Fortnite content creators kunnen binnenkort echt geld verdienen 

Fortnite content creators kunnen binnenkort echt geld verdienen 2018-10-08T00:04:54
Met Support-A-Creator kunnen Fortnite content creators een zakcentje verdienen. De kans dat je met je YouTube-filmpjes miljonair wordt, is echter nog steeds gering... Ander nieuws in deze N8W8 over: ontwikkelingen bij Guerrilla Games, de region lock in PUBG, de voice actors uit Control en de Platinum Trophy in Marvel's Spider-Man.

Cats <3
    

Fortnite content creators kunnen binnenkort echt geld verdienen

Met een nieuw Fortnite-evenement kunnen Fortnite content creators (YouTube, Twitch, etc.) binnenkort echt geld verdienen. Dit Support-A-Creator event eindigt op 31 december.

Het werkt zo: tijdens Support-A-Creator kun je “Support a Creator” kiezen in de Item Shop in Battle Royale of de Loot Tab in Save the World. Daarna kun je de Epic tag van je verkozen content creator invullen. Hiermee krijgt hij of zij vervolgens een gedeelte van de door jou gespendeerde V-Bucks.

Volgens Epic vallen onder andere videomakers, streamers, artiesten en cosplayers onder content creators. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je jezelf aanmelden, waarna Epic bepaalt of je voldoet aan de criteria. Zo moet je onder meer al 30 dagen lang regelmatig Fortnite-content creëren en minstens 1000 volgers hebben op een van de grote social mediakanalen.

Fortnite

Verwacht als Fortnite content creator echter niet plots binnen te lopen. Voor 10.000 uitgegeven V-Bucks krijgt de creatieveling zo'n $5. Epic tempert zodoende de verwachtingen: mensen mogen “modest results" verwachten.

Hoe je wel rijk kunt worden met streamen, liet Johan je trouwens gisteren nog zien.
    

Guerrilla Games huurt ex-Ubisoft devs in voor nieuwe game

Het viel iemand op ResetEra op dat Guerrilla Games druk bezig is nieuwe medewerkers in te huren. Specifiek gaat het om een aantal mensen die eerder aan Tom Clancy's Rainbow Six: Siege werkten. De Wachtster licht twee van deze mensen uit:

De eerste is game director Simon Larouche, die negen maanden geleden aan de slag ging met de nieuwe "Secret Game is Secret!"-game van Guerrila Games. Larouche werkte ook al eerder voor de ontwikkelaar aan Killzone 2.

Ook Chris Lee is een bekende naam. Hij was de online en multiplayer designer voor Rainbow Six: Siege. Bij Guerrilla Games bekleedt hij nu de functie van principal game designer, ook weer voor die nieuwe, onaangekondigde game.

Killzone

Beide heren hebben dus een achtergrond in multiplayer design... Laten we de geruchtenmachine eens aan slingeren. De Wachtster denkt namelijk dat het zomaar zou kunnen dat de volgende Sony-exclusive een dikke multiplayer-modus bevat.

Daarmee lijkt een vervolg op Horizon: Zero Dawn minder aannemelijk dan een nieuwe Killzone. Een geheel nieuwe game is echter ook niet uitgesloten. "Secret Game is Secret!" blijft in ieder geval een heerlijke codenaam!
     

Trailerovervloed

De Wachtster is de lulligste niet. Ze snapt best dat je wat opstartproblemen hebt op zo'n maandagochtend. Zodoende hierbij vier versche trailers om effe chill de slaap uit je ogen mee te wrijven. Kijk snel mee naar:

  • Friday the 13th: Killer Puzzle – 25 oktober op Nintendo Switch
  • The Missing: J.J. Macfield and the Island of Memories – 11 oktober op PC, PS4, Switch en Xbox One
  • Descent – begin 2019 op PC, PS4, Switch en Xbox One
  • Chronus Arc – 10 oktober op Xbox One


       

PUBG-spelers vragen om region lock voor China

Na een recente update werkt PlayerUnknown's Battlegrounds (op verzoek van de spelers) met region locking. Dit region locking valt in de praktijk echter toch niet helemaal in de smaak.... Zodoende vragen spelers PUBG Corp. nu om het region locking te beperken tot China.

Met PC update 22 wordt je server automatisch bepaald op basis van je locatie. Als je samen met iemand uit een andere regio wilt spelen, bepaalt matchmaking automatisch de beste regio. Op papier klinkt dit als een goede ontwikkeling, maar in de praktijk betekent het dat spelers te maken kunnen krijgen met fikse latency.

Sidenote: voor de update doken er regelmatig Chinese spelers op Europese/Amerikaanse servers op. Zij werden beschuldigd van cheaten en hacken. Hierdoor ontstond de oproep voor region locking.

PUBG

PUBG Corp. heeft inmiddels een patch uitgebracht om de boel te fiksen. Deze lijkt echter niet alle problemen op te lossen, aangezien de roep om een specifieke Chinese region lock aan blijft houden.

Ongetwijfeld wordt vervolgd. Tot die tijd hoort de Wachtster graag over jullie bevindingen.
     

Control krijgt voice actors uit Max Payne en Alan Wake

De Wachtster vindt dat we maar weinig over Control horen. Ze brengt daar vannacht zodoende maar eens effe verandering in. Ze wil jullie namelijk vertellen over de befaamde voice actors in de game van Remedy Entertainment.

De ontwikkelaar heeft gekozen voor een all-star cast met voice actors uit hun eerder games Max Payne, Alan Wake en Quantum Break. Het gaat dan bijvoorbeeld om James McCaffrey (Max Payne), Matthew Porretta (Alan Wake) en Courtney Hope (Quantum Break).

Mocht je alvast een indruk willen krijgen van hun personages dan heeft de Wachtster ook nog een dev diary voor je. In onderstaand filmpje zie de hierboven genoemde James McCaffrey en Courtney Hope, en bijvoorbeeld ook creative director Same Lake himself.

Control moet in 2019 verschijnen op PC, PS4 en Xbox One.
     

Comic-momentje

Comic-momentje
     

1 op 10 spelers haalt Spider-Man Platinum Trophy

Marvel's Spider-Man is een van de best verkochte titels van het jaar. De game verkoopt sneller dan welke Sony-titel dan ook. Dat de meeste mensen na deze aanschaf bereid zijn om ook echt flink wat uurtjes door te brengen als Spidey blijkt wel uit het percentage spelers dat de Platinum Trophy binnensleept.

Op dit moment heeft 10 procent van de spelers de Platinum Trophy in Marvel's Spider-Man behaald. Dat klinkt misschien niet eens als heel veel, maar 1 op de 10 is echt bizar hoog. Vergelijk het percentage maar eens met een aantal andere PS4-games:

  • Horizon Zero Dawn – 6,1 procent
  • Infamous: Second Son – 5,8 procent
  • Bloodborne – 5,6 procent
  • God of War – 5,5 procent
  • Until Dawn – 2,9 procent
  • Persona 5 – 2,4 procent
  • Detroit: Become Human – 2,1 procent
  • Shadow of the Colossus (PS4) – 1,6 procent
  • Uncharted 4: A Thief's End – 0,8 procent
  • The Last Guardian – 0,4 procent

Marvel's Spider-Man

Natuurlijk zijn er games waarbij de Platinum Trophy vaker behaald wordt, zoals bijvoorbeeld Undertale (21,4 procent). Voor een grote open world game is 10 procent dus echter uitzonderlijk.
     

Memes en dingen

Vandaag in memes en dingen: indrukwekkende prestaties. Kijk hoe je honderden Goomba's kunt pletten en hoe je een Lego-versie van Metal Gear Solid bouwt.


     

Lekker koesen!

    

REACTIES (22) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord