Geen next-gen Hitman 

Geen next-gen Hitman 2014-01-07T09:26:14
De Wachtster kan jullie melden dat Halo 5 sowieso dit jaar verschijnt. O, en die nieuwe Eidos titel? Dat wordt geen next-gen Hitman.. Maar misschien krijgen we wel een next-gen Tekken. En sowieso een Dark Souls II comic. Verder ook nog een lap tekst over inFamous Second Son en de Metal Gear Solid ESRB rating.

WEEE

 

Doe het via Twitter: Halo en Uncharted

Twitter is heet. Dat vinden mensen in de spelletjesbranche althans. 

Zo zagen we vandaag een bevestiging dat de nieuwe Halo zeker weten dit jaar verschijnt. Yay!

Halo

Ook werd er vandaag geteased naar de nieuwe Uncharted. Mogelijke yay!

Uncharted

En errm.. tja.. meer heeft de Wachtster er eigenlijk nog niet over te zeggen. MAAR wellicht horen we meer over Uncharted tijdens de Sony persconferentie op de Consumer Electronics Show.. waarna jullie dit in de loop van de ochtend natuurlijk zo snel mogelijk zien verschijnen op deze glorieuze website.

 

Geen next-gen Hitman, wel een mobiele versie..

Eerder vandaag was nog te lezen dat Eidos Montreal druk bezig is met een nieuwe next-gen game en dat het wellicht om een nieuwe Hitman titel zou kunnen gaan.. Maar helaas lijkt dat feest definitief niet door te gaan: Hitman voor de next-gen is gecancelled. 

Het balletje kwam aan het rollen dankzij informatie op de LinkedIn pagina van Richard Knight (senior designer Eidos). Daar is bij zijn projecten te lezen: ‘Senior Designer – Hitman Project (Next-Gen Consoles/Current Gen/PC) – Cancelled.’ Daarnaast zien we de volgende omschrijving: ‘Prototyping games in short dev cycles for Tablet devices.’ De mobiele versie van Hitman gaat er dus nog wel komen. Dit werd ook bevestigd door de community manager van IO-Interactive. 

HitmanEr was nog weinig bekend over de next-gen Hitman titel, die eind 2011 aangekondigd werd, maar zeker was dat het een first/third person combat titel zou worden. En dat er waarschijnlijk gebruik zou worden gemaakt van microtransacties en leaderboards. De eerste concept art dook in 2012 op. Maar helaas gaat het feest dus niet door.. Een bevestiging dat we dan wel mogen rekenen op een next-gen Deus Ex zou de Wachtster haar pijn aanzienlijk verzachten..

 

Next-gen Tekken?

Iemand zin in een next-gen Tekken? De producer van de franchise, Katsuhiro Harada, in ieder geval wel!

Tekken Tag Tournament 2

De beste man heeft de console misschien nog niet eens staan in zijn Japanse optrekje, maar hij is wel degelijk aan het spelen met de gedachte om Tekken naar de PS4 te brengen. Op Twitter kwam de vraag of Harada alsjeblieft een Tekken Tag Tournament 2 port zou willen fixen. Hij antwoordde het volgende:

“Umm…I think… I want develop new one for PS4.”

Onmiddellijk kwam natuurlijk de vervolgvraag of hij ook dan ook effe een PC en Xbox One versie van deze game zou kunnen maken. Het antwoord daarop was:

“Of course. I hope.”

Er is ook al naar een Wii U versie gevraagd, maar daar is nog geen antwoord op gekomen.. Misschien moet de Wachtster ook maar eens Twitterdetweet spammage uitvoeren in haar rol als ambassadrice voor Nintendo. Want: the more Tekkens, the better!

 

Memes en dingen

Ook Snoop Dog/Lion/Dinges heeft liefde voor Pokémon

 

 

Metal Gear Solid: Ground Zeroes krijgt een M 

De Wachtster verzoekt de jongste lezers om deze post voorbij te scrollen, want Metal Gear Solid: Ground Zeroes wordt veel te eng voor jullie!

Zijn ze weg? Het zit namelijk zo: de rating voor de nieuwe MGS game is bekend gemaakt door de Entertainment Software Rating Board en drum roll... het wordt een M voor Mature. Deze rating is toegekend vanwege ‘blood, gore, intense violence, sexual violence and strong language.’

MGS: Ground Zeroes

In de game kun je met verschillende wapens aan de slag om vijandelijke soldaten om te leggen. Deze vuurgevechten worden beschreven als realistisch met een boel bloed en gore, zowel in de cutscenes als in de gameplay. De ESRB zegt er het volgende over:

“Players infiltrate various bases and use pistols, machine guns, and rocket launchers to kill enemy soldiers. Firefights are highlighted by realistic gunfire, slow-motion effects, and large blood-splatter effects. Players can also employ stealth attacks and have the ability kill non-adversary characters/prisoners.”

Hierbij geeft de Wachtster jullie twee voorbeeld scènes, waaraan de game deze rating te danken heeft. 1) Je hoort hoe een vrouw aangerand wordt. 2) En je ziet hoe de ingewanden van een NPC bloot gelegd worden om een bepaald object te kunnen verwijderen. Hè, gezellig!

 

Dark Souls II comic

Namco Bandai en From Software gaan aan de slag met comicwriters en artists om een exclusieve comic te fixen, die zich afspeelt in het Dark Souls II universum. De comic krijgt de volgende titel mee: Dark Souls II: Into the Light.

Dark Souls II

Vanaf 8 januari vinden jullie ‘m hier. Er komt een wekelijkse update van de comic tot aan de release van de game op 14 maart.

En de Wachtster bewaart the best for last, want de comic is free! 

 

inFamous Second Son informatie

De PS4 exclusive inFamous: Second Son belooft iedere speler een unieke ervaring te bieden. In deze open wereld superhelden game krijgen we namelijk flink wat morele keuzes voor onze kiezen. Nate Fox (van Sucker Punch) legt ons dit, en nog veel meer, uit in een een interview.

inFamous Second Son

Dankzij de mogelijkheden die de PS4 de ontwikkelaars biedt, is het volgens Fox voor het eerst mogelijk een schitterende wereld te maken, waarin de burgers ook daadwerkelijk reageren op Delsin.

“The game world does react to you. You make choices throughout the game with pretty serious consequences, so that serious choice and consequence theme is still there. You matter in that world.”

De game zal talloze morele keuzes bevatten. Het pad dat je volgt zal volgens Fox resulteren in een uiterst persoonlijke spelervaring.

“The choices you make along the way will not only impact Delsin’s story, but also the way that his powers mature and evolve, and the way other characters around you evolve and change. It’s very, very different. You’ve got to play the game twice to see it all.”

InFamous 1 en 2 bevatten natuurlijk ook al morele keuzes, die onder andere van invloed waren op het einde van de game. Fox bevestigde dat InFamous: Second Son de trophy data gaat gebruiken om deze keuzes te achterhalen en vervolgens te verwerken in dit deel.

“We’re absolutely going to be looking at trophy data to see where we go next but I couldn’t tell you which trophies we’ll be looking at.”

inFamous Second Son 2

In de game is het meteen duidelijk of je voor een evil of good optie hebt gekozen, maar de consequenties hiervan zijn dan weer vaak niet meteen duidelijk.

“We try to cut down on ambiguity as much as possible, but at the same time we try to put situations in front of the player that are frankly tough, because that’s what games are good for; they can transport you to places you’ve never been and let you do things you’ve never done before.”

Fox denkt dat de meeste mensen de game eerst als goodie two-shoes zullen spelen, maar dat ze bij een tweede playthrough juist vaak voor het tegenovergestelde kiezen.

“We do our damnedest to make it fun in both directions, but in my opinion you’ve got to play the game twice to really experience inFamous: Second Son. I know that most of them play first as a good guy because we’ve been conditioned by society not to speed and help old ladies cross the street. But then they play through again, and they’re the most evil sons-of-guns you’ve ever met. They enjoy being evil, but they’ve got to get the good guy experience out of their systems before they allow themselves to be the jerks they are in their heart.”

inFamous Second Son 3

Volgens Fox is de insteek van Second Son heel anders dan in de vorige delen. Iets dat volgens hem alles te maken heeft met het feit dat onze wereld er nu heel anders uitziet dan destijds het geval was. Zo is deze game geïnspireerd door terroristische dreigingen, die in de game belichaamt worden door doorsnee mensen die in een bijzondere situatie verzeild zijn geraakt of die een sterke overtuiging hebben. Fox ziet de game dan ook als een soort reactie op de huidige maatschappij, die wordt beheerst door een angstcultuur.

“Our game is absolutely in response to the kind of ‘fear mania’ surrounding the hunt for terrorism. It’s not that terrorists aren’t real or they’re horribly dangerous. We should be worried, but to fear your neighbour, to fear every day society and not embrace people while keeping a watchful eye out is something we’re trying to talk about in the game.”

De relatie tussen Delsin en zijn broer Reggie is volgens Fox ook sterk gebaseerd op dit thema. Reggie is een gezagsgetrouwe agent die van mening is dat iedereen zich aan de wet moet houden. En Delsin.. tja, die denkt daar anders over.

“The relationship between our hero Delsin and his older brother Reggie is very core to the story because Reggie represents the common man, and their attitude towards anyone who’s different – in this case – anyone with these powers who are kind of demonised in the inFamous world. Throughout the course of the game, depending on what sort of person you are, you change not only Reggie’s attitude, but the attitudes of society about anyone who’s different.”

inFamous Second Son 4

tl;dr versie: InFamous: Second Son wordt briljant. You’re welcome!

inFamous Second Son verschijnt 21 maart.

 

Memes en dingen

Steam geeft nu zelfs geld toe!

Steam wil er vanaf

 

Quack 

Kwak

 

Lekker koesen!

REACTIES (51) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord