Hitman wordt volledig episodisch 

Hitman wordt volledig episodisch 2016-01-15T12:28:07
Aha, dus dat was de deal met die geannuleerde Hitman pre-orders! Lees snel verder voor meer openbaringen over bijvoorbeeld de custom buggy's in Dying Light, de tweede expansie voor The Witcher 3 en de communicatie van Blizzard. Kortom: stuk voor stuk leuke nieuwtjes vandaag, behalve dan die ene over Activison...

Cats <3

   

Hitman wordt volledig episodisch

Onze Sven berichtte gisteren al over de door Square Enix geannuleerde pre-orders van Hitman. Vaag, verwarrend, vreemd... Gelukkig heeft de Wachtster vandaag de reden voor jullie weten te achterhalen!

Hitman wordt namelijk een volledig episodische game, waardoor je straks de aparte deeltjes kan afrekenen in de digitale winkel. Het eerste deel gaat $15 kosten, de overige content, die maandelijks uit zal komen, kun je voor $10 per keer downloaden. Voor $60 sleep je meteen deze eerste episode en alle latere content binnen. 

De eerste episode van Hitman bevat een proloog en levels die zich afspelen in Parijs. We weten dat Hitman in de komende maanden onder meer naar Italië, Marokko, Thailand, Amerika en Japan afreist, waarbij elke locatie een aparte episode zal vormen. Ook staan er wekelijkse live events en andere aanvullende content op het programma van Square Enix. 

Hitman

Hannes Seifert, opperhoofd van Io Interactive, legt uit dat de keuze om voor een volledige episodische game te gaan alles te maken heeft met kwaliteit en het willen neerzetten van een ‘levende’ ervaring:

"We decided to take the full leap and publish Hitman as a truly episodic game experience. Part of that decision is for that little bit of extra time to ensure every location we release is at the quality level fitting for a Hitman game. But the main driving reason is that this will allow us to create a living game that will expand and evolve over time and establish a foundation for the future — this is the first game in a storyline which will continue and expand with future Hitman games."

De releasedatum van de eerste episode is ongewijzigd gebleven, zodat je vanaf 11 maart aan de slag mag met Hitman op PC, PS4 en Xbox One. In februari kun je via een bèta kennis maken met de eerste episode. Op een later moment in 2016 verschijnt alle Hitman-content gebundeld op een fysiek schijfje. 

   

Dying Light expansie voegt custom wagens toe

In een nieuwe video voor de nieuwste expansie van Dying Light, The Following, zien we hoe we buggy’s in kunnen gaan zetten om zombies voor eens al voor altijd om te leggen. Je kunt je voertuig vervolgens niet alleen opleuken met een blits kleurtje, maar ook met bijvoorbeeld een vlammenwerper.

Producer Tymon SmektaƂa stelt dat je buggy cruciaal onderdeel wordt van het survivallen:

“Your buggy is going to be crucial to surviving out in the open, so we want to create an emotional connection between players and their ride. On top of the lethal weapons and upgrades you’ll be able to add, there are a lot of cool paint jobs, a number of unmistakable bobble heads and little charms to put inside, so you can really make the buggy your own.”

Dying Light: The Following is vanaf 9 februari te checken. Je kunt de DLC los kopen, maar deze is tevens onderdeel van de Season Pass en de nog te verschijnen gebundelde versie van de game die alle content zal bevatten.

   

Activision wederom aangeklaagd vanwege CoD: Black Ops 2

Voor de tweede keer wordt Activision aangeklaagd vanwege Call of Duty: Black Ops 2… Na voormalig dictator Manuel Noriega in 2014 sleept de familie van de Angolese rebellenleider Jonas Savimbi de uitgever nu voor de rechter. Zij willen €1 miljoen zien voor het gebruik van zijn beeltenis in de shooter, die naar hun zeggen Savimbi alles behalve recht doet.

Call of Duty 2: Black Ops

Savimbi was de politieke en militaire leider van de beweging die in een burgeroorlog vocht tegen de regering. Hij werd in 2002 gedood. Volgens zijn kinderen en hun advocaat wordt de rebellenleider in Call of Duty: Black Ops 2 afgeschilderd als een barbaar die iedereen af wil slachten, in tegenstelling tot de “politieke leider en strateeg die hij werkelijk was”. Activision stelt ter verdediging dat zij Savimbi juist weergegeven hebben als een “good guy” en waargetrouw zijn gebleven aan zijn karakter als guerrillabaas.

Gaat er nog geen belletje rinkelen? Je komt Savimbi tegen tijdens de eerste campaignmissie in Call of Duty: Black Ops 2, waarin Alex Mason zijn vriend Sgt. Frank Woord probeert te redden.

   

Trailerovervloed

De Wachtster heeft weer drie versche trailers te pakken voor haar vaste rubriek trailerovervloed. Natuurlijk moet er altijd ruimte zijn voor AAA-titels, maar het is eveneens belangrijk om de minder bekende games wat aandacht te schenken. Dus zonder verdere vertraging: hierbij wat bewegende beelden van Harvest Moon: Seeds of Memories, Sorcery! en Subnautica.

   

Nieuwe details tweede expansie The Witcher 3

Gisteren konden jullie al een filmpje checken over de aankomende expansie voor the Witcher 3. De Wachtster vond tijdens haar speurtocht vannacht nog een aanvullend interview over Blood and Wine dat de moeite van een berichtje in de Nachtwacht eveneens wel waard is.

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

Jakub Szamalek, senior writer, laat weten dat CD Projekt Red met Blood and Wine jammer genoeg een einde aan het derde avontuur van Geralt breidt. Deze tweede en tevens dus laatste expansie voor The Witcher 3: Wild Hunt moet ons echter gelukkig wel nogmaals zeker 20 tot 30 uur aan content voorschotelen.

De feedback van de fans is volgens Szamalek een factor die zwaar meeweegt tijdens de ontwikkeling van Blood and Wine. Hij noemt het verhaal in deze expansie daarnaast veel complexer dan die in de main game, en is zelfs van mening dat de nieuwe content in zijn totaliteit beter is dan al het voorgaande! Ook prijst hij de nieuwe charismatische vijand en de nieuwe regio, die nog onaangetast is door oorlog, maar wel een oeroud bloederig geheim kent...

Blood and Wine komt later dit jaar uit voor PC, PS4, Xbox One.

   

“Communicatie over Hearthstone moet beter”

Ondanks dat Blizzard de content voor Hearthstone er in vrij snel tempo uitpoept, is het voor de vele hardcore fans van de game nooit genoeg. En dat terwijl de kaarten uit de laatste adventure, League of Explorers, nog vele geheimen kennen voor de Wachtster en vele andere spelers... Senior game designer, Ben Brode, gaat in onderstaand filmpje in op deze gekke situatie.

Brode is vrij eerlijk in zijn mening, zo stelt hij dat er vanuit Blizzard zeker een gebrek is aan communicatie. De ontwikkelaars heeft echter een vrij goede reden: men kondigt nieuwe content liever niet te vroeg aan, omdat er altijd nog zaken veranderd kunnen worden. Blizzard heeft zich echter voorgenomen beter te communiceren met de community. Een van de onderdelen hiervan betreft het frequent uitbrengen van filmpjes als bovenstaande.

Ten slotte wil Brode ons verzekeren dat er eigenlijk geen reden tot zorgen is… De devs werken altijd aan nieuwe content voor Hearthstone:

"We have so many things planned for the future of Hearthstone, but it's not always the right time to announce that cool new stuff. We're never far away from the next cool announcement."

   

Memes en dingen

In deze memes en dingen zien jullie wat er gebeurt wanneer games wel erg levensecht worden. Check de personages uit GTA V wat gemene Tweets voorlezen en ervaar de seizoenen in Fallout 4.

   

Lekker koesen!

REACTIES (88) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord