Ontwikkeling Death Stranding gaat snel? 

Ontwikkeling Death Stranding gaat snel? 2017-12-14T06:24:03
Hideo Kojima staat er om bekend het niet zo nauw te nemen met deadlines en het budget, maar volgens hem is er niets van waar en gaat de ontwikkeling van Death Stranding juist snel! Verder nieuws over Metroid Prime 4, Mini Hori Gamepad, Onrush, Detroit: Become Human en PlayerUnknown’s Battlegrounds.

Metroid Prime 4 gemaakt door Namco Bandai?

Zucht… snapt Ziggo dan niet dat ze in de nacht geen onderhoud moeten houden aan hun netwerk? Hoe de fock moet er dan een Nachtwacht komen? De Wacht zit behoorlijk geïrriteerd achter zijn PC, maar komt op magische wijze toch nog met een gloednieuwe Nachtwacht en een lekker geruchtje om mee te beginnen! Metroid Prime 4 wordt namelijk gemaakt door Bandai Namco! Wacht, wat?

Weleens van Marcus Sellars gehoord? Deze gast is een soort Nintendo insider en komt hier en daar met leuke feitjes, nog voordat ze zijn aangekondigd. Nu beweert hij dat de nieuwe Metroid Prime door Bandai Namco wordt gemaakt en dat we de eerste beelden te zien krijgen op een aankomende Nintendo Direct in januari. Zijn exacte uitspraken waren:

Metroid

“Bandai Namco = Metroid Prime 4. Metroid is by Namco Bandai with a lot of help from Nintendo. Trailer/gameplay at Nintendo direct.”

Dit gerucht is extra gek, omdat Nintendo al had laten weten een in-house producer voor de game te hebben, Kensuke Tanabe. Hoezo maakt Bandai Namco dan de game? Nintendo had het daarnaast over een ‘talented new development team’, is dat dan intern bij Bandai Namco? Heel vreemd, maar Marcus heeft het vaker bij het rechte eind gehad, dus hopelijk krijgen we inderdaad in januari tijdens Nintendo Direct wat meer duidelijkheid.


Draggin Balls

Hier moet de Wacht veel te hard om lachen.

Balls


Mini Hori PS4 Gamepad

Heb je bijzonder kleine handen en vind je de originele PlayStation 4 controller te groot? Of heb je misschien een jong broertje of zusje? Of misschien heb je zelf wel kinderen, waar je games mee wil spelen? Hori heeft de oplossing in de vorm van een Mini Wired Gamepad, met officiële ondersteuning van Sony. De mini controller werd een tijdje geleden al aangekondigd, maar is vanaf nu beschikbaar. Check de controller in het filmpje hieronder.


Handen wassen

Gniffel.

Fifa


Onrush komt ook naar Switch?

Evolution Studios, bekend van de oude WRC games, Motorstorm games en DriveClub, moest helaas zijn deuren sluiten, maar de meeste devs hebben nu een plekje gevonden bij ontwikkelaar Codemasters. Het team is hard aan het werk met Onrush, een nieuwe over de top arcade racer, die veel weg heeft van de Motorstorm games.

Onrush werd vorige maand pas aangekondigd, maar de devs laten nu al weten de extra kracht van de PS4 Pro en Xbox One X volledig te benutten. Jamie Brayshaw, de associate game director, zegt:

“We’re absolutely going to take full advantage of the extra horsepower of the PS4 Pro and Xbox One X. It’s safe to say that we’re working hard on ensuring the new engine and new tech we’ve built is enabling us to deliver constant and chaotic action.”

Onrush

Onrush is in ontwikkeling voor de Xbox One en PS4, maar er is nog geen PC versie aangekondigd. Het is ook nog onbekend of de game naar de Switch gaat komen, maar Paul ‘Rushy’ Rustchynsky, de game director van Onrush, laat weten dat het team in ieder geval wel fan is van de console van Nintendo.

“We haven’t started looking at what it would take to get up and running on Switch, but we are huge fans of Nintendo and the Switch is a fantastic piece of kit.”

Onrush komt in ieder geval voor de PS4 en Xbox One uit, ergens in de zomer van 2018.


Detroit: Become Human replay mechanic

Ergens in de lente van volgend jaar is het dan eindelijk zo ver, dan komt Detroit: Become Human uit, het nieuwe (waarschijnlijk) meesterwerkje van ontwikkelaar Quantic Dream. In de interactie film/game heb je weer een shitload aan keuzes, die invloed hebben op het verdere verloop van het verhaal. Mega vet, maar een nachtmerrie voor gamers die de drang hebben om alles te willen zien in een game en Trophy hunters. Quantic Dream heeft een oplossing bedacht.

In plaats van dat je een heel hoofdstuk opnieuw moet spelen om andere keuzes te maken, zit er een speciaal systeem in Detroit: Become Human, waardoor je heel gemakkelijk terug kunt gaan naar ingrijpende keuzes. Na het spelen van elk hoofdstuk zie je een ‘story tree’ met de invloed van je keuzes en het gekozen pad van A naar B. Je kunt ook terug gaan en een andere keuze maken, zodat je story tree verandert. Super handig!

Kara

Alleen hoopt de Wacht wel heel hard dat deze story tree en de mogelijkheid om terug te gaan in het verhaal pas unlockt wordt na de eerste keer uitspelen. Als je vanaf het begin al heel gemakkelijk andere keuzes kunt maken, valt heel de spanning weg en zal je in feite dus nooit een ‘verkeerde’ keuze maken, voor zover dat kan in Detroit. Absoluut een interessant idee van Quantic Dream, maar hopelijk verpest het de spanning niet.


Ontwikkeling Death Stranding gaat snel?

Hideo Kojima is op het moment bezig met het ontwikkelen van Death Stranding. Kojima heeft echter een beetje de status van een rockster en er wordt vaak gedacht dat hij zich ook zo gedraagt. Dit zou zelfs een van de redenen zijn dat Konami van hem af wilde, aangezien hij zich niet aan regels houdt, schijt heeft aan deadlines en ook nog eens bakken met geld uitgeeft. Volgens Kojima himself is dit absoluut niet waar.

Kojima-san zegt dat hij veel berichten om zich heen hoort over gamers die denken dat hij alleen maar leuke reisjes aan het maken is en lol trapt. Volgens hem lijkt het misschien dat de ontwikkeling van Death Stranding niet opschiet, maar dat komt door verschillende factoren, zoals dat de studio überhaupt nog opgezet moest worden en ze nog flink knutselen aan de Decima Engine van Guerrilla Games.

“I’ve been reading a lot on the Internet of people saying I’ve spent the last year just traveling around and having fun. A lot of people saying I’m wasting time and money. But that couldn’t be further from the truth. So, over this past year, we’ve been working on Decima. There are things we don’t know, we ask them, we make some requests. On our end, of course, we use the Decima engine very differently from the way they use it, especially when it comes to the cutscenes. So we make our own things there, and send it to them, show it to them, get their feedback. We are at that pace, currently.”

Kojima

Er wordt dus flink overlegd met Guerrilla Games op de achtergrond en Hideo wordt zelfs een beetje verdrietig van alle verhalen over dat hij aan het lanterfanten is. Hij vindt zelfs dat het hele proces juist snel gaat!

“There’s been a lot of stuff going on through this time, so it makes me pretty sad when people say ‘Oh, you’re just having fun and joking around and wasting money.’ You could ask so many people, but I really think that I’m doing this pretty fast. If you have a company, if you already have an engine, you already have the tools and the team together, and even then, it’s pretty standard for a AAA game to take three to five years to develop their games. For some games, it can take up to 10 years.”

Aangezien Death Stranding eigenlijk pas net in ontwikkeling is, gaat het waarschijnlijk ook echt nog wel even duren, voordat de game uitkomt. Kojima heeft ooit gezegd dat de game in ieder geval voor de Olympische Spelen van 2020 uit moet komen. De Wacht gokt op eind 2019 (na een paar keer uitstel), nog net aan het einde van de PS4 levenscyclus. Ach, zolang Kojima ons af en toe warm houdt met van die meesterlijk vage trailers, vindt de Wacht het helemaal mooi.


PUBG is stuk

PlayerUnknown’s Battlegrounds is naast de PC nu ook beschikbaar voor de Xbox One. Reden voor een feestje zou je zeggen, maar de game loopt niet bepaald lekker op de console van Microsoft. Zowel op de Xbox One en Xbox One X kampt de game met vreselijke framerate drops, zoals je gisteren al hier hebt kunnen zien, in de footage van Digital Foundry.

PUBG

Het probleem is echter nog veel erger, als je naar onderstaand filmpje kijkt. De textures laden veel te laat, waardoor de game er niet alleen niet uit ziet, maar soms de textures niet eens detecteert, waardoor je door alles heen kunt lopen. PUBG is op de Xbox One en Xbox One X duidelijk compleet naar de tyfus en heeft nog heel wat liefde van de devs nodig. Gelukkig brengt de dude in het filmpje het nog leuk! Met dank aan Samuel voor het linkje.

REACTIES (13) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord