Phil Spencer ziet Google en Amazon als grootste concurrenten 

Phil Spencer ziet Google en Amazon als grootste concurrenten 2020-02-06T00:57:24
Xbox baas Phil Spencer heeft laten weten dat Google en Amazon de grootste concurrenten zijn, niet Sony en Nintendo! Alle details in deze Nachtwacht naast nieuws over Ratchet & Clank, Sony Manchester, Persona 5 Scramble, FFVII Remake, Someday You’ll Return, Scalebound en Nvidia A.I. upscaling.

Ratchet & Clank voor PS5?

Goedemorgen zonnestraaltjes! De Wacht begint vandaag extra vrolijk door te beginnen met een gerucht, waarvan de Wacht heel hard hoopt dat het waar is. Ontwikkelaar Insomniac Games is onlangs Sony exclusive geworden en de studio werkt zo goed als zeker aan een nieuwe Spider-Man game voor de PlayStation 5, maar hoe zit het met die andere geliefde serie van de studio, Ratchet & Clank?

Volgens Colin Moriarty, industry insider en podcaster, werkt Insomniac al heel lang aan de nieuwe Ratchet & Clank game, die nog voor de nieuwe Spider-Man moet gaan uitkomen. Het wordt volgens hem misschien zelfs een launch game voor de PlayStation 5! In zijn podcast zei hij:

Ratchet

"We're going to get a Ratchet & Clank in-between Spider-Man PS4 and its sequel on PlayStation 5. I feel like that's going to be a launch game, the Ratchet & Clank game that's long been in development at Insomniac."

Het is bijna 4 jaar geleden dat we een nieuwe Ratchet & Clank game konden spelen, en dat was nog een soort remake van de eerste game ook, dus het wordt hoog tijd voor een nieuw deel. OMG, een nieuwe Ratchet & Clank als launch game voor de PS5 in mega sexy native 4K/60fps en HDR… Laat het waar zijn!


Sony Manchester studio gesloten

Newsflash! Na het sluiten van de Evolution Studio in 2016 en het sluiten van Guerrilla Cambridge in 2017 is het nu de beurt aan Sony Manchester om zijn deuren dicht te klappen. De studio werd opgezet in 2015 en werkte aan een onaangekondigd VR project, maar blijkbaar is de studio nu niet meer nodig. Sony heeft nu nog maar 2 first-party game studio in de UK, namelijk Media Molecule en London Studio.

Sony Man


Persona 5 Scramble trailer

Officieel is er nog geen release voor de USA en Europa, maar in Japan komt op 20 februari Persona 5 Scramble: The Phantom Strikers uit voor de PS4 en Switch. De game is een soort combinatie van Persona en Dynasty Warriors en speelt zich een half jaar na het einde van Persona 5 af. In de trailer hieronder krijg je een overview van alle gameplay elementen uit de game, uiteraard geheel in stijl inclusief Japans piepstemmetje.


FFVII Remake exclusiviteit duidelijkheid

Dit is een typisch inkoppertje, maar de bevestiging is altijd fijn. Final Fantasy VII Remake is een jaar lang exclusive voor PS4 (en PS5 waarschijnlijk), maar is die exclusiviteit nu ook ruim een maand opgeschoven nu de game is uitgesteld? Soms komt het namelijk voor dat exclusiviteit een harde opzichzelfstaande datum heeft! Square Enix heeft een nieuwe boxart online gezet met het antwoord. Check hieronder!

FFVII


Someday You’ll Return trailer

Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ontwikkelaar CBE Software zijn nieuwe game aankondigde, genaamd Someday You’ll Return, via een trailer. Daarna werd het behoorlijk stil rond de game, maar inmiddels is de psychologische thriller/horror game bijna klaar voor release op PC, PS4 en Xbox One. Om dat te vieren heeft de ontwikkelaar een nieuwe trailer online gezet met de launch date, al zou de Wacht Someday You’ll Return niet echt omschrijven als een feestje.


PlatinumGames heeft nog steeds liefde voor Scalebound

Ontwikkelaar PlatinumGames heeft van 2013 tot 2017 aan Scalebound gewerkt, maar helaas werd de game na al die tijd toch nog geschrapt door Microsoft. Erg jammer, want de game had zeker potentie en een hoop gamers waren dan ook niet echt blij met het nieuws. Het blijkt nu ook dat de ontwikkelaar zelf veel liefde had voor het project en de game zelfs nu nog graag af zou willen maken.

Atsushi Inaba, de grote baas van PlatinumGames, liet weten dat de beslissing geheel bij Microsoft ligt, maar dat de studio Scalebound graag zou afmaken als ze de kans krijgen.

Scale

“This was an intellectual property that belongs 100% to Microsoft. Whatever happens with this project, we can’t really do anything with it unless Microsoft lets us. But it’s a game that we fell in love with and still love. If the opportunity arises, it’s something we would love to return to.”

Dit is natuurlijk nog lang niet de bevestiging dat Scalebound alsnog gaat uitkomen, maar het is wel goed om te weten dat PlatinumGames er nog steeds down mee is. Misschien toch nog ooit voor Xbox Series X?


Phil Spencer ziet Google en Amazon als grootste concurrenten

Xbox big boss Phil Spencer heeft wat interessante uitspraken gedaan over wat nu eigenlijk de grootste concurrenten zijn voor Microsoft en Xbox. Je zou zeggen dat Sony en Nintendo dat zijn, en voor een lange tijd was dat ook zo, maar inmiddels heeft Phil daar een andere visie op gekregen. Dit heeft volgens hem vooral te maken met het hele cloud gebeuren van de afgelopen jaren.

Mr. Spencer is uiteraard een groot fan van de cloud en Microsoft heeft de afgelopen jaren een hoop knaken in cloud services gestoken. Volgens hem is het dan ook vooral Google en Amazon die de grootste concurrenten zijn, niet Sony en Nintendo. Hij legt uit:

Xbox

“When you talk about Nintendo and Sony, we have a ton of respect for them, but we see Amazon and Google as the main competitors going forward. That’s not to disrespect Nintendo and Sony, but the traditional gaming companies are somewhat out of position. I guess they could try to re-create Azure, but we’ve invested tens of billions of dollars in cloud over the years. I don’t want to be in a fight over format wars with those guys while Amazon and Google are focusing on how to get gaming to 7 billion people around the world. Ultimately, that’s the goal.”

Heerlijk recht door zee deze Phil en het klinkt eigenlijk allemaal heel logisch. Laten we eerlijk zijn, wat cloud services betreft zijn Sony en Nintendo hele kleine spelers tegenover digitale powerhouses Google en Amazon.


Next-gen Switch met Nvidia A.I. upscaling?

Als afsluiter van deze Nachtwacht nog even wat technisch geneuzel. Upscalers worden steeds beter en worden tegenwoordig niet alleen meer gebruikt in TV’s en consoles, maar ook in game engines en hier en daar ook al in de hardware zelf. Zo is Nvidia al een tijd bezig met een upscaling techniek, genaamd DLSS, dat zelfs A.I. gebruikt om upscaling er zo goed mogelijk uit te laten zien. Op de achtergrond werkt ook Microsoft aan A.I. upscaling technieken en er zijn geruchten dat Xbox Series X hier gebruik van gaat maken.

Switch

Hoe dan ook, de Switch maakt gebruik van Nvidia hardware en de nieuwste Nvidia Shield, waar je bepaalde Switch games op kunt spelen, heeft deze A.I. upscaling ondersteuning gekregen. Digital Foundry vraagt zich dan ook af of dit een voorproefje kan zijn van wat we van een Switch Pro of next-gen Switch kunnen verwachten. Koekeloer hieronder!

REACTIES (29) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord