Met Marvel werken is een nachtmerrie’: vreemde eisen bij Marvel vs. Capcom-trailers  

‘Met Marvel werken is een nachtmerrie’: vreemde eisen bij Marvel vs. Capcom-trailers 2018-03-26T01:12:04
Het zijn dan wel superhelden, maar o, wee als er een krasje op hun glanzende bepantsering komt in een trailer. In de Wacht: Marvel-geklaag, een teleurstellende releasedatum voor de System Shock-remake, Hellblade naar Xbox en vijf trailers voor Star Citizen. Goedemorgen!

         

De System Shock-remake komt, maar pas in 2020

Je kunt je vast nog wel herinneren dat Nightdive Studios vorige maand een pauze inlaste wat betreft de ontwikkeling van de System Shock-remake. Je weet wel, dat ding dat 1,35 miljoen dollar binnensleepte op Kickstarter en een remaster van de game had moeten worden maar al snel na de crowdfunding allerlei toevoegingen kreeg. Zóveel toevoegingen, tweaks en ‘herinterpretaties’ dat de System Shock-remaster nog weinig met het origineel te maken had, en toen Nightdive dat doorkreeg moest de ontwikkeling even stoppen. Gelukkig voor Kickstarter-backers en fans van de originele game laat Nightdive CEO Stephen Kick aan PCGamer weten dat ze de juiste richting weer gevonden hebben; terug naar wat twee jaar geleden te zien was in de Unity-demo.

Een remake die meer moet aanvoelen als een remaster of zoiets – in ieder geval een game die weer helemaal aanvoelt als System Shock en fans van het oude uur zal pleasen terwijl de gameplay net modern genoeg is voor nieuwkomers. Eigenlijk alles wat beloofd werd op de Kickstarter-pagina. Allemaal leuk en aardig, maar dat houdt helaas wel in dat de System Shock-remake nog eens twee jaar op zich laat wachten:

Our intention is to ship exactly the game that was promised, with as much of the features that were promised as we can, in a timeframe that will get it out as fast as we can. Our expectation is probably Q1 of 2020.

Geen verwachtingen waar de Wachts moederbord van gaat vibreren, maar een eerlijke voorspelling is beter dan een valse belofte. Laten we niet vergeten dat de game nog voor dit jaar op de planning stond... Shodan be praised.
             

Marvel: “superhelden mogen niet in elkaar geslagen worden in Capcom-trailers”

Hoewel Marvel de bioscoopwereld domineert - in ieder geval als het om superhelden gaat – lukt het de comicgigant nog niet om echt voet aan de grond te krijgen in gameland. Veel games die uitkomen zijn het net niet, en hoewel er veelbelovende geluiden klinken uit bijvoorbeeld het kamp van Insomniacs Spider-Man voor PS4, klinkt er vannacht een klaagstem uit de keel van iemand die meewerkte aan een trailer voor Marvel vs. Capcom: Infinite. Zijn standpunt: het is een fucking nachtmerrie om met Marvel samen te werken, en dat legt hij als volgt uit (via PlayStation Lifestyle en Resetera).

The [Marvel vs. Capcom: Infinite] character introduction videos, the ones they put on YouTube and stuff showing basic and intermediate combos, I was the one performing those combos. I helped make those videos, and working with Marvel is a fucking nightmare. They want so many specific things in place. They wouldn’t allow us to do the combos on any Marvel character because they didn’t like the idea of a Capcom character beating up a Marvel character in a promotional video. So they would only allow any combos performed on a Capcom character. They [also] wanted specific pairings, they wanted Hulk paired up with Ryu.

Dit zijn de woorden van fighting game-specialist Jonathan Parkes op een recente Twitch-stream (die spoorloos is verdwenen); hij is verantwoordelijk voor de combo's die je in een van de trailers ziet. Het komt er dus op neer dat de superhelden van Marvel niet op hun bakkes geramd mogen worden in promotievideo’s, want blijkbaar denken ze daar dat het een slecht iets is om bekende gamepersonages de levende hel uit Iron Man te zien comboën. Terwijl dat juist een van de weinige dingen is die de Wacht kan overhalen om de game überhaupt een kans te geven…

Iron Man ftw
                                 

Steins; Gate Elite dit jaar ook naar het Westen

Laat die samengeknepen billetjes maar ontspannen, Steins;Gate Elite komt toch echt naar het Westen. Je weet maar nooit of zo’n puike, opnieuw samengestelde, Japanse visual novel wel rap naar ons koude kikkerlandje komt overwaaien, maar deze PS4-, PC- en Switch-game zal dit jaar nog te spelen zijn. Steins;Gate is natuurlijk al zo’n negen jaar uit, maar Steins;Gate Elite is niet voor het plebs – ontwikkelaar 5pb. gebruikt scenes uit de anime en gloednieuw materiaal om afbeeldingen van het niet-bewegende kaliber te vervangen. 2018 dus, maar een datum blijft uit.


                    

Op Xbox One lijden met Hellblade: Senua’s Sacrifice

Hoera, het akelig aangrijpende Hellblade is vanaf 11 april te spelen op Xbox One (zoals eerder al zonder datum lekte). De game en releasedatum staan op de Microsoft store, waar ook te lezen is dat het ‘geoptimaliseerd voor Xbox One X’ is, dus je hallucineert dit niet! Dat van het optimaliseren staat er niet alleen omdat het mooi op de pagina staat, trouwens, Senua’s bizarre avontuur gaat gepaard met drie performance modes. Dit zijn ‘Enhanced Visuals’ (voor die oogballikkende effecten), ‘High Framerate’ (niet 420, maar wel die soepele 60 fps) en ‘High Resolution’ (een dynamische 4K-resolutie). Ontwikkelaar Ninja Theory heeft voor de rest nog geen grafische upgrades of andere aanpassingen ten opzichte van de PS4-versie gemeld.

Hellblade
                   

Game-designer Rust flipt de pan uit op reddit

De lead developer van Rust wordt het leven van een game-ontwikkelaar even te veel. Althans, op de sub-reddit van zijn game lult hij wat af over de schijnbaar tegenstrijdige meningen van de ‘fans’. Het lijkt bijna alsof het net mensen zijn, die spelers van Rust. Een grote groep individuen met tegenstrijdige meningen? Brr, het is maar goed dat je zoiets alleen bij de spelersbasis van een quasi-populaire MMO ziet…

Simpsons

Rust flipperij
                       

Vijftal bioscoopwaardige trailers Star Citizen toont ruimteschepen en meer

Star Citizen is zo’n game – of eigenlijk game-universum – waar de Wacht een tijdmachine voor zou willen bouwen, al is het maar om te zien hoe dat immense project er over een jaar of drie uit ziet. Gelukkig is elke trailer en stuk aan informatie die erover uitkomt om je muis bij af te likken zo lekker, net als onderstaande vijf (!!) trailers voor voertuigen die hun opwachting maken. Dat maakt het wachten op het volgende moment dat je kunt spelen of een daadwerkelijke release (als we dan nog niet een natuurlijke dood zijn gestorven) een stuk draaglijker:


                           

Live-action Street Fighter tv-serie in de maak

De Wacht keek gisteren voor het eerst Tomb Raider, en hoewel dat toch een verdomd vermakelijke film is - Alicia Vikander > Angelina, ik zei het – is het niet genoeg om de ‘gameverfilming-vloek’ op te heffen. Ook wat betreft game-series is er niet veel leuks om te kijken, maar daar kan binnenkort wel eens verandering in komen. Het team dat eerder al meewerkte aan een verrassend populaire Street Fighter-web series uit 2014 – in ieder geval Joey Ansah, Jacqueline Quella en Mark Wooding - gaat samenwerken met eOne om een heuse tv-serie ervan te maken. Niet zomaar een serie, maar eentje die gebaseerd is op Street Fighter II; hoe het er precies op inhaakt is natuurlijk nog maar de vraag. Om nog maar te zwijgen over de cast, de lengte en de releasedatum (via Deadline).

Hier nog maar eens een trailer voor Street Fighter: Assassin’s Fist, de web-serie waar het allemaal mee begon: 


                       

Ubisoft trailert voor seizoen 1 van Steep-evenement

Van 1 april tot en met 29 juni kunnen spelers van Steep – zijn er nog veel? – meedoen aan Season One van ‘Live Activities’. Toernooien, Steps Challenges en langdradigere Completion Challenges; alles voor een iets competitiever randje en natuurlijk de off chance dat een skiër je ervan beschuldigt zijn vriendin te stelen en je vervolgens een gigantische berg af moet racen om er voor te zorgen dat zijn vader het jeugdcentrum niet verwoest. Of is die DLC geschrapt?

Stan Darsh


                          

Er zit ook een (MILDE FAR CRY 5 SPOILER INCOMING) geheim einde in Far Cry 5

Het is niet echt een spoiler maar voor iedereen die 100% blanco Far Cry 5 in wil stappen en zo gestoord is om in de eerste minuten van de game schaapachtig voor zich uit te staren, zit er een onverwacht geheim einde in Far Cry 5. Bij een cruciaal moment voor de speler kan ervoor gekozen worden om alle instructies af te slaan en stil te blijven staan, wat ervoor zorgt dat de speler naar buiten wordt geloodst en de credits beginnen te rollen. Een leuk grapje van Ubi, net als in Far Cry 4 met het geheime einde het geval was (al was die wat leuker). PCGamer heeft er een video van online staan, mocht je die willen checken nog voor je de game zelf in handen hebt gehad. Door spoilergevoeligheid stopt de Wacht de video hier niet onder, in plaats daarvan een foto VAN DIE DOGGO WANT KIJK HEM NOU AH TOE KIJK NOUUU.

Far Cry 5 Doge
                         

En onthoud: just hold on tight and everything will be all right. Lateeeeehr

It's how the pros do it.

REACTIES (11) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord