Gamedirector Kitase: ‘FFVII Remake Part 2 gaat verder met het FF7-verhaal zoals je dat kent’ 

Gamedirector Kitase: ‘FFVII Remake Part 2 gaat verder met het FF7-verhaal zoals je dat kent’ 2020-04-29T02:47:34
Geen gekke fratsen in het vervolg van het Final Fantasy VII Remake-verhaal, zo beloven de gamedirectors. Verder, in de Nachtwacht: de releasedatum van Destroy All Humans, Bloodborne op 60 FPS, Google Stadia en EA slaan de handen ineen, de Xbox Games with Gold voor mei en veel meer. Goedemorgen!

Gamedirector Kitase: ‘FFVII Remake Part 2 will continue as FF7 always has’

Een van de grote pluspunten aan de Final Fantasy VII Remake is dat Squeenix het voor elkaar heeft gekregen om een klein stukje van één game (de originele Final Fantasy VII) uit te vergroten en interessant te houden. Het verhaal gaat in Part 2 vrolijk verder, maar het opbreken van zo’n verhaal heeft natuurlijk wel gevolgen. Zo is er een zekere cliffhanger aan het einde van het eerste deel, iets waar fans van de originele FFVII met verbazing naar zaten te kijken en de nodige vraagtekens deed opwerpen. Want ja, hoe gaat Square Enix verder met dit verhaal zonder keihard af te wijken van het origineel? We weten nog altijd niet precies hoe, maar volgens game director Yoshinori Kitase hoeven we niet bang te zijn dat de Remake te veel z’n eigen ding gaat doen.

‘We gaan het verhaal niet drastisch veranderen en er iets compleet anders van maken dan het origineel’, zo zegt Kiatse in het Final Fanatasy VII Remake Ultimania-boek (dat maar liefst 752 pagina’s bevat!). ‘Hoewel het een Remake is, kun je ervan uitgaan dat het FF7-verhaal vanaf nu verdergaat zoals het FF7-verhaal altijd al is gegaan.’

          

Toekomstige delen Final Fantasy VII Remake mogelijk in kleinere stukken uitgegeven om ontwikkelingssnelheid te bevorderen

Over het FF7 Remake Ultimania-boek gesproken, uit diezelfde bron blijkt dat er plannen zijn om het nog overblijvende deel van de FFVII Remake in kleinere stukken uit te geven. Game directors Tetsuya Nomura en Yoshinori Kitase leggen in het boek uit dat dit het ontwikkelingsproces zou moeten versnellen (via Twitter), al staat niets vast. Op de vraag hoeveel delen de Remake precies zal tellen, gaf hij als antwoord ‘twee of drie’, afhankelijk van hoe groot ze die delen maken (en hoe snel dat zou kunnen). Moraal van het verhaal (uit dit interview): het zou veel sneller zijn om kleine verhaaltjes te vertellen die inhaken op het hoofdverhaal, dan dat originele hoofdverhaal te pakken en dat alleen te vervormen in de nieuwe game(s). Mocht er inderdaad iets gedaan worden met side-stories, dan zal dat dus sneller kunnen verschijnen dan een groot, nieuw deel met focus op het hoofdverhaal. Lekker vaag:

We have a general idea of how the story will play out, but we haven’t decided exactly [how many parts], nor can we confirm anything. [..] There’s speculation that it will be three parts, but we’re just doing things one step at a time. [..] [The next release date] depends on how many parts the overall story will be. If we divide the story into large parts, it’ll take longer to make. If we divide it into more detailed smaller sections, then developing it will be faster. I hope to release the next one as soon as possible.’

FFVII Remake
               

Destroy All Humans op 28 juli naar PC, Xbox One en PS4

Trek je anale sonde alvast maar uit de kast en oefen je meest intimiderende brul maar even, want die ga je nodig hebben vanaf 28 juli. Die dag zal namelijk in het teken staan van UFO’s, lasers, explosies en genocide, mits je je best doet in Destroy All Humans! natuurlijk. De alien-/wereldoverheersing-simulator keert na 15 jaar terug in een uiterst gelikt jasje, en zal voor het eerst te spelen zijn op PC (al kun je er ook mee aan de slag op PS4 en Xbox One). Mocht je de franchise niet kennen: het is zaak om in de huid van een grijze alien – al dan niet in de huid van een puny mensje – voor een flinke portie wanorde te zorgen op planeet Aarde. Je maakt gebouwen kapot, laat het lasers regenen, ontvoert mensen én vee (als je ze niet desintegreert), beoefent je telekinese en vliegt een rondje in je ruimteschotel. Plezier voor de hele familie:


               

Bloodborne-modder laat de game op 60 FPS draaien

Hoewel de Wacht nog altijd niet bijzonder veel met de game heeft (doe hem maar een ‘ouderwetse’ Dark Souls), is het hem de afgelopen jaren wel duidelijk geworden dat Bloodborne-fans nogal… fanatiek zijn. En laten we eerlijk zijn, ze zijn ook aardig geduldig. De game is al ruim vijf jaar uit en heeft nog altijd geen remaster of opgepoetste versie gekregen zoals bij Dark Souls wel het geval was, wat betekent dat iedereen nog steeds vast zit aan die originele graphics en originele framerate. Tot vandaag, wellicht, want een van de fanatiekste fans is aan de slag gegaan met een Bloodborne-mod, die in ieder geval de framerate van de game flink omhoog gooit. Jep, de bekende modder Lance McDonald bereikte de heilige graal: 60 frames per seconde.

Helaas is dit niet een mod die je even 1, 2, 3 kunt downloaden en waar je direct de komende drie maanden aan quarantaine mee kunt doorkomen. Sterker nog, McDonald lijkt nog volop aan het werk te zijn en allerlei dingen te testen (zoals het draaien op een PS4 vs PS4 Pro), maar die eerste, vloeiende beelden van deze gameklassieker zijn toch mooi om te zien. Maar ook dat lijkt voor nu een beetje lastig, aangezien McDonald nog geen video op YouTube heeft gezet en de Twitter-video’s de framerate niet ten goede komen. Indrukwekkend is het wel:

           

Indivisible nu uit op Nintendo Switch, maar de ontwikkelaar is er niet blij mee

De ontwikkelaar van de indie-game Indivisible kreeg vandaag een bizarre verrassing: hun game stond ineens op de Nintendo eShop! Je weet wel, Indivisible, die RPG/adventure van de makers van Skullgirls, die ooit gepitcht werd als Wii U-titel en meer dan 2 miljoen dollar inzamelde via crowdfunding in 2015. Ja, de game die in 2019 nog uitkwam op PS4, Xbox One en PC, en waar veel fans dolgraag een Nintendo Switch-versie van wilden. Nou, hun wensen zijn gehoord, en hoe! Tot de verbazing van fans is Indivisible vanaf vandaag te downloaden in de eShop. Maar ook tot verrassing van de devs, die geen flauw benul hadden dat uitgever 505 Games dit van plan was, laat staan dat ze betrokken waren bij de ontwikkeling van de Switch-port.

Om het nog veel erger te maken is de dev ook verre van blij met de kwaliteit van de Nintendo Switch-variant. Mike Zaimont ging Twitter op om zijn verbazing met de wereld te delen, en dat was zeker niet alleen positief. Hoewel hij de framerate op zowel tv als in de handheldmodus nog de hemel in prijst, zijn er dingen gebeurd die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Zo is er voor de port gebruik gemaakt van een oude build van Indivisible waar géén co-op of NG+ in zit, en gaat er op het gebied van marketing en communicatie met fans én het dev-team verdomd veel fout. De releasedatum is nooit aangekondigd, er was überhaupt geen sprake van publiciteit en de eShop maakt zelfs gebruik van een verkeerde afbeelding. ‘This launch does not represent the quality standards of Lab Zero. It just doesn’t. I’m sorry. It wasn’t us.’ Dat zegt genoeg.

Indivisible Switch launch
             

Dosis surrealistische horror staat in juli voor je klaar met Deadly Premonition 2

Fucking absurde horror, dat is waar de Wacht zo nu en dan gewoon even aan toe is. Van die shit waarbij je niet weet of je in de lach moet schieten of een noodlijn naar een psychiater bij moet inschakelen (of beide). Eén ding is zeker, weinig games weten de batshit existentiële nachtmerrie genaamd Deadly Premonition te evenaren, dus die geplande sequel voor aankomende zomer is meer dan welkom.  Alhoewel, sequel… Hoewel het deel 2 is, vindt Deadly Premonition 2 zowel voor als na het origineel plaats, een soort pre-sequel dus. 18 juli is de datum dat je ermee aan de slag kunt, exclusief op Nintendo Switch. Dat had je koffie niet voorspeld.

Spelers zullen in Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise eens ter meer op onderzoek gaan om een moordmysterie op te lossen in de huid van niemand minder dan FBI-agent Francis York Morgan. De cultstatus (en het heerlijk goofy/absurde sfeertje) van die eerste game zal waarschijnlijk niet evenaart worden – die status had de game immers ook te danken aan z’n uhh… zwaar verouderde graphics, animaties, voice-overwerk, etc. – maar de eerste beelden zien er verre van slecht uit. Zo zal er naast het oplossen van gruwelijke moorden ook tijd zijn voor bowlen en waterskiën. De releasedatum-trailer heeft helaas geen nieuwe gameplaybeelden voor ons in petto, en is een soort veredelde intro:


                

Periodieke tweestapsverificatie voor het claimen van gratis games op Epic Games Store

Vanaf vandaag zal het iets moeilijker worden om gratis games te claimen via de Epic Games Store, zo maakt Epic bekend. Wie een game voor noppes wil binnen hengelen zal periodiek geconfronteerd worden met tweestapsverificatie. Mocht je dat dus nog niet hebben geactiveerd, dan kun je in de toekomst mogelijk geen nieuwe games meer aan je bibliotheek toevoegen. Epic doet dit naar eigen zeggen om ervoor te zorgen dat gebruikers hun account beter gaan beveiligen, maar aangezien ze dit beleid alleen invoeren bij gratis games zou het ook kunnen dat dit een poging is om bots tegen te gaan. Vaste kost lijkt de verplichte tweestapsverificatie echter niet te worden, want na 21 mei hoeft het ineens niet meer. Een proef? Met als doel..? Tja, geen idee, maar wel interessant.

Epic Games Store               

Nieuwe Monster Hunter World: Iceborne-update uitgesteld

Helaas meer uitstelnieuws. Ditmaal is het Monster Hunter World dat de negatieve effecten van het coronavirus ondervindt, en noodgedwongen de release van de volgende update van Monster Hunter World: Iceborne moet uitstellen. Volgens de nieuwe update-roadmap wordt de release van Title Update 4 opgeschoven naar een nader te bekend te maken datum – in de tussentijd zullen de huidige Event Quests voor het grootste deel verlengd worden, zodat je in ieder geval nog iets te doen hebt in de game. 

              

V-Rally 4 en Warhammer 40K: Inquisitor – Martyr bij Xbox Games With Gold van mei

Meer ‘gratis’ is altijd meer goed, maar als het aankomt op de Xbox Games With Gold van de komende maand… meh. Zoals wel vaker leunt het aanbod hevig op sport en racen, maar gelukkig is er ook nog wat aandacht voor RPG’s. De hele maand mei kunnen abonnees V-Rally 4 downloaden, een Xbox One-racegame die meer de arcade-kant opgaat dan een echte racesim. Vanaf 1 tot en met 15 mei kunnen Xbox 360-gebruikers aan de slag met Sensible World of Soccer, een remake van een top-down voetbalgame uit de jaren ’90. Vanaf 16 mei is Warhammer 40.000: Inquisitor – Martyr aan de beurt op de Xbox One, een game die je alleen in quarantaine of in (remote) co-op kunt spelen. Tot slot een tijdmachine naar het jaar 2009 en de game Overlord 2, een geinige actie-RPG die iedereen die nog regelmatig z’n Xbox 360 opstart nu toch wel een keertje gespeeld zou moeten hebben. 


                   

Star Wars Jedi: Fallen Order, FIFA en drie andere EA-titels komen naar Google Stadia

Via een heuse Google Stadia Direct slingert Google wat nieuwe informatie over streamingdienst Stadia de wereld in, met vannacht een focus op een samenwerking die je misschien niet zag aankomen: EA en Google slaan de handen ineen. Dit doen ze om vijf EA-titels naar Stadia te brengen, met dit jaar als eerste Star Wars: Jedi Fallen Order, FIFA en Madden NFL. De twee overige titels worden later bekend gemaakt. Weinig mensen zullen echt enthousiast worden van dit nieuws, maar desalniettemin lijkt het een goede zet te zijn van Google. Titels als FIFA en Madden lijken immers onmisbaar bij een streamingdienst die uiterst geschikt is voor casual gamers, dus chapeau. Beetje laat, dat wel. Mocht je onderstaande, 16 minuten durende Stadia Direct liever niet in z’n geheel bekijken, check dan het volgende nieuwtje voor de highligths. 

                

Ook DOOM Eternal, PUBG, Octopath Traveler, Rock of Ages III en Zombie Army 4 naar Google Stadia

Er staan meer dan alleen EA-games op de planning voor Google Stadia, dat in de Stadia Direct ook nog even DOOM Eternal, PUBG, Octopath Traveler, Rock of Ages 3: Make & Break en Zombie Army 4: Dead War aankondigt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over Embr, Crayta, Wave Break en Get Packed. Een hoop games die je al veel langer op andere platformen kunt spelen:


              

Ambitieuze ruimte-MMO Dual Universe toont wat het in petto heeft

                   

Britse Folklore-horror in Maid of Sker-trailer


                 

Old school schietfestijn Ion Fury vanaf 26 juni te spelen op PS4, Xbox One en Switch


             

Verrassing: Moving Out vandaag out op PC, PS4, Xbox One en Nintendo Switch!

REACTIES (10) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord