God of War: Ascension vernieuwend genoeg of niet? 

God of War: Ascension vernieuwend genoeg of niet? 2012-09-17T12:54:57
Hoeveel vernieuwing heeft een game nodig als alle voorgaande delen aarsschoppend cool zijn? Een terechte vraag waarop de N8W8 graag antwoord geeft, althans hij doet z'n best. Het echte gamenieuws is schaars dus verwacht verder lekker veel onzin: Japanse gekkigheid, DOA vechters, kunstig geskate en de nostalgische drol genaamd Jaguar.

Gyroretsu Nageloop, jeweetzelf
Een trailer zo vaag en idioot mogelijk maken. Japanners hebben daar wel extra aanleg voor. Aanschouw onderstaand kunstwerk, Gyroretsu Nageloop, er maar op na.

Verder niet gek, Japanners zijn tenslotte ook meesters in het maken van vage en idiote games. Een van de pot gerukte trailer past prima bij een van de pot gerukte game. Zoals onderstaande gameplay van Gyroretsu Nageloop demonstreert.
 

Gyroretsu Nageloop is dus een puzzelgame waarbij je mensen die in de rij staan kunt laten oplossen/ opstijgen door ze te laten aansluiten bij mensen met dezelfde kleur. Eigenlijk gewoon een simpele puzzelgame dus maar door de rare setting en de aanvullende full motion video en overdreven geluiden ontstaat een vreemd geheel.

Nu verkrijgbaar in de Japanse 3DS eShop, waarschijnlijk nooit verkrijgbaar bij ons in het westen.

DOA, ons kent ons
Leuk al die fighting titels. Maar probeer maar eens de relaties bij te houden die de vechters onderling met elkaar hebben. Ok, het is vaak bijzaak al dat geleuter maar kan tegelijkertijd best leuk zijn enigszins een beeld te hebben van wie, wie is. Het helpt wel als je iemand bent die zelf zijn eigen verhaaltjes begint te bedenken als twee vechters elkaar op de bek slaan (doe ik altijd met een maat van mij als we gaan two-playeren). Doe er mee wat je wil, Tecmo levert ons in ieder geval een overzicht voor Dead or Alive 5.

 

Ik snap alleen niet waarom er geen lijn zit tussen Hayabusa en Ayane, die kennen elkaar toch ook? Ayane komt tenslotte zelfs een kijkje nemen in Ninja Gaiden...

Pure Evil

God of War: Ascension teveel van hetzelfde?
Via een lezersbrief wordt er bij CVG kort besproken of God of War: Ascension te veel op haar voorgangers lijkt, en dan vooral of dat erg is. De lezer vind God of War perfect en wil best meer van hetzelfde, CVG kan er mee leven maar ziet toch liever ook vernieuwing. De N8W8 kletst hierover graag even mee.

Zelf vind ik God of War fantastisch, dat dat ten eerste even duidelijk is. Wat betreft nieuwe GoW delen ben ik het eigenlijk wel eens met de reactie van PSM3, ook te vinden in het CVG artikel. Zij roepen dat een serie of moet vernieuwen of moet doodgaan. Klopt wel, als er niks verandert, maakt elk nieuw deel minder indruk en wordt een serie als geheel ook minder indrukwekkend. Nu is God of War zo kick ass dat ik een Ascension sowieso nog makkelijk aankan, zelfs al is er naast de multiplayer vrij weinig veranderd. Maar vernieuwing kan geen kwaad, dat is ook wel duidelijk als je alle voorgaande delen tot aan Ascension naast elkaar legt.

God of War blies iedereen weg. God of War 2 had zoveel nieuwe wapens en een aardige dot nieuw spektakel dat werkelijk alles uit de PS2 perste, dat iedereen nogmaals aardig werd weggeblazen. God of War 3 bracht de bruutheid van de serie op nog grotere schaal naar buiten dankzij de power van de PS3. En nu dan God of War: Ascension, nog steeds heel cool, maar het is voor het eerst dat ik tijdens het kijken van de trailers even dacht, hmmm, mannetjes alle kanten opslaan hier, grote hoofdbaas daar, die een beetje bespringen van alle kanten zus, quicktime event zo....daar gaan we weer...

Hoe kijken jullie tegen Ascension aan, en hoelang kan GoW nog teren op de haar huidige reputatie/ kwaliteit..?

Skaten in de kunst
Voor ieder die artistiek verantwoord eventjes relaxt wat wil rondskaten, is Zineth de game die je moet hebben. Proberen kan geen kwaad, want Zineth valt gratis te downloaden. Skate, spring, verzamel, doe eens een missie, alles naar eigen inzicht. Maak je tevens niet te dik de afgrond in te storten, je kunt namelijk de tijd ruimschoots terugdraaien. Voor wie dit alles nog te veel moeite is, geen nood, hieronder een trailer. Alleen kijken naar deze game is ook al best trippy, alsof je wordt opgezogen door moderne kunst.

Jaguar suckte me toch een potje aars
De Wacht liep net nog tegen Dorkly's artikel over de meest verschrikkelijke game reclames aan. Zeker de moeite waard, er zitten heuse pareltjes tussen. De N8W8 pikt graag de Atari Jaguar reclames er uit omdat deze ons mooi herinneren wat voor een kansloos systeem dit was. Vanaf het prille begin al.

Ergens tussen de 16-bit hoogtijdagen en het serieuze begin van het 32-bit tijdperk in, was daar ineens de Atari Jaguar. Een zogenaamde 64-bit spelcomputer. Van die 64-bit heeft geen mens ooit iets gemerkt. De graphics van de meeste spellen waren om te janken, de console zelf zag er niet uit en ook de controller was waardeloos. Degelijke spellen zijn zeldzaam voor de Jaguar, laat staan goede spellen. De beste game verkrijgbaar was volgens mij Doom, maar die kon je dus al jaren op de PC spelen.

Enfin, de reclames dus. Onderstaande twee spotjes sluiten perfect aan op de draak van een console dat de Jaguar was.

CyberMorph, zo wreed dat je er van gaat kotsen.

Random Awesomeness
Weer net zo awesome als vorige week maar oh zo random. Onderstaande beelden lijken een beetje op de eerste werkdag van een PU Stagiair, alleen dan net anders...

REACTIES (26) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord