De engine is inmiddels twee jaar in ontwikkeling en er wordt momenteel door zeven man aan gesleuteld. Uiteindelijk moet de zogeheten PlatinumEngine een hoop overbodig werk uit handen nemen van de verschillende ontwikkelingsteams.

The idea is to take all the unnecessary work away from our game development teams. We’re looking into everything we can do to make their work more efficient, even if those changes seem minor on the surface. Things like reducing the number of button presses needed to convert data, reflecting new work in the build right after it’s converted, or making levels playable directly from the editor. I have experience setting up digital content creation pipelines, so I have a sense of what artists want their workflow to be like.

Voor meer informatie over de nieuwe engine kun je terecht op de officiële website van PlatinumGames.

plat

  

Bungie verwijdert jarenlange voortgang van Destiny 2-spelers

Slecht nieuws voor de harde kern van Destiny 2. Sinds de update van het nieuwe seizoen, Season of the Worthy, is het niet langer mogelijk om bepaalde voortang en statistieken te checken. Het gaat hier om emblems die bijvoorbeeld zijn vrijgespeeld met bijzondere Crucible-prestaties of zijn verdiend door Raids te voltooien. Zo kan er niet meer worden gepronkt met win streaks of met gold medal-emblems. In eerste instantie leek het erop dat Bungie een fout had gemaakt en dat het hier om een bug ging. Vreemd genoeg is dat niet het geval. Volgens community manager dmg04 was deze update nodig om de toekomst mooier te maken.

a few bones needed to break on Emblems in order to reset them for a brighter future. Some trackers couldn't start at the beginning of your journey, but will be tracking from this day forward.

Volgens de man bedoelt Bungie het dus goed en wordt er juist geluisterd naar de community. Zo is het voortaan mogelijk om juist géén tracker weer te geven, iets waar al geruime tijd naar werd gevraagd. Je Wacht kan zich echter voorstellen dat veteranen niet blij zijn met het feit dat ze plots pronkstukken verliezen waar zij jaren voor gewerkt hebben.

Destiny 2

  

Slimme steden in Humankind

Al sinds de aankondiging, hamert Amplitude Studios op het feit dat Humankind veel focus legt op unieke samenlevingen. In een onlangs verschenen video, geeft de ontwikkelaar aan dat dit ook geldt voor de steden. Alle keuzes die spelers maken, moeten doorschijnen in de ontwikkeling van de stad. De wereld van Humankind is, net als in de vorige game van Amplitude Studios Endless Legend, opgedeeld in een aantal territoria. Het grote verschil met Endless Legend is dat de gebieden van Humankind een stuk dynamischer zijn en een eigen leven kunnen leiden. Een simpele Outpost kan uitgroeien tot een gigantische stad, maar ook worden opgeslokt door omliggende steden. Het is dus essentieel dat de spelers deze ontwikkelingen in de gaten houden en de juiste keuzes maken. Dat alles zorgt ervoor dat de kaart van elke speler er anders uitziet en er iets unieks gaande is in elke playthrough. 

  

Borderlands 3 eindelijk verkrijgbaar op Steam

De tirannie van Epic Games is voorbij! Althans, wat Borderland 3 betreft. Na zes maanden kunnen trouwe Steam-gebruikers eindelijk aan de slag met het derde deel van de onwijs populaire lootshooter van Gearbox. Ik vraag mij echter af hoeveel mensen daadwerkelijk een half jaar hebben gewacht. Enfin, voor deze mensen geldt wel dat zij een hoop geld kunnen besparen op de game. Steam laat er namelijk geen gras over groeien en biedt Borderlands 3 direct voor de helft van de prijs aan, ‘dat zal ze leren’. Het is trouwens gewoon mogelijk om samen met vrienden te spelen die de game via de Epic Games Store hebben gekocht. Happy looting ya’ll!

Borderlands 3

Stardew Valley nog altijd boordevol geheimen

Volgens Eric Barone, de ontwikkelaar van Stardew Valley, zitten er nog flink wat geheimen verstopt in zijn game. Dat liet Barone weten via zijn Twitter-account. De ontwikkelaar laat verder niks los over deze geheimen. Het zou natuurlijk kunnen dat de ontwikkelaar zelf ook niet meer precies weet wat hij allemaal in de game heeft verstopt. Daarnaast is het best lastig om in te schatten wat er tot nu toe wel of niet gevonden is. Ik bedoel, welke gek kwam er op het idee om precies om 12 uur ’s middags dat ene bosje in Pelican Town lastig te vallen, om zo een Junimo Plush te ontvangen? Je Wacht weet in elk geval welk spel hij dit weekend een slinger gaat geven. Niet dat ik ooit een dergelijk geheim ga vinden hoor, maar dan kan ik in elk geval zeggen dat ik een steentje heb bijgedragen.

Stardew Valley

   

Gratisch, gratisch

Goed, ik heb je aandacht, maar voordat het uit de hand loopt, moet ik er wel bij vermelden dat het slechts tot 18 maart gratis is. Maar gezien het feit dat het leeuwendeel van Nederland zijn huis niet mag verlaten, leek het je Wacht toch een goed idee om even te melden dat F1 2019 gratis speelbaar is via Steam. Mocht je 19 maart toch nog door willen racen, kun je de Anniversary Edition van de game voor 18 euro in huis halen.

Verstappen

  


Het verhaal van Baldur’s Gate 3 is verbonden aan deel 1 en 2

Tijdens een Baldur’s Gate 3-AMA op Reddit werd Swen Vincke, oprichter van Larian Studios, gevraagd of het verhaal van Baldur’s Gate 3 enigszins aansluit op de eerste twee delen. Toegegeven, de naam van de game geeft dit al eigenlijk al weg, maar een officiële bevestiging is altijd welkom. Bovendien ontstond er enige verwarring toen bekend werd gemaakt dat Baldur’s Gate 3 samenhangt met de D&D setting Forgotten Realms. Deze setting zou zich volgens de canon een eeuw na de gebeurtenissen van het tweede deel afspelen. Hoe dat precies allemaal zit, is nog even afwachten, Vincke wil in elk geval nog niks verklappen.

We really don’t want to spoil anything but we wouldn’t call it Baldur’s Gate 3, if there wouldn’t be a link. Let me just say that we touch upon the story of 1 & 2 in meaningful ways, there are returning characters and what happened in BG 1 and 2 leads to what happens into BG3. You won’t necessarily see that at the start of the adventure but you will quickly understand once you get further into the game.

REACTIES (8) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord