Lootsysteem Blackout-modus Black Ops 4 gaat op de schop 

Lootsysteem Blackout-modus Black Ops 4 gaat op de schop 2019-01-06T14:41:33
Op de eerste dag van Awesome Games Done Quick 2019 meldt de Wacht zich, met allerheetst zondags gamenieuws. Vandaag: Black Ops 4 op de schop, aandacht voor de character creator van Jump Force, een heavy metal-koor voor Doom en een gigantische Dark Souls-mod. Goedemiddag!

Nieuwe Dark Souls-mod voor een frustrerend begin van 2019

De kans is groot dat een van je nieuwe voornemens is om vaker het ‘You Died’-scherm te zien. De Wacht weet dat omdat iedere Dark Souls-speler diep van binnen een masochist is, en mocht dat bij jou ook het geval zijn dan zal Dark Souls: Daughters of Ash je enorm goed doen. De mod is gemaakt door een Souls-fan genaamd Scott Mooney, die hem heeft geupload op Nexus Mods nadat hij er naar verluidt meer dan 1000 uur in heeft gestopt om ‘m te maken.

Het is een compleet nieuwe manier om Dark Souls: Prepare to Die Edition te ervaren door de nieuwe bosses, vijanden, wapens, items en ook andere locaties van bonfires en NPC’s. In ieder geval genoeg veranderingen in de wereld om regelmatig de weg kwijt te raken en genoeg veranderingen aan de items om een stokje te steken voor een speedrun (voor nu). De mod is nu alleen beschikbaar voor de originele PC-versie van Dark Souls, maar Scott Mooney zegt dat hij hem ergens in 2019 ook naar Dark Souls: Remastered gaat porten.

Dark Souls: Daughters of Ash
                         

Lovecraftiaanse horrorgame Conarium komt volgende maand naar PS4 en Xbox One

Op Steam heeft hij niet de beste reviews, en de Wacht heeft hem zelf ook nog niet gespeeld, maar onderstaande trailer van Conarium laat in ieder geval een heerlijk Lovecraftiaans sfeertje zien. De horrorgame kwam in 2017 al uit voor PC en moest in 2018 uitkomen voor consoles, maar dat werd toch 2019. Volgende maand om precies te zijn, en alleen voor PS4 en Xbox One, inclusief allerlei grafische upgrades voor de PS4 Pro en Xbox One X. Mocht je die grafische poespas (met 30 fps) liever aan je voorbij willen gaan, dan kun je altijd de ‘performance mode’ selecteren (voor een framerate van 60).

Kun je na het zien van de trailer echt niet meer wachten en heb je een PC staan, dan kun je Conarium natuurlijk ook voor twee tientjes op Steam checken.


                         

Lootsysteem Blackout-modus Black Ops 4 gaat op de schop

De Wacht heeft de game totaal aan zich voorbij laten, maar Black Ops 4 schijnt een puike COD te zijn geworden. Toch viel er voor fans van de serie nog genoeg te klagen, onder andere over de Blackout-modus ervan. Specifiek gaat deze klacht over het loot-systeem dat in deze battle royale-modus zit, en het lijkt erop dat daar nu iets aan gaat gebeuren. Game Designer David Vonderhaar laat op Twitter weten dat ze bezig zijn met een nieuwe Stash UX, en dat er nog een keuze gemaakt moet worden wat betreft de exacte opmaak ervan. Deze vernieuwde UX (die je kunt zien in onderstaande Tweet) lijkt op wat de PC-versie van de game al heeft, met meer overzicht op de volledige inhoud van een backpack/crate. Wanneer hier een update voor komt is nog onduidelijk, in ieder geval is het team nog bezig met het fixen van enkele bugs:

            

Binding of Isaac-cardgame nu verkrijgbaar

Wie mijn top 10 games allertijden heeft gelezen weet dat de Wacht een groot fan is van The Binding of Isaac. Hij houdt zich er nog regelmatig mee bezig, en nu de franchise ook met een ander medium aan de haal gaat moet hij zich weerhouden om geen handen vol geld naar zijn beeldscherm te gooien. The Binding of Isaac: Four Souls is een cardgame die gecrowdfund werd op Kickstarter en inmiddels te bestellen is op de website van Studio71, de ontwikkelaar ervan. De game bestaat uit 340 kaarten, 100 ‘custom coins’, twee dobbelstenen (D6 en D8) en natuurlijk een boekje met de regels. Of de kaartgame net zo leuk is om te spelen als de dungeon crawler die The Binding of Isaac heet is nog maar de vraag, maar het ziet eruit als een prima cadeautje voor volgende kerst. Kost je wel 40 dollar (exclusief internationale verzendkosten en dergelijke).

Binding of Isaac: Four Souls

Binding of Isaac: Four Souls
                        

De custom personages en het verhaal van Jump Force centraal in nieuwe trailer

Over een maand kun je je bij de Jump Force voegen en talloze bad guys uit allerlei anime-franchies met de grond gelijk maken. Nu kun je daarvoor in de huid kruipen van een van de legendarische helden die in de game zit, maar Bandai Namco en ontwikkelaar Spike Chunsoft hebben ook een aardig uitgebreide character creator toegevoegd. Die staat centraal in een van de nieuwe trailers, waarin ook wat ruimte zit voor het verhaal:

Jump Force komt op 15 februari uit voor PS4 en Xbox One.

                   

Jump Force X fastfood

Over de character creator van Jump Force gesproken, het social media team van Bandai Namco lijkt wel van fastfood te houden. De Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s staat erom bekend dat ze via Twitter er vrolijk op los roasten, en bij de vraag wie ditmaal de pineut wilde zijn gooide Bandai Namco z’n digitale hand de lucht in. Het uiteindelijke resultaat is het onderstaande - het meisje dat op het Wendy’s-logo pronkt, maar dan in Jump Force:

                    

AGDQ2019 start vandaag

Het perfecte zondagse kijkvoer is natuurlijk een speedrun van je favoriete game, en waar kun je beter speedruns kijken dan bij Awesome Games Done Quick? De 2019-editie trapt vandaag af, rond half 6, en dat betekent weer een week vol gamers die heer en meester zijn in een game waar ze waarschijnlijk veel te veel tijd in hebben gestoken om tijdens dit evenement te kunnen shinen. Met aan het einde hopelijk een collectie nieuwe ongemakkelijke momenten (je weet wel, zoals dit).

Vanavond staan onder andere Hollow Knight, Donkey Kong Country (any%) en Serious Sam Classic: The First Encounter (een favoriet van de Wacht) op het menu. Daarna gaat het speedrun-festijn natuurlijk vrolijk verder, want tot en met 13 januari kun je op de AGDQ2019-stream non-stop naar speedrunners kijken. Het volledige programma vind je hierrrr.

AGDQ
                          

Mick Gordon raapt heavy metal scream-koor bijeen voor aankomende game

De man die verantwoordelijk is voor een van de beste soundtracks van een game ooit, Mick Gordon (van Doom natuurlijk), is van plan iets bijzonders te doen voor een aankomende game. Hij is namelijk bezig om een heus koor aan heavy metal screamers bij elkaar te krijgen en opnames daarvan te gebruiken voor een nieuwe game, waarbij hij niet wil zeggen welke game dat is. Maar ja, zelfs als je in de diepste krochten van de hel bent geflikkerd en op je hoofd landde snap je ook wel dat het waarschijnlijk om Doom: Eternal gaat. De link waarop je je kunt aanmelden eindigt zelfs met ‘666’. Mocht je zelf ook aardig kunnen schreeuwen en toevallig begin maart in Texas zijn en een weekje vrij hebben, dan kun je je tot 1 februari opgeven voor het heavy metal koor:

REACTIES (16) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord