Naughty Dog vertelt over toegankelijkheid The Last of Us Part 2 

Naughty Dog vertelt over toegankelijkheid The Last of Us Part 2 2020-06-02T01:23:59
De Wacht baalt nog enorm van het uitstellen van de PS5-presentatie, maar hij heeft zichzelf toch bij elkaar geraapt en een kersverse Nachtwacht voor je in elkaar gedraaid. Vandaag lees je nieuwtjes over The Last of Us Part II, de DLC van Pokémon Sword & Shield, Hunt: Showdown en veel meer!

Naughty Dog vertelt over toegankelijkheid The Last of Us Part 2

Naughty Dog wil met The Last of Us Part II zijn meest toegankelijk game ooit maken. In gesprek met The Verge legde Naughty Dog gameplay designer Emilia Schatz dat de game zestig opties bevat om de ervaring te personaliseren. Spelers met een visuele beperking kunnen bijvoorbeeld kiezen om de high contrast-modus te met grijstinten en de kleuren blauw en rood te gebruiken. Ook kunnen ze aangepaste audio-instellingen gebruiken om minder afhankelijk te zijn van visuele aanwijzingen. Schatz licht de gedachte achter de opties hieronder toe:

Accessibility for us is about removing barriers that are keeping players from completing a game. It’s not about dumbing down a game or making a game easy. What do our players need in order to play the game in parity with everyone else? The idea here is to give players a starting point.

Naast bestaat de visuele tweaks hebben spelers ook de simpelere opties als het mappen van controls en het aanpassen van de UI. Het toegankelijkheidsdoel van Naughty Dog is ontstaan na feedback van Josh Straub, een speler met hersenverlamming. Hij kon Uncharted 2: Among Thieves niet uitspelen omdat hij een QTE met button mashing niet kon uitvoeren.

Die toegankelijkheid is mooi, want het zou zonde zijn als spelers met een (audio)visuele beperking de game niet zouden kunnen ervaren. Of Naughty Dog het zware narratief van The Last of Us Part 2 een beetje weer over te brengen, zien we op 19 juni als de game in de winkels ligt. Check hier de preview van Wouter als je meer wil lezen over de game.
    

Nintendo Direct over Pokémon Sword & Shield verschijnt vanmiddag

Wat is het toch fijn om verrast te worden, moet Nintendo gisterenavond gedacht hebben. Op het Japanse Twitter-kanaal werd namelijk een onverwachts een aankondiging gedropt voor een Pokémon Nintendo Direct! Vanmiddag om 15:00 krijgen we een presentatie te zien die ons alles gaat vertellen over de Isle of Armor DLC die deze maand verschijnt. Check de Tweet hieronder:

Een vertaling (props voor Dualshockers) vertelt ons dat we gloednieuwe details te horen krijgen en dat is volgens de Wacht ook wel op zijn plaats! Sinds de Nintendo Direct Mini, die we in maart zagen, hebben we eigenlijk vrijwel niets meer gehoord over The Isle of Armor. De Wacht verwacht eigenlijk ook een releasedatum voor de DLC, want vooralsnog staat die datum niet verder gespecificeerd dan eind juni.

The Isle of Armor is het eerste van twee DLC’s voor Pokémon Sword & Shield, een tweede DLC genaamd The Crown of Tundra staat gepland voor de herfst van 2020. 

Hunt: Showdown-update voor consoles fikst lang niet alles.  

Consolespelers van Hunt: Showdown hadden het niet gemakkelijk de afgelopen maand. De survival horror PvP shooter, die in 2018 al uitkwam op PC maar sinds kort ook op consoles uit is, werd geplaagd door bugs en crashes. Op Reddit werd een thread geopend en ontwikkelaar Crytek zag de problemen. Op 19 mei werd patch 1.3 uitgebracht met crossplay-functie voor consoles, maar beloofde verbeteringen kwamen er net. Sterker nog, sinds de update worden textures voor muren en trappen niet goed meer geladen. Ze verdwijden dus gewoon. Vet kut!

Ook kwamen glitchende spelers en andere vijanden voor en was een vreemde audio bug hoorbaar. Als de game onspeelbaar werd of crachste, bleek in veel gevallen dat spelers hun loot en soms zelfs hun hunter kwijtraakte na een restart.

Hunt: Showdown is a great game that you should not play from r/HuntShowdown

Crytek rolde afgelopen vrijdag patch 1.3.1 uit en die update lijkt een paar problemen te verhelpen. Volgens de patch notes is een groot deel van de crashes nu gefikst, wat door enkele spelers op Reddit wordt bevestigd. Een groot deel meldt echter nog steeds dat textures niet worden geladen en dat de game nog steeds crasht op PS4 en Xbox One. Check het filmpje hieronder:

Heb jij de afgelopen tijd ook last gehad van alle bugs in Hunt: Showdown? Hou de Hunt-subreddit dan goed in de gaten.
    

Kort en leuk: climax Revenge of the Sith in Animal Crossing-stijl

Het was een kwestie van tijd voordat we een Star Wars-referentie tegen zouden komen in Animal Crossing: New Horizons en vandaag is hij er dan echt. Sumo Digitals David Dino heeft op Twitter een video geüpload waarin een memorabel moment uit de Prequel-trilogie wordt nagespeeld. Dino wist de lava floor en behang te bemachtigen, dus kon hij de confrontatie tussen evil Anakin en Obi-Wan op Mustafar naspelen. Met een K.K. Slider-cover van Dual of the Fates maakt hij de leuke verwijzing helemaal af. Hieronder check je het korte fragment. De Wacht kan zich alleen maar afvragen wie de bijbehorende dialogen toevoegt: ‘It’s over Anakin. I have the high ground!’


Op 6 juni zien we meer van Quantum Error

We hadden wellicht iets van Quantum Error kunnen zien tijdens de Future of Gaming-presentatie van Sony, maar nu die uitgesteld is moeten we iets verder vooruitkijken naar nieuws over de PS5-launchgame. Ontwikkelaar Teamkill Media heeft namelijk bekendgemaakt dat we aanstaande zaterdag 6 juni een nieuwe teaser te zien krijgen van Quantum Error, met een klein voorproefje van alles wat de game in huis heeft.

Quantum Error is het tweede project van Teamkill Media, een Amerikaanse studio die in 2016 opgericht is door vier broers. Hun eerste game, een duistere first person RPG genaamd Kings of Lorn: The Fall of Ebris, lanceerde afgelopen februari. Quantum Error wordt een survival horror-shooter die geïnspireerd is door de Dead Space-serie. De game komt uit op PS4 en PS5 en is een van de eerste games die officieel is aangekondigd voor PS5. Een releasedatum heeft de game nog niet, maar hij lanceert tegelijkertijd met de PS5 tijdens de feestdagen van 2020.
      

Snel kijken: Dit is Silvermane in PS5-launchtitel Godfall


     

Krijgt Prey een VR-versie?

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, ondervond de Britste retailer Shopto gisteren. Op de website van Shopto was namelijk eventjes een exemplaar van Prey VR voor PlayStation VR zichtbaar. De pagina werd heel snel weer offline gehaald, maar uiteraard niet voordat iemand een screenshotje maakte en deze op Twitter deelde:

Op dit moment is Prey VR nog helemaal niet aangekondigd, dus de pagina bevatte totaal geen informatie. Alleen een placeholder afbeelding van de boxart was zichtbaar. Het ligt echter wel voor de hand dat Prey op termijn een VR-uitvoering krijgt. Bethesda heeft veel van zijn games op zeker moment naar VR gebracht; kijk alleen al naar Skyrim, Fallout 4 en Doom die allemaal de VR-treatment kregen.

Of we spoedig te horen krijgen dat Prey naar VR komt is vooralsnog onzeker: Bethesda heeft namelijk aangegeven geen livestream te organiseren met aanstaande releases. Zit jij te wachten op Prey in VR?

REACTIES (13) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord