'Metal Gear Solid 5 wordt te groot' 

'Metal Gear Solid 5 wordt te groot' 2014-03-06T09:15:52
Voor wie sip is dat Ground Zeroes een 'kleine game' wordt, maak je niet dik. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain wordt groot, misschien zelfs te groot. Aldus Kojima. Naast Metal Gear zien we vandaag PixelJunk, Killzone, Yoshi en ter afsluiting een vadsige trailer.

PixelJunk Shooter wordt ultimate op PS4

De PixelJunk games zijn allen creatieve, prima gefabriceerde indie games. Wel zijn het relatief simpele games met effectief doch eveneens simpele graphics. Je kunt je daarom bijvoorbeeld afvragen wat er beter gaat zijn aan de PixelJunk Shooter games op de PS4, want die zijn aangekondigd. De volledige titel, waaronder beide shooter games schuilgaan, luidt zelfs PixelJunk Shooter Ultimate. Maar eerlijk is eerlijk, het woordje 'Ultimate' wordt best aardig verantwoord. Dit is wat de Wacht van de PlayStation Blog wist te plukken. 

  • Visuele upgrade: Opgepimpte graphics. Vooral de FX zorgt voor de extra shine. Verwacht extra spectaculaire lichteffecten en nog soepelere en scherpere animaties.
  • Een nieuw schip: Het schip is nu 3D en zal er daardoor visueel extra fancy uitzien.
  • 60FPS: Ook voor nog betere, scherpere controls.
  • Ook speelbaar op Vita.
  • Beide PixelJunk games worden in Ultimate tot één soepele ervaring samengesmolten. Verwacht bijvoorbeeld de 'super spin' in alle chapters terug te zien.
  • Een beter ingedeelde HUD dus meer ruimte voor graphics.
  • Cross Play. Speel op je PS Vita
  • Cross Save. En speel vrolijk verder op je PS4
  • 'Scoring System': Nieuw en beter, details volgen.

Pixel

Fijn dat deze PixelJunk pracht mooi wordt overgebracht naar deze generatie. Als je dan toch games opnieuw gaat uitbrengen, dit is een van de goede voorbeelden.

 

Killzone Shadow Fall multiplayer uitbreiding

Goed nieuws voor de Killzone fans. Killzone Shadow fall krijgt de nodige uitbreiding. Sowieso zijn er sinds gisteren de multiplayer maps 'The Cruiser' en 'Hangar' vrijgekomen. Voor gratis. In april wordt het echt feest, dan kan voor tien euro The Insurgent Pack worden binnengesleept. Het pakket is best uitgebreid. Ten eerste is er een nieuwe class, The Insurgent, deze kan wapens stelen van neergemaaide vijanden en hij kan hacken. Verder zijn er drie nieuwe abilities, drie nieuwe wapens en is er een nieuwe 'single player Elite Mode'. Elite staat hierbij voor de campaign met drie levens op hard zien te doorlopen.  

SF

Wie tot in het volste detail alle toevoegingen wil checken, kan altijd nog even de PlayStation Blog nalopen.

 

Super Turbo Championship Edition

Guacamelee krijgt ook een deluxe editie. Deze game is nog best nieuw en breidt zich met deze editie eigenlijk gewoon uit. Een goed ding want Guacamelee rockt aardig de pan uit, een lading knokken, vrolijke kleuren en avontuurlijke gameplay maken het een topper. Dat er nu dus een deluxe editie onder de naam 'Guacamelee! Super Turbo Championship Edition' verschijnt, mag gewoon zonder klagen. Deze versie bevat alle verschenen DLC plus nieuwe levels en extra bazen. De Super Turbo editie zal verschijnen op Wii U, PS4, Xbox One en Xbox 360. Een datum van release volgt snel.

G 

 

Metal Gear Solid 5 wordt te groot

Hideo Kojima doet een paar interessante uitspraken over de aankomende Metal Gear games. Te beginnen bij Ground Zeroes. Nadat bekend werd dat dit een 'hele korte' game gaat zijn om uit te spelen, had half internet alweer z'n langste tenen laten zien. De Wacht zou zeggen, wees blij dat niet alle games 20 uur en langer duren. Daarbij, Kojima weet te melden dat Ground Zeroes vooral draait om replay. Dus zaken als nieuwe elementen en routes ontdekken.

MGS5

Dan, voor wie van lange games houdt, maak je borst maar nat. Kojima zegt dit: "The Phantom Pain has the risk that people won’t be able to finish the story as it will be more than 200x bigger than Ground Zeroes." Holy shit. Noem de Wacht verder een Metal Gear Kojima fanboy maar hij vindt alles mooi. Eerst een korte titel dan een kolossale en allemaal Metal Gear. Prima!

Oh wacht, Kojima wil tenslotte nog melden dat als het aan hem ligt, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ook naar de PC komt. Of het gaat lukken is een tweede, voorlopig komt Phantom Pain alleen naar de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One en Xbox 360.

 

Check my card

Iedereen die American Psycho heeft gezien, kan zich de scene met de visitekaartjes vast wel herinneren. In het befaamde fragment gooit een groepje yuppen ego en testosteron over en weer, allen proberen ze zoveel mogelijk indruk te maken met de opmaak van hun visitekaartje.

Leuk... Maar compleet waardeloos, DIT is een visitekaart.

Een game in je visitekaartje, hoe cool is dat?! En nog goeie old skool zwart wit Tetris ook. Verder een veel te duur, ietwat onpraktisch te fabriceren kaartje maar daar gaat het niet om. Er wordt momenteel desalniettemin een Kickstarter opgezet om dergelijke kaartjes in meer grote getale te maken.

 

Start Yoshi's New Island op en zie dit:

Yoshi

Jullie zien het. Nintendo vraagt ons om feedback zodat ze in de toekomst betere games kunnen maken. Tenminste, de Wacht neemt het maar aan want er staat nergens dat ze voor 'betere' games gaan. De Wacht is verder voor zo min mogelijke onderbrekingen en referenties naar de 'echte wereld' in games. Dus als het dan toch moet, beter dat Nintendo ultra games gaat maken als Yoshi's New Island verspreidt is over de wereld en alle waardevolle info binnenstroomt.

Voor wie instemt met Nintendo's voorstel, de 3DS zal gegevens via het internet uploaden. Wanneer en hoe de 3DS dit doet, is nog onduidelijk. Yoshi's New Island zal 14 maart uitkomen.

 

Quote van de week

MGS 5 bevat nogal schokkende scenes. Niet perse prettig maar het hoort wel bij de game. Dergelijke scenes eruit laten zou zonde zijn voor de totaalervaring. Daarbij is er nog iemand die kan uitleggen waarom dit op grote schaal eigenlijk nog belangrijker is. Met andere woorden, hier is Hideo Kojima nog heel even. Kojima die uitlegt waarom schokkende scenes soms nodig zijn: 

“If we don’t cross that line, if we don’t make attempts with what we want to express, if we don’t go beyond that, we won’t be able to achieve what movies or novels have achieved. It’s trying to go beyond what the original media was supposed to be…. If we don’t go this far, games will never be considered as culture.”

Iedereen vindt dat games volwassen moeten worden. Er naar handelen is een tweede. Maar Kojima dus wel. Sowieso dikke props naar Kojima's heerlijke eigenwijze en eigenzinnige gedrag. De man streeft lekker zijn visie na en heeft (een wel onderbouwde en beleefde) middelvinger voor ieder die het daar niet mee eens is. Spellen maken met  lengtes (hoewel niet helemaal de originele planning), hardop uitspreken dat de PS4 versie van Ground Zeroes de beste is en nu dus ferme uitspraken over schokkende scenes in games. Lekker bezig.

 

Afflicted trailer

Het tofste filmpje wat de Wacht zojuist nog tegenkwam, is de trailer van Afflicted. Dus bij deze, de trailer van Afflicted! Ziet er uit als een frisse uitwerking van het ietwat uitgekauwde 'found footage horror' thema. Eind juli bij ons in de bios. Trusten!

REACTIES (32) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord